FlyBy30

Kilometervreter

überspammer
Ik heb het gewoon na het polijsten van mijn voorruit en schoonmaken met de applicator erop gezet en daarna met een suède doek zonder problemen afgenomen.
Het spul werkt bij mij perfect (althans 3 weken geleden nog) het gaat allen pas bij 30 mile fly-en ipv 30km :).
Ik ben benieuwd als ik volgende week terug ben hoe het dan is, dan zit het er een week of 6 op. Uiteraard zijn van die 6 weken er 4 niet gereden maar ik denk dat de weersomstandigheden een grote invloed op de houdbaarheid is.
Dus niks verwarmd met een vlammenwerper of terrasverwarmer of hittekanon of achter een straaljager gezet, gewoon erop gesmeerd en afgenomen, het moet wel leuk blijven ;).
 

nicknameless

V.I.P. Member
Die droger zit goed vast met klemmen, die kan geen kant op.

korte filmpjes nadat het was uitgehard.

En op de snelweg, helaas geen stortbuien, maar slechts wat miezelregen...
 

nicknameless

V.I.P. Member
In de instructies op de website van de fabrikant werd ook verteld dat de ruitenwissers goed schoon gemaakt moesten worden en ze behandelen met CarPro Reload.

Dat resulteerde bij mij in de eerste week in stuiterende en piepende ruitenwissers :eek:
 

JRM

Active Member
Ik denk dat in mijn geval de weersinvloeden meespelen dan, ook al was het een avond zonnetje.
 

JRM

Active Member
Net na de voetbal even een stukje snelweg gepakt. Tijdens het wegrijden zag ik de grote druppels op het dak netjes langs mijn voorruit naar beneden glijden( ik reed achteruit). Vanaf 60 km/u zag ik de druppels van de voorruit gaan en op de snelweg ging er nog meer af. De miezer druppeltjes bleven op 50 a 60 km/u wel zitten. Missie eindelijk geslaagd lijkt mij zo.
 

JRM

Active Member
....en nu een dikke week later is het resultaat alleen nog goed zichtbaar aan de bovenkant van de ruit aan de bijrijderskant. De rest van de ruit gaat hier en daar nog een druppeltje gaan. Ik heb nog 1/3 van het flesje over, omdat ik het heb maak ik het nog op. Lijkt er toch op dat wij geen grote vriendjes gaan worden.
 

Chris van S.

Premium Member
die Nanolex werd ik nou ook niet echt vrolijk van.

Ik lees dit topic nu pas en wellicht ga ik beetje off topic. Zelf heb ik over de jaren diverse raam coatings geprobeerd; Aquapel (waar ik zeer tevreden over was), Rain X (verschrikkelijk) en Carlack68 (prima, maar standtijd word drastisch verkort door gebruik ruitenwissers). Nu heb ik Nanolex kit klaar liggen om te gaan proberen. Wat is de reden dat jullie niet vrolijk werden van Nanolex?
 

2shiny

V.I.P. Member
ruitenwisser en vuiligheid laten vaak een laagje achter waardoor de coating vaak niet meet lijkt Te werken.
1 goede raad: Carpro reset doet ook hier wonderen.
Anders kan je ook even wen cleaner gebruiken als pro polish. Deze halen de coating niet weg, maar dat filmlaagje wel.
 

Kilometervreter

überspammer
Ik lees dit topic nu pas en wellicht ga ik beetje off topic. Zelf heb ik over de jaren diverse raam coatings geprobeerd; Aquapel (waar ik zeer tevreden over was), Rain X (verschrikkelijk) en Carlack68 (prima, maar standtijd word drastisch verkort door gebruik ruitenwissers). Nu heb ik Nanolex kit klaar liggen om te gaan proberen. Wat is de reden dat jullie niet vrolijk werden van Nanolex?

Ik had er gewoon meer van verwacht, het water gaat pas lopen bij een km of 80.
De eerste week al bij 50 maar dit loopt echt snel terug naar 80. Verder had ik mij veel voorgesteld van de standtijd van de ultra, maar na en maand of twee was dit ook aardig weg....... Ik vond gewoon de prijs/kwaliteits verhouding niet kloppen.
 

