Hallo allemaal !!!

Rtoetje

New Member
Hallo allemaal ik ben al een paar weken beetje aan het rond kijken op het forum en op de site van waxworld en nu is het wel zo netjes om me ook eens voor te stellen
Ik ben Robbie en ben 50 jaar woon in Etten leur

Ben sinds kort een trotse eigenaar van de Audi q3 en wil deze goed gaan onderhouden en ben beetje aan het rond kijken welke middelen en waar ze precies goed voor zijn en kan nog veel van jullie leren zie ik wel.
Heb jaren geleden al eens een poetsmachine en wat andere spulletjes gekocht bij waxworld maar wat is er veel bij gekomen zeg pffff vooral voor velgen schoon te maken zie ik door de bomen het bos niet meer, zouden jullie mij paar tips kunnen geven hoe ik het beste me zwarte velgen kan schoonmaken?
En met welke middelen voor zwarte velgen het beste werkt ook lees ik wel eens dat jullie de wielen in de wax zetten ook daar ben ik benieuwd na met welk product jullie dat doen het goed bevalt.
Zal proberen een paar foto s te plaatsen van de auto en wielen.
Hebben jullie vragen stel ze gerust hoop van jullie wat bij te leren maar als ik wat voor jullie ook kan doen doe ik dat ook graag.
Mvg, robbie
 

Bijlagen

  • IMG_9148.jpeg
    IMG_9148.jpeg
    197,5 KB · Weergaven: 9
  • IMG_9145.jpeg
    IMG_9145.jpeg
    200,8 KB · Weergaven: 9
  • IMG_9149.jpeg
    IMG_9149.jpeg
    195,4 KB · Weergaven: 10

Tim Krijgh

Premium Member
Forumleiding
Welkom op het forum Robbie en wat een prachtige wagen heb je! Zo te zien staan de velgen (net als de rest van de auto) er goed bij. Je kunt de velgen reinigen met een pH-neutrale ''iron remover'' zoals de CarPro IronX. Dit product gaat een chemische reactie aan met het remstof zodat dit op een veilige manier van de velg kan verwijderen. Om de velgen vervolgens te beschermen kan ik de CarPro Hydro2 Lite aanraden. Dit is een ''touchless sealant'' die zeer eenvoudig aan te brengen is. De Hydro2 komt in ieder hoekje, kiertje en gaatje. Als je de velgen gaat demonteren en overal wat beter bij kunt, zou je ook voor een wheel wax/sealant of coating kunnen kiezen die handmatig te verwerken is. PS: Het voordeel van de CarPro IronX is dat hij (in tegenstelling tot zure of alkalische velgenreinigers) je wax niet aan zal tasten.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Welkom op dit fantastische forum Robbie. Mooie auto in een prima detailerskleur!
Aan de post van @Tim Krijgh heb ik weinig toe te voegen. Wel wil ik je de Workshops van Waxworld in overweging geven. Op een ontspannen en vooral gezellige manier leer je de fijne kneepjes van het wasproces in de Basics of Detailing cursus, en als je een stapje verder wil (je hebt immers al een polisher) kan ik je de Workshop D.A Machine Polishing aanraden.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Welkom hier Robbie, fraaie auto zeg! Ook ik heb weinig toe te voegen aan de posts van de twee voorgangers. Dus neem het advies te harte en zorg ervoor dat die pracht Audi in topstaat blijft!
 

Rtoetje

New Member
Welkom op het forum Robbie en wat een prachtige wagen heb je! Zo te zien staan de velgen (net als de rest van de auto) er goed bij. Je kunt de velgen reinigen met een pH-neutrale ''iron remover'' zoals de CarPro IronX. Dit product gaat een chemische reactie aan met het remstof zodat dit op een veilige manier van de velg kan verwijderen. Om de velgen vervolgens te beschermen kan ik de CarPro Hydro2 Lite aanraden. Dit is een ''touchless sealant'' die zeer eenvoudig aan te brengen is. De Hydro2 komt in ieder hoekje, kiertje en gaatje. Als je de velgen gaat demonteren en overal wat beter bij kunt, zou je ook voor een wheel wax/sealant of coating kunnen kiezen die handmatig te verwerken is. PS: Het voordeel van de CarPro IronX is dat hij (in tegenstelling tot zure of alkalische velgenreinigers) je wax niet aan zal tasten.
Hallo Tim, dank je hier kan ik wat mee van de week even die spulletjes halen bij waxworld.
Ik had altijd velgenreiniger van meg maar die vind ik zo agressief ook kwa geur en om dat op die zwarte velgen te gaan spuiten vond ik wat eng was bang om gelijk de nieuwe velgen te verpesten.
Welkom op dit fantastische forum Robbie. Mooie auto in een prima detailerskleur!
Aan de post van @Tim Krijgh heb ik weinig toe te voegen. Wel wil ik je de Workshops van Waxworld in overweging geven. Op een ontspannen en vooral gezellige manier leer je de fijne kneepjes van het wasproces in de Basics of Detailing cursus, en als je een stapje verder wil (je hebt immers al een polisher) kan ik je de Workshop D.A Machine Polishing aanraden.
Dank je voor je reactie, lijk me leuk om eens een workshop mee te maken en er van te leren, vind het nog wel eng idee om met het poetsmachine aan de gang te gaan zeker op deze auto maar kan nog wel oefenen op de auto van mijn vrouw
Ben binnenkort jarig leuk kado om een workshop zeker die machine Polishing lijkt me wel wat.
Welkom! Als je toch met de velgen bezig bent zou ik er ook een Carpro Darkside bij bestellen, dat maakt veel verschil op zo'n donkere auto.
Dank je wel en ook voor jou reactie.
Ik gebruik nu de gel of spray van Meg die is vet en glimmend is die van carpro anders kwa eigenschap beter voor de banden beschermend of is het kwa zicht anders?
Gr , Robbie
Welkom. Veel plezier op het forum en als persoonlijke tip. Hou het op 1 of 2 merken. Om te kijken wat voor jou werkt. Voor mij persoonlijk is car pro wel de nummer 1 in het Waxworld assortiment.
Dank je Fuut,
Ik heb vooral heel veel staan van Meg die ik van een collega heb gekregen en zelf bij heb gekocht.

Heb nu 2 flessen van Koch voor de stoelen schoon te maken en te beschermen.
Voor de buitenkant heb ik foam van Bilt h gekocht en heb de claybar daar ook van dus heb best wel wat merken.
Omdat ik nu de draad weer aan het oppakken ben vind ik het soms nog wel moeilijk om de juiste producten te pakken en kwa merken.

Ik ben bijna door de Meg shampoo heen heb jij voor mij een advies wat eventueel een goede vervanger zou zijn?

Verder wil ik iedereen bedanken voor hun welkom heten en reacties fijn dat er zoveel mensen zijn die je gelijk willen helpen dit voelt gelijk goed aan om hier binnen te komen op het waxworld forum.
Hebben jullie vragen stel ze gerust.
Gr Robbie
 

Nieuwste berichten

Bovenaan