Groen cabriodak reinigen

Japio

New Member
Binnenkort ga ik van een Mini het "groene"cabrio dak reinigen. De eigenaar heeft hem slecht onderhouden en wil hem weer netjes krijgen. Hebben jullie tips om het dak te "ontgroenen" en weer netjes te maken.

Welke schoonmaak- en/of onderhoudsmiddelen raden jullie mij aan!

Ik hoor het graag....:D20160329_165108_resized.jpg 20160329_165015_resized.jpg 20160329_165051_resized.jpg
 

Bijlagen

  • 20160329_165108_resized.jpg
    20160329_165108_resized.jpg
    74,4 KB · Weergaven: 13
  • 20160329_165015_resized.jpg
    20160329_165015_resized.jpg
    119,6 KB · Weergaven: 12
  • 20160329_165051_resized.jpg
    20160329_165051_resized.jpg
    145,5 KB · Weergaven: 12

Ketoembar

V.I.P. Member
Meestal begin ik met verdunde apc (1:10). Voorzichtig inwrijven met een oude doek. Dan goed afspoelen met de tuinslang.
Ik gebruik zelf al jaren de cleaner en protectant van Raggtop.
Dus na de apc gebruik ik de cleaner. Ook nu weer goed inwrijven, desnoods voorzichtig met een borstel de hartnekkige plekken inborstelen.
Als de kap schoon is, goed laten drogen en dan pas de protectant aanbrengen. Of de bescherming die jij kiest.
Het is wel van belang dat de kap echt goed droog is voordat je bescherming aanbrengt.
En ook als de protectant erop zit de kap 2 dagen dicht laten, zodat het goed kan drogen en hechten met de kap.
Als je de kap al open zou doen als het nog niet goed ingedroogd is, krijg je vlekken.

Succes
 

Japio

New Member
Bedankt Ketoembar voor je snelle en uitgebreide reactie. Je verhaal is duidelijk. Zeker als er weinig aan toe te voegen is :)(kmVreter & stefan).
Ik zal de producten van Raggtop bestellen, mede omdat je deze al jaren gebruikt. Ik ga het binnenkort proberen.....:rolleyes:
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
Klinkt heel gek, maar als bovenstaande niet afdoende is, of niet voorhanden, is groene zeep of een klein beetje (groene) Biotex ook perfect.......;)

Raggtop is een prachtig product.....(heb hier ook het afdekzeil van de sloep meegedaan......top)
 

Japio

New Member
Bedankt voor de tip... mocht het niet lukken dan heb ik je tip nog, maar ik ga er vanuit dat het met Raggtop gaat lukken. [duimpje omhoog]
 

Japio

New Member
Inmiddels heb ik het groene dak onder handde genomen. De auto heeft onder een dennenboom gestaan en deze heeft in de jaren aardig zijn sporen achtergelaten. Het dak heb ik eerst afgespoeld met water en daarna ingespoten met APC (Chemical Guys All Clean + 1:10). Deze heb ik met een oude handdoek ingewreven en later met veel water afgespoeld totdat alle APC was verdwenen. Tot nu toe is ongeveer 50 % van de groene aanslag van het dak verdwenen. Hierna heb ik RaggTopp Cleaner gebruikt en op het dak gespoten. Met een zachte borstel gemaakt van paardenhaar is het dak "geschrobd" en met veel water afgespoeld. Door dit te doen, heb ik ongeveer 80 a 85 % van het dak schoon gekregen. Ik denk dat de auto te lang onder de bomen heeft gestaan en dat een beter resultaat er niet inzit.
P.S. de eigenaar van de Mini was blij met het behaalde resultaat en heeft de boom omgezaagd :oops:. bedankt voor jullie bijdrage....
 

SLK

V.I.P. Member
@Japio Mocht je de beschikking hebben over een extractor, dan zou je het daarmee nog kunnen proberen. Mogelijk zuig je daarmee wat dieper ingedrongen vuil er nog uit, in plaats van in te borstelen.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan