FlyBy30

nicknameless

V.I.P. Member
Voor zover ik me han herinneren, stond dit ook niet in de gebruiksaanwijzing. Ik heb destijds ook de website van de fabrikant moeten raadplegen. ;)

Persoonlijk vond ik de FlyBy30 niet echt een succes op mijn voorruit, de eerste week stuiterde de ruitenwissers als een malle en de sheeting vond ik maar zo zo.

Ik vond de Turtle Wax Rain Kleer het beter doen ...
 

Kilometervreter

überspammer
@nicknameless klopt, maar er is een verbeterde versie uit dus, toch maar proberen, die Nanolex werd ik nou ook niet echt vrolijk van.

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe het er nog op staat na mijn vakantie
 

nicknameless

V.I.P. Member
@Kilometervreter,

ik weet dat er verbeterde versies in omloop zijn, namelijk het gewone druppelflesje (en deze heb ik). De oude versie was een beetje troebel en had een pipetje in het dopje zitten.

Volgens mij ... :rolleyes:
 

JRM

Active Member
Tot op heden niet kunnen testen of het lang genoeg heeft kunnen uitharden met de warme zon erop, er is nog weinig regen gevallen. Mijn ruit was wel goed schoon, want er zat een mooie beading op de ruit na wat lichte regen.
 

JRM

Active Member
Nou, de eerste druppeltjes waren gevallen. Helaas bleven de druppeltjes gewoon op mijn ruit liggen. Wel mooie heldere druppeltjes :D. Kan het zijn dat het te zacht regende, waardoor er dus geen grote druppels op mijn ruitspetterde met een bepaalde kracht?
Het weekend maar weer een nieuwe poging, dan de föhn er maar bijhouden en niet gelijk met de HD spuit erop.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Stond de auto stil of was je aan het rijden? Als het hele fijne regen is dan werkt het inderdaad niet zo goed...
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Dan is het inderdaad niet goed gegaan, waarschijnlijk te snel met water aan de slag gegaan inderdaad :)
 

JRM

Active Member
Vandaag nogmaals een poging gedaan. Ruit eerst weer goed gereinigd, vervolgens met de ceriglass en bijgeleverde applicator verder gereinigd. So far so good. Na het verwijderen van de polish via de applicator wegvegen en vervolgens met eraser op de ruit verder de polish verwijderd.

Tijd voor de flyby:

Met de applicator en bijgeleverde suède doek aangebracht. Je ziet goed waar je bent geweest.
Omdat het de vorige keer zo snel droogde alles klaar gelegd om de flyby uit/af te vegen. Drama!
Elke keer vegen van de flyby, zoals de vorige keer ook het geval was. Weer flyby aangebracht en zo langzaamaan uitgeveegd. Het probleem zit hem in de bijgeleverde doek, denk ik. Carpro gebruikt zelf in hun filmpjes een veel grotere suede doek, waardoor je meer grip hebt en ooK sneller kan werken.
Om de zoveel vegen de doek wat van wrijf lokatie veranderd leek beter te gaan.

Geen leuk werkje dus die flyby aanbrengen. Vervolgens met een warmte pistool 8 minuten de ruit verwarmt, ofwel de flyby laten uitharden. Morgen kijk ik of het gewenste resultaat gehaald is. Durf er nu niet goed op te spuiten :rolleyes:. Hopelijk loont de tijd die ik er in heb gestopt. De 15 minuten werk waren er voor mij op zijn minst 60.
Daarnaast vind ik het nu ook niet echt gebruiksvriendelijk om zo uit te harden. Handen vol aan een warmte pistool en stroomhaspel dansend om mijn auto.
Misschien voor de mensen met garage wat makkelijker, dan kun je het gewoon 12 uur rustig laten uitharden.

Het tutje van het flyby flesje hield het trouwens ook niet lang. Na 3 keer openen blijft deze in de dop hangen :confused:
 

JRM

Active Member
Vandaag met de sproeier op de ruit gegaan. Tot mijn verbazing was het deze keer een geslaagd resultaat............half! De ene helft van de ruit liet een mooi weg druppelend effect zien, terwijl de andere kant alleen een afdruipen de plas liet zien, zoals bij een schone ruit het geval is.
Snap er niks van. Zojuist dus de slechte helft opnieuw gedaan in de hoop dat dat ook lukt.
Eigenaardig goedje o_O
 

ShuttersPeet

V.I.P. Member
Vandaag met de sproeier op de ruit gegaan. Tot mijn verbazing was het deze keer een geslaagd resultaat............half! De ene helft van de ruit liet een mooi weg druppelend effect zien, terwijl de andere kant alleen een afdruipen de plas liet zien, zoals bij een schone ruit het geval is.
Snap er niks van. Zojuist dus de slechte helft opnieuw gedaan in de hoop dat dat ook lukt.
Eigenaardig goedje o_O
Dan zal je je "dansje" wel niet goed hebben gedaan.....
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Nee, klopt vorige week een laagje op mijn vaders auto gezet en die staat ook te popelen om een beetje regen :confused:
 

JRM

Active Member
Herken je bovenstaande ervaringen Stefan of kijk jij er heel anders tegenaan? Voornamelijk het af/uit vegen van de flyby, want jij zal de auto wel binnen zetten?!
 

nicknameless

V.I.P. Member
Ik heb zelf de FlyBy30 geforceerd uit laten harden met een infrarood straler, zo'n ding voor een terras. Hiermee wordt de laag gelijkmatiger uitgehard c.q. verwarmd i.p.v. heen en weer lopen zwieren met een haarföhn...

Uiteraard wel op gepastte afstand van het glas en daarbij de temperatuur in de gaten gehouden.

16_zpsf3166fed.jpg


15_zps9b90ead2.jpg


17_zps9940abb1.jpg
 

JRM

Active Member
Jeetje zeg, sta ik dan op straat met mijn verfbrander :eek:
Serieus, puik werk. Maar als ik dit zo zie voor een raampje flyby30

ARE YOU MAD :D

Maar goed, zal zo het beste resultaat geven lijkt mij. Als het echter zo moet dan geef ik het op. Ik zal het morgen wel zien. Wat vind jij van het uitvegen met die doek?

* Hopelijk zit die lamp goed vast ladderkoning ;)
 

Nieuwste berichten

Bovenaan