Hallo daar, poetser hier!

Heijneker

New Member
Hoi allemaal,

Ik ben Rik, 26 jaar en part-time, hopelijk binnenkort full-time, beroepsmatig poetser. Momenteel richt ik mij alleen op (occasion-)dealers, gezien dat nu per-fect bij mij past en ik er veel plezier in heb. Vaak doe ik dan 4 auto's of bestelbussen op een dag van 9-10 uur en is het aanpoten om een beetje redelijke resultaten te verkrijgen! Het moet allemaal natuurlijk zo snel mogelijk, wil ik een goed uurloon behalen. Ik word namelijk per auto/bus betaald.

Ik polijst zo'n 30-40 auto's per maand en daar gebruik ik bijna uitsluitend een 21mm DA voor. Vaak genoeg kan ik daarmee middels een snelle one-step prima correctie en finish behalen. Een kleine greep:

20211225_173627.jpg20211225_212015.jpg20211211_113153.jpg20211211_113849.jpg20211211_113925.jpg20211122_163439.jpg20211122_164122.jpg

Ik ben ook benieuwd naar de ShineMate polijstmachines. Sandro van Car Craft Auto Detailing is daar helemaal lyrisch over. Momenteel gebruik ik een Zentool en dacht ik een upgrade te maken naar een Rupes LHR 21 MKIII, maar helaas beviel deze totaal niet.

Nu zijn de ShineMate polijstmachines eindelijk ook beschikbaar in Nederland, dankzij WW! Ik heb de EX620 6/21 besteld en ergens deze week zal ik er mijn eerste ervaringen mee opdoen. Ik ben benieuwd! Als dat bevalt lijkt de accu-machine van ShineMate met 21mm mij fe-no-menaal!
 

Guido

Active Member
Welkom Rik. Dat is een behoorlijk volume! En zo te zien een redelijke balans tussen snelheid en resultaat.
Ik ben ook erg benieuwd naar de cordless Shinemate. Hoop dat WW deze toevoegt en jij dan een review kan schrijven hoe hij bevalt ;)
 

Heijneker

New Member
Hey @Guido thanks! Dat hoop ik in dat geval ook en dat moet WW vast lukken. Als de ShineMate goed bevalt zal ik daar ook proberen een review van te schrijven!
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Welkom hier Rik, dat is inderdaad een best volume! We zijn benieuwd of de Shinemate je goed bevalt, de EX620 machines zijn echte killers dus de verwachting is dat je daar een hoop plezier aan gaat beleven!
We gaan eerst even aan de slag met de Shinemate machines mét snoer en dan zullen we later de accu machines toevoegen.
 

Heijneker

New Member
Bedankt, Stefan! Ik hoop eigenlijk 100 auto's per maand te doen als ik fulltime+ aan de gang ga! Misschien is dat wat te enthousiast, maar we gaan het zien.

Goed om te horen, de reviews zijn de ShineMates, voor zover ik gezien heb, unaniem goed gezind. Ik zal het laten weten als ik enige ervaring ermee opgedaan heb. Hij was in ieder geval super ingepakt met een presentje erbij en heelhuids aangekomen, bedankt! Nu met de Decemberkorting is de prijs die jullie ervoor vragen super.
 

Heijneker

New Member
Bedankt heren! Dat is mogelijk ja.

Hier hebben ze dat gedaan:

Ik zal het morgenavond even checken nog, als ik de machine in m'n handen heb.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Welkom Rik.

Kan er op die 6-21 ook een 5 inch Backingplate?
Normaal is het lastig om een 5 inch backingplate op een (rupes) 21 te plaatsen, fysiek past het wel maar de machines raken dan in onbalans. Bij Shinemate hebben ze daar speciale "weighted" backingplates voor. Die zijn extra verzwaard en speciaal bedoeld om 5 inch pads op de 21 machine te kunnen gebruiken en toch mooi in balans blijft.
 

Dirk Post

Premium Member
Oke Stefan, dank voor de info.
Ik zit nl ook met de gedachte om die machine er bij te nemen.
Maar ik heb plenty 5 en 5,5 inch pads, en maar weinig 6 inch pads.
Die 5 inch Backingplate zijn bij WW gewoon voorradig?
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Sorry Dirk,
DIe waren nog niet meegekomen met deze zending, gaan later wel komen maar dat duurt helaas nog wel even.
 

Heijneker

New Member
Nou de eerste ervaring is binnen en de ShineMate bevalt al errug goed hoor!

Hij is volgens mij gebalanceerder dan de RUPES en inderdaad een beest. Ik durf hem niet eens op 6 te zetten... Op standje 2 is ie al onmogelijk om te laten stallen (ik polijst echter zonder druk op de machine). Hij voelt degelijk aan en ziet er goed uit. Lijkt wel iets meer herrie te maken als de Rupes. Ik gok dat beter vet bij de tandwielen dat grootendeels zou verhelpen.

Morgen verder proberen! Ik denk dat jullie hier een goede set aan hebben gedaan, @Stefan ! Ik had in ieder geval echt niet verwacht dat ie zo gebalanceerd zou zijn.
 
Hoi

Ik was al langer in contact met Shinemate en heb hen Waxworld aanbevolen. Later kreeg ik van hen een mailtje dat ze rond waren met Waxworld als dealer voor Nederland. Ik wacht nog even op de accu versies, maar goed om te horen dat de machines goed bevallen.

Eric
 

Nieuwste berichten

Bovenaan