Glas coating

Stefan

Administrator
Forumleiding
CarPro CQuartz UK outperformt in heel veel testen menig professionele coating. Zeker met de komst van 3.0 versie is de applicatie prima te doen. Veelal wordt deze nog eens afgetopt met Gliss of CQuartz SIC voor een geweldige glans én hydrofobiteit.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
"Glascoating" is inmiddels een verzamelnaam geworden voor coatings. Siliciumdioxide (SiO2) is natuurlijk ook "gewoon" glas. CQuartz UK 3.0 bestaat volgens de produktinfo zelfs voor 99,9% uit SiO2.
Er zijn echter ook coatings die uit andere bestanddelen bestaan.
De Cquartz Lite is een combinatie van Siliciumdioxide (tot wel 45%) en Titaniumdioxide
De CQuartz SiC heeft weer Silicium Carbide als bestanddeel.
Mijn voorkeur gaat inmiddels altijd uit naar een CarPro coating.

Ik vind de verzamelnaam Keramische coatings eigenlijk nog het beste de lading dekken. Daarmee voorkom je dan ook nog eens de verwarring of je het wil hebben over een glas spatie coating voor op je voorruit zoals bijvoorbeeld Angelwax H2GO, Soft99 Ultra Glacó of CarPro Flyby Forte óf een keramische cq. glascoating voor op de lak.
 
Laatst bewerkt:

AndyVR

Member
Ik vermoed dat je een coating voor op het glas bedoelt? Ikzelf heb ervaring met Angelwax H2go, werkelijk een fantastisch product.

Op de voorruit houdt deze toch enkele maanden uit, hangt er vanaf hoe vaak je de ruitenwissers en sproeiers gebruikt, de staat van je wissers alsook de weersomstandigheden, voorbereidend werk,... Noem maar op.
Wat betreft de zijruiten en achterruit, denk dat deze bij inmiddels 6 maanden+ erop zit en nog keihard zijn werk doet.
 

lucky

New Member
Ik vermoed ook dat Erik een coating voor op het glas bedoeld ik vind ook soft 99 een goed product
Link


of

 

Nieuwste berichten

Bovenaan