FlyBy30

Kilometervreter

überspammer
Afgelopen zondag de voorruit van de A4 gepolijst met periglass, twee keer schoongemaakt met eraser en de nieuwe formule FlyBy30 van Carpro eropgezet.
Ik had hiervoor de Nanolex ultra maar was daar nooit echt tevreden over, ik vind het duur en redelijk goed werken, niet goed genoeg naar wat het kost eigenlijk.

Vandaag de eerste bui erover en het werkt zeer goed, bij 50 km per uur is je ruit schoon, dit deed de Nanolex absoluut niet dit bgon pas te lopen bij 70 km per uur.
Makkelijk aan te brengen compleet setje voor niet teveel geld http://www.waxworld.nl/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=115_147&products_id=101137
Werkt prima, nu nog de standtijd afwachten!
 

ShuttersPeet

V.I.P. Member
Dus eigenlijk FlyBy50...... :D
Ben ook benieuwd naar de standtijd.
Ik heb zelf, òòk afgelopen zondag, weer de Nanolex aangebracht maar nu wel eerst gepolijst.
 

JRM

Active Member
Ik heb het setje ook gekocht met de dagaanbieding.
Vandaag binnen gekregen, komend weekend ermee aan de slag. Hoe heb je deze gepolijst? Ik heb ook een glass polishing pad erbij gekocht, echter was dit meer om binnenkort wat licht kraswerk te verwijderen. Is dat ook goed te gebruiken als voorbereiding voor de flyby door wat snelle passes?
 

Kilometervreter

überspammer
Ik heb met een gele pad roterend gepolijst, glass polishing pad heb ik niet.
Polijsten deed weinig volgens mij, waarschijnlijk meer een reinigende functie...
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
Bij dit soort middelen is het van belang dat het glasoppervlak rete-glad gaat worden......de Nanolex Ultra is er een die het oppervlak wel schoon, maar minder glad maakt, vandaar die 70 km per uur....
Leon, merk je wel iets van de gladder wordende voorruit met FlyBy ? Tenminste meer dan de Nano ? Ikzelf gebruikte vaak Aquapel, vond dit een erg goed middel, had niet eens de ruitenwissers nodig, het goedje ging alleen niet zo lang mee........
 

Kilometervreter

überspammer
Vandaag in een bui gereden en geen ruitenwissers meer nodig, ruit was lang niet helemaal schoon meer, zondag dit spul eropgezet en sindsdien alweer een 300 km gereden. Ik heb eigenlijk nog niet gevoeld of de ruit nu echt gladder geworden is.....
Nogmaals ben ook wel benieuwd naar de standtijd, water loopt er in ieder geval wel heel goed af, beter dan bij de Nanolex.
 

JRM

Active Member
Tja, scheelt nogal per site. Anyway, net ook de flyby op de voorruit gezet. Na het kleien de ruit met ruitenreiniger voorgewassen en vervolgens met dap+ glaspad ( wss geen goede combi,maar goed het moest alleen schoon worden) . of ik had in eerste instantie te weinig polish (5 erwten) of met wat water zie je het gewoon beter, want het 1ste gedeelte zag ik alleen hele lichte sporen tijdens het polijsten. Na het polijsten en een rondje eraser de flyby erop gezet. Waarschijnlijk te lang gewacht met uitvegen, want dat spul was niet meer uit te wrijven. Uiteindelijk met het bijgeleverde blok en de doek hier omheen nog kunnen uitwrijven. Of ik het goed heb gedaan mogen jullie beslissen als ik de video online krijg. Ik denk het wel :confused:
 

JRM

Active Member
Daar is ie dan. Even snel wat in elkaar gezet en voor het eerst een upload naar YouTube gedaan :rolleyes:
Omdat ik in jullie filmpjes altijd een flinke straal zie spuiten voor dit soort dingen, heb ik maar gedaan alsof ik brandweertje speel op de kermis. Waarschijnlijk is de flyby nu bye :D

 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Ziet er goed uit, maar het filmpje lijkt versneld, zou dat kunnen? Wel een super jaren-80-actiefilm muziekje. :p
 

JRM

Active Member
Nope, niet versneld. Ik ben gewoon een onrustig persoon :p
Ik had er eerst een of andere klassiek muziekje achter gezet. Leek me dit beter...lol.

BoxCat_Games -Epic_Song
 

nicknameless

V.I.P. Member
@JRM,

heb je de FlyBy30 geforceerd uitgehard d.m.v. infrarood licht of met een verfföhn? Want als je dat niet doet, moet de FlyBy30 minstens 12 uur droog blijven, dus niet in contact komen met water en/of hoge luchtvochtigheid. ;)

Directions:
  • *Do not apply to a wet windshield or it may cause damage to the surface.
  • Polish your glass using Ceriglass by hand or machine. If scratches are present use machine.
  • Wipe off residue
  • Clean surface well with Eraser
  • Shake Flyby30, pour a few drops of FlyBy30 on the suede applicator and apply in criss-cross all over the surface.
  • Let cure for a minimum of 1 minute, usually about 2-3 and wipe it off with a dry clean MF towel.
  • If waiting was too long and surface is hard to wipe off, repeat the application again on that area.
  • Heat up the glass to 160 deg F for 5 min. using IR light or heat gun. (Baking the coating will release the car to drive in the rain without 12H drying time)
  • If surface was not heated allow to dry for more than 12 hours, in order to make the coating adhere firmly to the windshield.
  • Thoroughly clean the wiper blades with Eraser.
 

JRM

Active Member
12 uur...dat zeiden ze niet in het filmpje...De zon stond er op...was erg warm......:confused:

* kan ik binnenkort weer brandweertje spelen:D
 

Nieuwste berichten

Bovenaan