Fly by forte

Kilometervreter

überspammer
Ik heb voor de nieuwe V60 een flesje Fly by forte gekocht
Moet ik nu mijn ruit ook polijsten?
Twee keer schoonmaken met eraser doe ik uiteraard wel!

Wie o wie..
 

Chris van S.

Premium Member
Vorig jaar toen Forte net uit was heb ik de voorruit van mijn toen half jaar oude Fiesta ook machinaal gepolijst met Ceriglas en de glaspad van Carpro. We zijn nu zo goed als een jaar verder (+/-17500km) en de werking is bij mij nog absoluut aanwezig vanaf 60km/u, uiteraard wel iets minder vrolijk als vlak na de applicatie. Als je het andere topic leest over Forte dan blijkt dat het goed polijsten van de voorruit absoluut een must is om de goede werking van Forte te garanderen.
 

Kilometervreter

überspammer
Vorig jaar toen Forte net uit was heb ik de voorruit van mijn toen half jaar oude Fiesta ook machinaal gepolijst met Ceriglas en de glaspad van Carpro. We zijn nu zo goed als een jaar verder (+/-17500km) en de werking is bij mij nog absoluut aanwezig vanaf 60km/u, uiteraard wel iets minder vrolijk als vlak na de applicatie. Als je het andere topic leest over Forte dan blijkt dat het goed polijsten van de voorruit absoluut een must is om de goede werking van Forte te garanderen.
Ik heb het ook al ruim een jaar op de A4 zitten en het werkt inderdaad nog steeds. Dus ik ga het er zeker opzetten, ik vroeg mij alleen af of je ook moest polijsten (lees diep reinigen) op een nieuwe voorruit, maar de master himself is duidelijk! :)
 

Tom

Premium Member
Werkt de coating ook tegen ijs? Ik kwam een filmpje tegen van een ander product alla Tell Sell en vroeg me af of het gebruik van een coating zoveel verschil kan maken.

zelfde product

 
Laatst bewerkt:

Epsilon

Premium Member
In de winter gebruik ik ruit ontdooi spray. Kunnen de beschermingslagen (zoals Fly by forte of RainX) daar wel tegen eigenlijk? Ik heb er nu niets opzitten maar ben wel benieuwd.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Flyby forte sowieseo wel, Rain X is iets minder duurzaam maar lukt ook nog wel.
Een goede ramenontdooier zoals bijvoorbeeld Autoglym De-icer raden wij zeker aan, veel gemakkelijker dan de ruiten krabben en je ramen worden niet bekrast.
 

Epsilon

Premium Member
Dat is goed om te weten want ik heb momenteel wel Rain X liggen maar het kan dus wel. En ontdooi spray is inderdaad een must. Ik ben blij dat ik het ooit ontdekt heb.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan