Foam snel leeg.

Svenn21

Active Member
Hey Mensen,

Ik gebruik nu al een tijdje een foam gun als de auto erg vies is, maar ik vind het gebruik maar aan de hoge kant!
Op een normale auto (Golf 5) spuit ik bijna een hele fles leeg, en dan doe ik echt niet gek! :eek:
Heb het water al eens minder hard gezet, de foamgun al helemaal naar de -, de druk op de HD laag gezet,...
Hij wil ook nog wel eens wat lekken bij het gebruik:(

Iemand die de oplossing heeft?:cool:

Monello foam gun
Nilfisk 135.2-8
Dodo foam 1:10

Sven
 

Frans

V.I.P. Member
Wat voor een inhoud heeft de onderfles en hoe goed of slecht schuimt de foam?
Ik heb zelf een AB foam gun en gebruik daar zo richting een derde van de fles voor een auto.
E.e.a. is wel afhankelijk van hoe goed de foam schuimt, want bij een slecht schuimende foam breng je al snel teveel op.
 

Svenn21

Active Member
Ik meen dat de inhoud 750ml is.
Hier zat de foam er al ongeveer 1/2 min op.

1tui68.jpg
 

Frans

V.I.P. Member
Vergelijk jouw verbruik eens met de navolgende video's die ik heb gemaakt met AB Magifoam.



En je moet dan met name kijken naar de tijd die ik spuit en het verbruik uit de fles.
Ik heb zelf een Nilfisk E145.2-10

Wanneer de jouwe veel sneller leeg is in dezelfde tijd, dan heb je kans dat er een verkeerde nozzle in zit.
Is het verbruik ongeveer gelijk, dan blijf je eigenlijk te lang door spuiten.

Draai je trouwens wel de spuitmond zelf, zo dat de twee plaatjes bijna op elkaar staan?
 

Svenn21

Active Member
Ik zal het nog mooier vertellen, ik spuit minder lang, fles gaat sneller leeg EN een stuk waterige foam!
Dus het zal waarschijnlijk de nozzle zijn dan? Eens contact opnemen met de leverancier.
 

Frans

V.I.P. Member
Ik kan eigenlijk niets anders bedenken.
Er zit een nozzle in het pistool om het water door te laten met een bepaalde kracht om het venturi effect te verkrijgen.
Met de verkeerde nozzle kan er of teveel of te weinig uit de fles worden gezogen, tijdens het gebruik.

Dit heeft hij trouwens vanaf het begin af aan gedaan?
Om een eventuele vervuilingsoorzaak uit te sluiten.
 

Svenn21

Active Member
Heb de foam gun pas een keer of,.. 5/6 gebruikt.
De eerste paar keren dacht ik, ik zal wel moeten zoeken naar de juiste verhouding/waterstand maar daar begin ik nu aan te twijfelen.
 

Frans

V.I.P. Member
Dan kan het probleem iig geen vervuiling zijn.
Met de verkeerde nozzle, bedoel ik overigens de verkeerde nozzle in combinatie met je HD reiniger (heeft te maken met hoeveel l/min hij levert).
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Ik heb ook een 0,75 of 1 lieter fles. Spuit ik magenoeg altijd leeg. 1:10 in de fles en gaan. Ik denk dat het verbruik inherent aan het gebruik van foam is.
 

Svenn21

Active Member
Ik vind 0,75/1000ml op 1 auto echt te veel, zoals je inderdaad in de filmpjes van Frans kunt zien gaatde foam lang mee en heb je een erg mooie en dikke foam zoals het hoort.
 

Frans

V.I.P. Member
Dat ligt ook deels aan de foam @Svenn21
De Magifoam geeft van zichzelf al een mooie schuimlaag, waar andere foams vaak in achterblijven.
Naar het schijnt is zo'n schuimlaag niet zaligmakend, maar als een schuimlaag er zo weer afloopt omdat hij te dun is, dan lijkt mij dat ook niet echt effectief.
Bij de tests die ik heb gedaan zag je o.a. dat Magifoam heel veel vervuiling meenam, waar andere dunnere (in testfase) foams zwaar in achterbleven.
Maar goed, dat is een andere discussie; het gaat er nu om dat jouw onderfles heel snel wordt leeggezogen en dat heeft verder geen verband met welk foam middel er is gebruikt.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan