Gereedschapsadvies

Tim Krijgh

Premium Member
Forumleiding
Gereedschapsdilemma o_O

Ik ben opzoek naar een goede momentsleutel, krik en assteunen om eventuele ''wheels-off'' details te kunnen doen (ik heb geen beschikking tot een brug) en om mijn jaarlijkse velgenwissel uit te kunnen voeren. Buiten een traumatische herinnering aan de welbekende rode 29,99 krik van HBM heb ik op dit gebied helaas geen kennis en ervaring.

Is er een gereedschapsgoeroe of ervaringsdeskundige onder ons die mij een zetje in de goede richting kan geven wat betreft leveranciers/websites/merken/producten?

Alvast bedankt! :D
 

Riez

New Member
Ik heb deze krik gekocht en gebruik die al een aantal jaar voor diverse bandenwissels per jaar; dit is een degelijke krik, ik kon toen niet echt een goede vinden voor minder geld;

 

Riez

New Member

Fuut-Fuut

Active Member
Volgens mij heb ikzelf ook de omega die Riez benoemt. Maar heb mijn krik en moment sleutel bij vanBreemen auto materialen gekocht. Hebben een vestiging in Roosendaal en Bergen op Zoom zo ver ik weet. Hebben in alle prijs klassen gereedschap. Krik koste me rond de €150,- geloof ik en een simpele moment sleutel een tientje of 5. Kan eventueel van het weekend een fotootje van maken. Succes met de zoektocht in ieder geval groeten Ruud
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Bij een krik is goedkoop altijd duurkoop Timothy. Toch kun je als je goed zoekt voor niet teveel geld een goede krik aanschaffen.
De krik die @Guido laat zien heb ik ook, wordt maar een paar keer per jaar gebruik en staat de rest van de tijd in de weg in de schuur.

Mijn momentsleutel is van Tengtools. instelbaar tussen de 40 en de 250 Nm. Het voordeel van deze momentsleutel schijnt te zijn dat je hem niet van spanning hoeft te halen. Veiligheidshalve doe ik dat toch maar altijd.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan