Gele plekken op lak

Donovan

Member
Hallo allen,

Sinds kort zit mijn auto helemaal onder de gele vlekken. Ik heb wat onderzoek gedaan en het schijnt door bijen te komen??
Ik heb gisteren mijn auto gewassen, en na het wassen zitten die vlekken er nog steeds op. Ik heb ze nu redelijk weg gekregen met behulp van een detail spray en een zachte microvezel doek. Dat duurt alleen ontzettend lang en het werkt eigenlijk ook niet heel goed. Ik heb ook geprobeerd om de vlekken in te spuiten met Tar X, maar dat maakte het niet beter.

Hoe krijg je die vlekken makkelijk van de lak af?

Alvast bedankt!

- Donovan
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Weet je zeker dat het bijenpoep is? Bijenpoep moet je redelijk gemakkelijk van de lak kunnen wassen.
Hoe zien de vlekken eruit en welk formaat hebben deze? (wellicht een is foto ook handig...)
 

Donovan

Member
Ik weet het niet 100% zeker, maar het leek heel erg op de plekken die je zag in de video van CG.
Het meeste heb ik al van de auto afgekregen, maar heb er nog 2 kunnen vinden.
Ik heb foto's bijgevoegd.

Het zijn kleine stippen van ongeveer 2-3mm. Het viel mij wel op dat het best dikke punten zijn.
 

Bijlagen

  • IMG_20190705_053621.jpg
    IMG_20190705_053621.jpg
    114,9 KB · Weergaven: 3
  • IMG_20190705_053639.jpg
    IMG_20190705_053639.jpg
    88,7 KB · Weergaven: 3

Ketoembar

V.I.P. Member
Ja, is echt bijenpoep.
Gaat niet altijd even makkelijk weg. En ik denk dat het makkelijker weg te krijgen is van een coating dan van een wax.

Ik heb een middeltje van Poorboy’s waarvan ik nu zie dat ze dat niet hebben bij waxworld.
Daarmee krijg ik het over het algemeen makkelijk weg.
Je zou het volgende keer kunnen proberen met Bug squash van PB. Of dat helpt weet ik niet, maar het is het proberen waard.
 

Donovan

Member
Ik heb nog een insecten verwijderaar van Sonax op de plank. Ik ga dat even proberen de volgende keer. En anders even het spul van PB bestellen inderdaad.
Heb ook besloten mijn auto maar ergens anders te parkeren haha

Bedankt voor de suggesties!
 

G4BR13L

New Member
Hou in de wagen een sprayfles gevuld met een waterless wash en wat microvezeldoeken. Hiermee moet je het er af krijgen.

Voorbeeld:
https://www.waxworld.nl/shop/grootverpakkingen/chemical-guys-eco-smart-gallon

Wanneer je dit gebruikt moet je het product rijkelijk opsprayen op een grote oppervlakte en spray het ook op je doek.

Op een goed verzegelde wagen kan je deze vlekken gemakkelijker verwijderen. Als het er niet meer af gaat met producten probeer het dan voorzichtig met je vingernagels los te krijgen en anders vrees ik dat je terug van 0 moet beginnen (clayen, polijsten, sealen).

In plaats van uw vingernagels bestaan er ook plastieken ‘scheermesjes’ zoals de EZ-Grip Razor waarmee je het kan proberen te verwijderen (in combinatie met een glijmiddel voor klei!). Ik weet niet of ze op waxworld iets gelijkaardigs verkopen.
 
Laatst bewerkt:

Nieuwste berichten

Bovenaan