Chris van S.

Premium Member
Door de bevindingen in dit topic zit ik te twijfelen. Ik heb een nieuw compleet setje Nanolex ultra liggen die ik na mijn vakantie wil gaan aanbrengen. De carlack68 zal na de vakantiekilometers niet meer op het gewenste niveau zijn.

Mijn ervaring van afgelopen jaren is dat voorruiten allemaal anders reageren op ruiten sealants. Waar Carlack68 prima werkte op een Ford Focus II ging een Ford Ka over zn nek met dezelfde Sealant. Mijn ex BMW E46 3 serie spuugde Carlack68 binnen een maand eraf maar op mijn Ford Fiesta gaat Carlack68 op zich redelijk naar tevredenheid. Waar ik nu naar op zoek ben is een sealant waarbij de standtijd niet word verkort door af en toe gebruik van ruitenwissers en waar ik op de snelweg gewoon zonder wissen gewoon lekker zicht heb tijdens de regen.

Mijn voorkeur gaat dus naar een lange standtijd en ruitenwisser proofness ipv dat de druppels bij 50km/u van de voorruit af vliegen. Ik dacht met Nanolex daar het juiste product voor te hebben op mijn Fiesta, zeker omdat de voorruit zich er perfect voor leent. Maar nu ga ik twijfelen of ik voor het "nieuwe" Nanolex pakketje een nieuwe liefhebber ga zoeken en Flyby ga proberen. Maar is dat de juiste keuze? Dus @Kilometervreter hoe staat het nu met je flyby30? ;)
 

Kilometervreter

überspammer
De standtijd van de flyby 30 valt ook tegen, in ieder geval op een Audiruit........Achteraf deed de Nanolex het nog het best, maar vond ik (eigenwijs) nog steeds niet goed genoeg met het oog op prijs/kwaliteit, misschien gewoon elke maand rain-x er maar weer op doen totdat er echt wat goeds is.
 

2shiny

V.I.P. Member
na gebruik van de ruitenwissers, laten deze een laagje achter en lijkt het some alsof de sealant weg is, maar eens wassen met een APC 5:1 of met carpro reset doet deze vaak herleven.

dit is allesinds zo bij de Wolfs Chemicals glass guard. Deze zit al enkele maamden op mn bedrijfswagen. Ik doe steeds kleinere wegen en haal dus niet vaak genoeg snelheid. Dus veel gebruik van de ruitenwissers en door gewoon Te wassen met reset gaat deze nog steeds aterk
 

Chris van S.

Premium Member
De standtijd van de flyby 30 valt ook tegen, in ieder geval op een Audiruit........Achteraf deed de Nanolex het nog het best, maar vond ik (eigenwijs) nog steeds niet goed genoeg met het oog op prijs/kwaliteit, misschien gewoon elke maand rain-x er maar weer op doen totdat er echt wat goeds is.

Ik snap je mening dondersgoed. Bij aanschaf vond ik het nanolex setje niet echt goedkoop. Maargoed geld heb ik er nu toch al aan stuk geslagen dus nu ga ik Nanolex proberen ook, zeker nu jij de Flyby ook niet echt fijn vond. Zodra de gelegenheid zich voordat stap ik wellicht over op Reset.
 

Chris van S.

Premium Member
Na 10 dagen regent het eindelijk. Dus net in mijn pauze een klein testrondje gereden om te ervaren hoe de Nanolex presteerd in de regen. Vanaf een 60 kilometer per uur vliegen de druppels eraf. Iets hogere snelheid in vergelijk met een pas aangebrachte laag Carlack68. Ook vliegen de druppels iets minder "enthousiast" uit het zicht. Dus een iets minder goede prestatie. Maar als dit een compromis voor een langere levensduur is het echt dikke prima. Tijd zal het leren!
 

BlackPassat

V.I.P. Member

Nieuwste berichten

Bovenaan