GRAPHENE SPRAY COATING

lucky

New Member
Iemand al een graphene coating al gebruikt
ik zag dit YouTube filmpje en ik was direct enthousiast
gemakkelijk aan te brengen geen cure time

link
 

BlackPassat

V.I.P. Member
It's amazing Bill!

Als iets te mooi is om waar te zijn, ga er dan maar van uit dat het niet waar is.
(opmerking voor mijn rekening en risico, niet wetenschappelijk onderbouwd)
 

Epsilon

Premium Member
Ik ben er ook wel benieuwd naar. Maar volgens de fabrikant is het voorlopig nog enkel voor de USA markt.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Ik ben er ook wel benieuwd naar. Maar volgens de fabrikant is het voorlopig nog enkel voor de USA markt.

En wat denk je in dit product te vinden @Epsilon wat je niet in een reeds verkrijgbaar product kunt vinden?
Ik denk dat het voornamelijk slimme marketing en loze beloften zijn. Wetenschappelijke publicaties over Graphene Coatings vermelden vooral het probleem van het aanbrengen van het product, ik twijfel dan ook aan een gebruiksvriendelijke spray vorm die ook werkelijk functioneel is.
 

Epsilon

Premium Member
En wat denk je in dit product te vinden @Epsilon wat je niet in een reeds verkrijgbaar product kunt vinden?
Ik denk dat het voornamelijk slimme marketing en loze beloften zijn. Wetenschappelijke publicaties over Graphene Coatings vermelden vooral het probleem van het aanbrengen van het product, ik twijfel dan ook aan een gebruiksvriendelijke spray vorm die ook werkelijk functioneel is.

Soms is het gewoon leuk wat wat nieuws te proberen. ;)

Hiervoor waren dingen als carnauba, sealant en SiO2 ook een soort modewoord op een verpakking. Graphene kan zomaar de volgende zijn. Hier gaat het trouwens om Graphene Oxide, dus geen pure vorm.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Daar heb je 100% gelijk in, het proberen van nieuwe producten, beoordelen en selecteren is een leuk aspect van het detailen.
In een sprayfles zul je altijd een medium moeten gebruiken, een puur (vast?) product vernevelen gaat je niet lukken.
 

lucky

New Member
Ik denk dat Graphene de volgende generatie coatings gaat worden er word nog al sceptisch tegen aan gekeken
dat was bij SiO2 producten ook 7 a 8 jaar geleden je zie ook steeds meer Graphene producten verschijnen
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Voor de forumleden die inhoudelijk nog een vergelijk willen zien tussen een graphene en een SiO2 coating dit filmpje:

Dit past niet helemaal in dit draadje omdat het product uit de startpost claimt om juist uit een sprayer te komen.
De twee coatings in het vergelijk uit het filmpje worden op de "traditionele" manier met een applicator aangebracht.
 

Waxy

Member
Een vergelijk tussen Turtle Wax Seal&Shine, 303 Graphene en Adams Graphene.
Ik ben overigens wel benieuwd welke merken coatings beter zijn dan CarPro.
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Ik ben overigens wel benieuwd welke merken coatings beter zijn dan CarPro.

Dat ligt eraan. Hoeveel ervaring heb je met coatings en waxen.
Wat zoek je in een coating? Wat zijn je verwachtingen?

Misschien is mijn vorige opmerking “ betere coating” wel een beetje kort door de bocht. Maar dat komt omdat ik
in mijn bovenstaande verhaal een punt wilde maken.

Alle ervaring die ik opdoe, is eigen ervaring. Niet door naar youtube filmpjes te kijken en te zien wat andere zeggen.
Klein voorbeeld: Ik ben een klein beetje hifi freak. Is nu een klasse AB (Hegel)versterker beter dan een klasse D (NAD)versterker.
Daar kunnen nog zoveel forums mee gevuld worden maar uiteindelijk beslis je je aankoop door er zelf naar te luisteren.
Wat vind jij beter klinken? Niet wat anderen zeggen op youtube.

Dat is met coatings ook ongeveer zo. Nu heb ik het geluk dat ik best wel veel auto’s mag doen die ook zelf kan observeren na de detail. Dat komt omdat ik geen klanten heb maar mensen om mij heen.
Zo heb ik veel kunnen uitproberen. De één gaat beter om met het onderhoud van zijn lak dan de ander.

Hoe vaak word de auto gewassen en na hoeveel kilometers. Hoe zorgvuldig word de auto gewassen? Ev3n snel of mag het een ochtendje kosten. Wat verwacht je van de hydrofobische eigenschappen. (Beading en sheeting)

Ik zeg niet dat carpro slecht is maar het vergt wel aandacht.
Dus mocht je op zoek zijn naar een “betere” coating, zal je zelf de ervaring op moeten doen.
Maar ik vermoed dat de carpro voor jou wel in je straatje past.

Één ding wil daarbij wel opmerken. Ga nooit met die Aliexpress-coatings aan de gang.
Mr. Fix bv. Niet doen.
Ook dat weet ik uit eigen ervaring. Niet door tegenstanders die bij voorbaat al zeggen dat het niks is.
Ik heb het ooit op mijn wintervelgen gezet. Dat zijn zwarte velgen en na een tijdje kwamen er allemaal vlekken en blazen.
Zelfs met polijsten heeeeel moeilijk weg te krijgen. Kun je nagaan als je dat op een donkere auto gesmeerd zou hebben van een “klant”.

303 is een merk dat al langer mee gaat in de detailwereld. Dus ook daarvan denk ik dat ze echt wel weten wat ze op de markt brengen. Of het bij je past is een tweede.
 
  • Leuk
Waarderingen: Waxy

Nieuwste berichten

Bovenaan