Geplande workshops Waxworld

Razorblatter

Active Member
Waxworld%20Banner.jpg


Workshops
Bij Waxworld kunt u niet alleen terecht voor een enorm assortiment aan detailingproducten, maar ook voor Workshops, demodagen en meetings. Op geregelde basis worden er workshops georganiseerd voor beginners én gevorderden en worden er in samenwerking met fabrikanten demodagen georganiseerd waar u de nieuwste producten en technieken kunt zien, voelen en ruiken, maar ook zelf kunt proberen. Zo weet u zeker of juist die machine of die bijzondere wax de juiste is voor u. Alle evenementen geschieden op basis van inschrijving.

Hier vind je een overzicht van de workshops die Waxworld organiseert, datums, tijden en prijzen.
  • Waxworld Workshop I
Voor iedereen die op zoek is naar de manier om zijn nieuwe auto mooi te houden, of bestaande auto weer in topconditie te krijgen maar niet precies weet hoe is deze workshop uitermate geschikt. Op deze leuke en leerzame dag leert u hoe een auto op de juiste wijze kan worden gereinigd en worden beschermd.
  • Waxworld Workshop II - Machinaal polijsten
In de Waxworld Workshop II wordt er ingegaan op het machinaal verwijderen van lakdefecten zoals krasjes, swirls, oxidatie en kleurvervaging. De Workshop is voornamelijk gericht op het gebruik van Dual Action Polishers

Je kunt je opgeven door een workshop in je winkelwagen te gooien plaatsen en vervolgens af te rekenen.
De hele dag is compleet verzorgd inclusief, koffie, thee, fris en lunch. U ontvangt tevens een certificaat van deelname.
De workshops worden gehouden op eigen vestiging:
Waxworld.nl
Campagneweg 11t
4761 RM ZEVENBERGEN
Deelnemers worden aangemoedigd om na afloop van de workshop hier vertellen over hun ervaringen.
Vertel wat je geleerd hebt, wat je fouten waren, wat je leuk vond en welke middelen je goed of niet goed vond. En natuurlijk mag je best vertellen over de mededeelnemers.
Maak hiervoor een eigen topic aan en vermeld welke workshop het betreft.
 
Laatst bewerkt:

ArjanD300

Premium Member
Ben zo vrij geweest om een verslag van @Cavemania te kopiëren vanaf het mazda6forum.

Deeltje 1: deze heb ik zelf NIET bijgewoond.

Zaterdag 17 mei 2014 stond er een detailmeeting en tevens een workshop op het programma. Rond 10:15 druppelden de eerste deelnemers binnen. Onder het genot van een bakje koffie en een overheerlijke appelflap werd er kennis gemaakt met de overige deelnemers.

Na de koffie begon het met het echte werk. Helaas was het niet mogelijk om in de schaduw te werken maar konden we daardoor wel genieten van het prachtige weer.

Allereerst werd enige uitleg gegeven over wastechnieken, materialen etc. en daarna mochten we zelf aan de slag. Allereerst met de foamlans, dat is natuurlijk altijd erg leuk om sneeuw te maken op de auto. Vervolgens konden we met een groot aantal mensen beginnen met wassen. Onder tijd werd er nog veel meer uitleg gegeven over de was en droogtechnieken.

Na het wassen en drogen stond het kleien op het programma. Kleien is toch vaak een spannend moment als je dit nog nooit hebt gedaan. Ook hier werd weer gretig gebruik gemaakt van het testobject en er werd naar hartenlust gekleid.

Na het kleien toch maar naar binnen gegaan om hier uitleg te krijgen over handmatig polijsten, glaze, sealant en waxen. Ook werd er geshowd wat het wrijven van een stukje papier over de lak voor effect heeft op de lak. Na de uitleg volgde de praktijk met polijsten en waxen op de test panelen.

Na het waxen kwamen de trims, ramen , banden en alle andere delen van de auto nog aan bod.

Aan het einde van het programma was er ook nog een officieel momentje. Alle deelnemers kregen een certificaat van deelname.

Onder het programma was er ook nog een uitstekende lunch. Echt genieten van al die overheerlijke broodje.

Na de workshop was er nog tijd om even na te praten en eventueel producten aan te schaffen. Van deze mogelijkheid werd gretig gebruik gemaakt. Ik heb het idee dat iedereen met een tasje met poetsmiddelen huiswaarts is gekeerd.

Al met al was het een zeer geslaagde dag waarvoor ik alle deelnemers maar zeker ook Stefan en Laura van Waxworld voor wil bedanken.

Op naar de volgende meeting!

IMAG1193_zpsfa3696ac.jpg


IMAG1171_zps182a6dbb.jpg


IMAG1172_zps40e89cdd.jpg


IMAG1173_zps53d63fba.jpg


IMAG1178_zps31acc011.jpg


IMAG1182_zps5261201b.jpg


IMAG1183_zps863f871f.jpg


IMAG1185_zpsaf945b15.jpg


IMAG1184_zps208dffaa.jpg


IMAG1186_zps200c7f30.jpg


IMAG1187_zpseb4fb16a.jpg


IMAG1188_zpsdcb6cafb.jpg


IMAG1189_zps934e5d13.jpg


IMAG1190_zpsa502dee7.jpg


IMAG1195_zps337ec5c5.jpg
 

ArjanD300

Premium Member
En deeltje II het machinale deel...
zoals je ziet zijn er minder foto's gemaakt, omdat iedereen lekker bezig is geweest !!

De dag begon met een hartelijke ontvangst met koffie met een overheerlijke versnapering. Na de koffie was de tijd aangebroken voor een stukje theorie. Dit was ook een stukje herhaling van workshop 1. De theorie duurde tot het middaguur. Na de theorie was het tijd voor een broodje en vervolgens de praktijk. Was een leerzame middag waar alles geprobeerd kon worden. Al met al een leerzame en vooral ook een gezellige dag !









 

Razorblatter

Active Member
Ik heb aanstaande zaterdag mijn eerste workshop. Die van Maguiar's.
Ik ben benieuwd en kijk ernaar uit.

Omdat ik niet zo'n kluspersoon ben maar om een of andere reden nu toch redelijk gemotiveerd zijn om (mijn) auto te detailen heb ik (na de aanschaf van een DAP) ook op 11 april de workshop van WaxWorld aangeschaft. Deze workshop is wat langer en ik ben er zeker niet bang voor dat het een herhaling van zetten wordt. Integendeel, dat lijkt mij fijner en relaxter.

Ik zal dan ook beide workshops in enige mate kunnen vergelijken en zal hierover ook wel gaat posten.

Maar eh.. is er al iemand op het forum die ik ook ga zien op WaxWorld's workshop op de 11e?
 

Black Widow

V.I.P. Member
Mij ook niet :)
Destijds een workshop gevolgd bij Leko. Deze detailshop van het eerste uur bestaat inmiddels al een tijdje niet meer.
 

Martijn

Active Member
Leuk al die workshops en altijd leerzaam.

Zelf heb ik interesse in een workshop steenslag en wetsanding, geen idee of dat op de planning staat.
 
Ik zit te denken om naar de workshop van 11 juli te gaan, maar ik zag dat deze workshops best vaak zijn en daardoor vraag ik me af hoe het met de opkomst is?
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
De workshops II (machinaal polijsten) zijn tot nu toe allemaal uitverkocht dus de opkomst is goed te noemen :)
 

Nieuwste berichten

Bovenaan