Great Lion Extreme Metal Polish

BlackPassat

V.I.P. Member
Omdat de nieuwe aanwinst van BlackMassat binnen mocht staan was ik in de gelegenheid om het chroom aan te pakken.
Dat ziet er op deze motor helemaal niet slecht uit (ondanks de leeftijd van 13 jaar inmiddels) maar wat onderhoud was niet verkeerd vanwege wat algemene dofheid, wat aanslag en wat onbestemde pitjes op het chroom.
binnenstaan.jpg
Nou heeft deze oude motormuis al sinds jaar en dag (meer dan 30 jaar) de chroompolish van Belgom staan, en in een later stadium (zeg 15 jaar) heb ik me ook nog eens de All Metal Polysh (ja met een "Y") van Meguiars aangeschaft, die met dat groene dekseltje die ik nu niet meer in de webshop terugvind. Deze van Meguiars is nog wel leverbaar.
Prima, het zijn mooie producten die hun werk altijd naar mijn tevredenheid hebben gedaan, maar dan moet je de potjes wél terug kunnen vinden in de detailcollectie. Helaas ongetwijfeld kom ik ze weer een keer tegen, maar nu ik het nodig heb even niet.
Als oplossing heb ik dus fluks een flesje Great Lion Extreme Metal Polish mee laten nemen vanuit Zevenbergen.

De Great Lion Extreme Metal Polish komt in een handzaam flesje van 225 ml. (grotere zijn er ook)
Bij producten die niet zo snel op raken, kies ik voor een kleiner flesje om te voorkomen dat er ergens een uitgedroogd restje komt te staan, net zo zonde als bruikbare producten kwijtraken toch?
Het product is zeer vloeibaar, iets om rekening mee te houden bij het gebruik; je overdoseert snel. Een heel klein beetje op een MF doekje of applicator is al voldoende. De polish laat zich makkelijk inwerken en de aanslag verdwijnt snel. Voor wat zwaardere vervuiling heb ik gebruik gemaakt van Staalwol 0000 grade, dat gaat prima maar is wel een wat grovere aanpak: zeer voorzichtig daarmee dus.

Ik heb wat moeten wennen aan de dunvloeibaarheid van de polish. Ik vond de paste-polish van Meguiars altijd erg fijn werken met opbrengen. Voor de functie van het chroom reinigen en laten glanzen voldoet de Great Lion echter zeer goed
Great Lion.jpg

Als jullie de foto's eerder gezien denken te hebben: dat klopt. Ik zie nu dat ik ze al in het "hebben we nog wat gedaan" topic heb geplaatst.
 
Laatst bewerkt:

Nieuwste berichten

Bovenaan