Glas polijsten

IbizaSigno

V.I.P. Member
Hallo,

Even een vraag; een collega van mij heeft een beschadiging in zijn voorruit ter grote van een €2,- munt. Hij vroeg of ik daar iets aan kon doen, zelf had hij al met Meguiars Scratch-X geprobeerd. Daar werd het wel minder van maar was niet krachtig genoeg. Behalve zelf machinaal met een polijstmiddel aan de slag te gaan, is CarPro Ceriglass hier misschien een optie in of eerst maar eens met de DAP900/ Rupes 15 proberen?
 

ShuttersPeet

V.I.P. Member
Ik heb zelf ook wat hèle lichte krasjes in mijn voorruit zitten en zou daar ook graag vanaf willen. Maar glas polijsten is niet zomaar wat, aangezien het natuurlijk "glashard" is, moet je nogal te keer gaan. En ik heb me laten vertellen, dat als je dan de krassen en/of beschadigingen uit je voorruit hebt (als dat al lukt), je dan blijft zitten met een "flatspot" en dat blijf je altijd goed zien. Wel hebben de bekende ruiten vervangers een polijstmachine die de hele voorruit polijst. Ik heb dit zelf nooit gezien.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Met ceriglass en een bijbehorende glaspad is best wel wat resultaat te behalen, hele fijne krasjes, banen van de ruitenwissers en oxidatie lukt allemaal wel. Worden het echt wat diepere krassen dan wordt het allemaal een stuk lastiger.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan