Foam lance en de meegeleverde sproeiers

Kevin

New Member
Beste forummers,

Iemand enig idee hoe dat zit met de meegeleverde sproeiers bij de foamlance?

Er zitten er 2 bij, maar ik heb dus geen idee of dat 2 dezelfde zijn of met een verschillende diameter.

Als het 2 verschillende zijn neem ik aan dat de ene voor een normale druk is en de andere voor profi hogedruk.. Maar welke doet wat?
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Mij is niks bekend van meegeleverde sproeiers bij een foamlance. Wat er wel bijzit is een koppelstuk om de verbinding met je hogedrukreiniger te maken. Omdat de verschillende merken hogedrukreinigers te kunnen koppelen aan je foamlance wordt er bij de bestelling gevraagd naar het merk van je HD, dan krijg je de juiste koppeling meegeleverd.
 

Kevin

New Member
Mij is niks bekend van meegeleverde sproeiers bij een foamlance. Wat er wel bijzit is een koppelstuk om de verbinding met je hogedrukreiniger te maken. Omdat de verschillende merken hogedrukreinigers te kunnen koppelen aan je foamlance wordt er bij de bestelling gevraagd naar het merk van je HD, dan krijg je de juiste koppeling meegeleverd.
FibDJpWdl8srkqN8c6wbtb8KepJ02Ca4YySF35w2c9ieLJUqQVeCvfXpNSHsgRog0XLbV0xjiRVBZkp8ZUzAhBi_vOZrVwPGAiwh4rwv0pNPSo__crslAa_z6hLU2ijUr84aN-oBjmo=w749-h859-no

Verder zit ie al in elkaar, en er zit zo een zelfde in de lans aan de hd kant.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Oh dit ding zit inderdaad in het inwendige van de lans. Ik neem aan dat je gewoon een reserve hebt gehad. Ik kan me niet herinneren dat er bij mij een reserve nozzle geleverd werd.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Er worden inderdaad bij de DetailPro Heavy Duty Foam Lance twee nozzles meegeleverd. De standaard nozzle (die er al in gemonteerd zit) is voor de wat zwaardere hogedrukreinigers. Als je te weinig foam krijgt omdat je een lichte HD reiniger hebt dan kun je deze vervangen door de extra meegeleverde nozzle. De grens ligt globaal rond de 120 tot 130 bar.
 

Kevin

New Member
Er worden inderdaad bij de DetailPro Heavy Duty Foam Lance twee nozzles meegeleverd. De standaard nozzle (die er al in gemonteerd zit) is voor de wat zwaardere hogedrukreinigers. Als je te weinig foam krijgt omdat je een lichte HD reiniger hebt dan kun je deze vervangen door de extra meegeleverde nozzle. De grens ligt globaal rond de 120 tot 130 bar.
Dat is mooi, want ik heb een huistuinenkeuken kaercher dan draai ik die andere er nog ff in
 

Srt4

Premium Member
Dat is zeker mooi , dan kan ik die andere sproeier leenen voor een test .
Want mijn k7 slaat af en toe uit als ik aan het foamen ben ,,,, of zijn die sproeiers ook los te koop ??
 

Kevin

New Member
Dat is zeker mooi , dan kan ik die andere sproeier leenen voor een test .
Want mijn k7 slaat af en toe uit als ik aan het foamen ben ,,,, of zijn die sproeiers ook los te koop ??
Je mag van mij die andere lenen.. Ik moet m wel terug hebben als ik straks een nieuwe hd ga krijgen..
Je kan altijd (als deze bevalt) de andere sproeier opboren tot 1.25mm, die kleine is 1.1mm als ik de fabrikant mag geloven.
Ik heb een video gevonden van iemand die het vertelt.. Ik weet m nu alleen niet te vinden, maar hoogstwaarschijnlijk van Obsessed garage ofzo
 

Srt4

Premium Member
Ja ik wil hem wel even testen voordat ik die van mij te groot boor ,,,, dan weet ik iig dat dat de juiste maat is ,,, als je maar niet in Groningen woont .
 

Kevin

New Member
Ja ik wil hem wel even testen voordat ik die van mij te groot boor ,,,, dan weet ik iig dat dat de juiste maat is ,,, als je maar niet in Groningen woont .
Zwijndrecht, en die sproeier past heus wel in een envelop
 

G4BR13L

New Member
Bekijk bijlage 14827
Ik heb dus de k2.900, oude model
  • 1400w Universal Motor
  • Water flow rate - 330 l/h
  • 100 bar max/ 80 bar working pressure
  • 4m hose
Met de andere sproeier komt er inderdaad beter schuim uit

Je hebt inderdaad de andere orifice/nozzle nodig:

https://www.mtmhydroparts.com/pages/nozzle-size-calculator

330 l/h = 1,375 gallon per minute
80 bar = 1160 psi

Dit geeft een nozzle size van 2.55, afgerond naar boven voor de dichtsbijzijnde maat is dat dus de meegeleverde nozzle van 3.0 (1.1 mm):

https://www.mtmhydroparts.com/products/copy-of-replacement-orifice-foam-cannon-nozzle

Hier een video dat toont hoe je de nozzle/orifice moet vervangen:

 

Nieuwste berichten

Bovenaan