Glas behandeling

Net lid geworden en direct maar de eerste vraag.
Ik had in een videofilmpje op YouTube gezien dat iemand van Chemical Guys de ramen ligt polijste.
Nu wil ik zelf het glas van mijn auto onder handen nemen en graag de krassen uit de voorruit halen en daarna sealen met Jetseal van Chemical Guys. Dit polijsten van mijn ramen heb ik nog nooit eerder gedaan. In het desbetreffende YouTube filmpje maakte ze gebruik van Chemical Guys V36 wat een ligte compound is. In het filmpje werd deze gebruikt voor het verwijden van watervlekken, maar niet voor krassen te verwijderen. Nu is mijn vraag of ik een hardere compound kan gebruiken om ook de ligte krassen eruit te krijgen?
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Heb je überhaupt polijstervaring?

De krassen uit een ruit polijsten is erg lastig. Als het al gaat.
Glas is erg hard en er zijn speciale pads en polijstmiddellen voor. Met de standaard polijst pasta's en compounds zal je op gewoon glas niet ver komen. De ramen worden wel lekker schoon:).

Ik ben er al vaker mee bezig geweest maar ook weer gestopt. Je polijst je een ongelukt met bijna geen resultaat.

Misschien dat iemand anders hier andere ervaringen mee heeft.
 
Ik heb wel wat polijst ervaring, maar niet veel.
Zo te horen kun je de krassen er haast dus niet uit krijgen en zodoende lijkt het me verstandig om met V36 te doen en daarna sealen. Dan heb ik toch het beste zicht en de ruit zo goed mogelijk voorbereid op Jetseal.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Wellicht is ontvetten nog een goede stap tussen polijsten en het aanbrengen van Jetseal. En in plaats van Jetseal zou ik gaan voor een product dat voor glas is gemaakt. Bijvoorbeeld RainX of H2go.
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Jetseal of gewoon een andere wax werk ook wel, maaaaarrrrrr... Alleen op je zijruiten.
Als je het op je voorruit doet ga je er spijt van krijgen zodra je voor de eerste keer je wissers moet gebruiken.
Het is inderdaad beter om middellen te gebruiken die bedoelt zijn voor glas.
 
Wellicht is ontvetten nog een goede stap tussen polijsten en het aanbrengen van Jetseal. En in plaats van Jetseal zou ik gaan voor een product dat voor glas is gemaakt. Bijvoorbeeld RainX of H2go.
Nu zag ik op de producent zijn website van RainX dat dit product bedoelt is voor de hele auto en niet specifiek voor glas. Wat bedoel je dus met een product wat specifiek voor glas gemaakt is? H2go kan ik niets over vinden.
Hoe is jullie ervaring met Gyeon q2 view?
 
Ty, ziet er nice uit. Dan word het lijkt me dit of Gyeon.
Heeft hier iemand ervaring met Gyeon Q2? Het schijnt dat hun coatings wel erg goed zijn. ik weet alleen niet hoe het met dit product zit.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
RainX is niet voor de hele auto. Is voor glas. Zorgt er voor dat het water gemakkelijk van je ruiten afloopt. H2Go is van het merk Angekwax en is een ruitencoating. Gyeon kan ook maar is een stuk prijziger.
 
Dit is de website van rainX: http://www.rainx.nl/
Hierop vond ik het volgende:

Van harte welkom op de site van Rain-X® Nederland en België. Op deze website vindt u alle informatie omtrent Rain-X®, voor carwash-ondernemers en consumenten. In Europa wordt Rain-X® vertegenwoordigt door WaterMagic carwash & more uit Gouda, Nederland. Rain-X® maakt gebruikt van zeer vooruitstrevende technologie waardoor de gehele auto beter en langduriger beschermt wordt. Rain-X® zorgt voor beter zicht en meer veiligheid!

Ik ben zelf niet bekend met hun producten, maar kan het zijn dat Rain-X een product is die specifiek voor glas is gemaakt en andere producten voor de auto?

Ik heb vooral wel oren naar Angelwax of Gyeon, Gyeon Q2 betaal je 6 euro meer voor dan Angelwax, maar is dat het geld waard?
Hoe zit het met de standtijd van beide producten?
 

Chris van S.

Premium Member
Prijs kwaliteit van Angelwax H2Go is wat mij betreft echt dik in orde. Voor € 9.50 kon ik het flesje niet laten staan.

Ik heb Angelwax H2Go op de Peugeot van de misses zitten. Inmiddels 10.000km verder sinds Januari, and H2G0 is still counting. En mocht H2GO minder worden, is H2G0 net zo gemakkelijk als een wax opnieuw aan te brengen. Wat mij betreft is H2G0 voor dat geld en gemak een aanrader.

Enige nadeel is het sprayertje op het flesje. Als je de sprayer niet op tijd schoonmaakt werkt hij niet meer.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Dit is de website van rainX: http://www.rainx.nl/
............van zeer vooruitstrevende technologie waardoor de gehele auto beter en langduriger beschermt wordt.

Het is toch niet waar?
(edit: het gaat mij dus even niet om de inhoud, maar om het feit dat dit waarschijnlijk uit de koker van een duurbetaalde communicatieadviseur komt)
 
Laatst bewerkt:

Nieuwste berichten

Bovenaan