FlyByForte

Kilometervreter

überspammer
@Stefan ik zag op FB dit voorbijkomen, een nieuwe coating voor op het glas, iets over bekend?

Het filmpje laat nou ook niet duidelijk zien hoe waterafstotend het is, alleen dat je ruitenwissers niet piepen:cool:.

Ik ben eigenlijk nog steeds op zoek naar de "ultieme" ruitenbescherming.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Flyby Forte moet een glascoating zijn die zijn gelijke niet kent met een extreem lange duurzaamheid en zonder piepende ruitenwissers. Ook de applicatie moet een verademing zijn, wel 3 lagen aanbrengen maar deze hoeft niet afgenomen te worden. Vandaag zijn de laatste gegevens duidelijk geworden, om de snelheid erin te houden laten we de Flyby Forte invliegen, de voorraad zal echter zeker niet onbeperkt zijn. Overigens is dit product compleet nieuw en niet voortgeborduurd op de FlyBy30, die gewoon ook in het assortiment blijft. Exacte prijs is nog niet bekend maar daar proberen we deze week op terug te komen. Indien er interesse is dan kun je dat hier opgeven, dan weet je zeker dat van de eerste batch gebruik kunt maken.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Denk dat het gewoonweg lastig wordt om deze te vinden.
Kwestie van proberen.
Ik ben wel positief verrast door de Gyeon View. Week voor de ww bbq meeting opnieuw aangebracht en na de ww bbq afgespoten in de lokale wasbox.
Dat ziet er goed uit Patrick, al blijf ik een beetje voorzichtig. Ik weet pas of het me bevalt bij een "normale" Nederlandse bui bij een "normale"snelheid. Hiermee bedoel ik dat ik het idee heb dat welk glasmiddel ik ook gebruik, ik lijk altijd nét 10 kilometer te langzaam te rijden terwijl het daarbij nét iets te zachtjes regent.
Na mijn eerste -veel te enthousiaste- applicatie van Angelwax H2GO was ik nog niet overtuigd. Later heeft @blackpassatjunior het precies volgens voorschrift opgebracht. Werkt beter maar toch weer niet het WOW effect.

Het filmpje van de FlyByForte zegt me weinig over de werking, dus op basis daarvan ga ik nog niet intekenen, wellicht dat enthousiaste verhalen me op dit forum in een later stadium wel overtuigen.
 
Laatst bewerkt:

nicknameless

V.I.P. Member
En inmiddels is er een filmpje opgedoken.

Op zich zegt het helemaal niets dat de ruitenwissers niet gebruikt worden. Ik gebruik ze nagenoeg ook niet, zeker met een flinke stortbui niet.
Echter als het miezert en bij relatieve snelheid, dan blijven de druppels plakken.
 

Frans

V.I.P. Member
Ben ik de enige die die over de voorruit racende druppels storend vind?
Ik heb één keer zo'n coating geprobeerd (van DDJ) en was blij toen het effect weer weg was.
 

nicknameless

V.I.P. Member
Ben ik de enige die die over de voorruit racende druppels storend vind?

Ik zie het niet eens meer of let er niet meer op.

Het leukste vind ik nog dat als de auto stil heeft gestaan, er dikke druppels op het dak liggen en op het moment dat je gaat rijden of remt, de hele boel naar voren of achteren rolt over de ruiten...

Tovert altijd een glimlach op m'n bakkes.

:D
 

Pino

Premium Member
Dat die druppels over je voorruit racen is wel geinig. Wat ik echter veel fijner vind is dat het water geen filmlaagje vormt, maar zoveel mogelijk druppels vormt, waar je tussendoor kunt zien. Al blijven die druppels op hun plek hangen op de voorruit.
De spray van een (vracht)auto voor je blijft overigens funest.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
+1 (indien de prijs niet te hoog is), ben al jaren op zoek naar een goede en duurzame glassealant / coating.

Aangezien ik veel rijdt wil ik zeker een duurtest gaan uitvoeren als ik dit product aankoop.

@Stefan, heb je hem 4 oktober al binnen?
Waarschijnlijk moet dat wel lukken
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
Ben ik de enige die die over de voorruit racende druppels storend vind?
Ik heb één keer zo'n coating geprobeerd (van DDJ) en was blij toen het effect weer weg was.

@Frans ik doe met je mee.............vind het ook storend, (trouwens mijn vrouw vindt dit nog vervelender)..........dus voor mij schone ruiten en gewoon die wipers aan, niks aan de hand.....

Ooit een keer Aquapel gebruikt, leuk, maar ik zet toch de ruitenwissers erbij aan......
 
Laatst bewerkt:

Nieuwste berichten

Bovenaan