Guido_BMW
New Member
Beste heren en dames,
Ik heb hulp/advies nodig mbt mijn wasmethodiek cq. grondigheid?!
Mijn 20 jaar oude BMW 523i heb ik recent 3-staps gepolijst met een gelikt resultaat en hem daarna direkt in de Smartwax carnauba wax (ja die roze) gezet. Daarnaast gebruik ik nu ook van Smartwax de detailer Smart Detail! Het was 1 spiegel zonder ook maar enige waskrassen, swirls of andere defecten. Ja, ik had wel last van de orange peel, maar is niet storend.
Nu verbaast het mij dat ik na de 1e wasbeurt al weer kleine waskrasjes zag ontstaan. Ik was met het 3 emmer-systeem (met grid guards in elke emmer). 1 washmitt (eerst Gyeon Q²M Smoothie Wash Mitt, na 1e wasbeurt vervangen door nieuwe MM Incredimitt Wash Mitt) voor het bovenliggende gedeelte en 1 aparte washmitt (MM Incredimitt Grey Wash Mitt) voor de dorpels en de onderste 20 cm van de carrosserie. De velgen worden natuurlijk van te voren gewassen met Monello Non Ferro en BTBM of Bathe en aparte washmitt (Gorilla Wheel Glove). Het geheel wordt voor het wassen en na de velgen gedaan te hebben, gefoamed met Monello Artico Magico (1:4 tot 1:6).
Wassen doe ik met de erop afgestemde Smartwax Smart Carwash (afgestemd op de wax). Ruim 30+ ml op een 19 liter emmer. Na ieder paneel spoelen en weer met ruim nieuw waswater verder. Van boven naar beneden en niet meer terug naar boven. Drogen deed ik met de Gyeon Silk Dryer en nadat ik deze als “verdachte” zag met de trekmethode ipv deppen, heb ik deze ook vernieuwd! Zelfde effect weer na wassen en drogen. Ik heb ook de CSF Delirium Orange Drying Towel nu geprobeerd, maar lijkt mijn probleem niet op te lossen. Natuurlijk is de aangericht “schade” ook niet meer te herstellen zonder te polishen lijkt me?!
Nu na de 2e wasbeurt lijkt met daarop de volle zon erna, dat ik overal langskrassen zie die volgens mij toch door de nieuwe washmitt of de nieuwe droogdoek moet komen?
Enige verklaring voor mij zou kunnen zijn dat ik te hard wrijf met de washmitt of nog meer water moet gebruiken en niet te lang (droog) doorwrijven? In ieder geval is het erg frustrerend dat ik ondanks mijn juiste middelen en techniek toch nog waskrassen creëer?
Ik heb een 4-tal foto’s bijgevoegd waar wel moeilijk te zien is wat ik bedoel, maar deze fijne krasjes zitten overal over de lengte cq. breedte (ondanks dat dit op de foto beperkt zichtbaar is)?! Ook nog een (show)foto van toen de auto pas gepolijst was en in de wax gezet……
Wat doe ik nu fout of TE goed? Of zitten deze krasjes alleen in de wax? Opnieuw behandelen met de wax is dat een optie? Kan ik dit gewoon eroverheen opnieuw aanbrengen of dien ik deze geheel te verwijderen weer?
Groeten,
Guido
Ik heb hulp/advies nodig mbt mijn wasmethodiek cq. grondigheid?!
Mijn 20 jaar oude BMW 523i heb ik recent 3-staps gepolijst met een gelikt resultaat en hem daarna direkt in de Smartwax carnauba wax (ja die roze) gezet. Daarnaast gebruik ik nu ook van Smartwax de detailer Smart Detail! Het was 1 spiegel zonder ook maar enige waskrassen, swirls of andere defecten. Ja, ik had wel last van de orange peel, maar is niet storend.
Nu verbaast het mij dat ik na de 1e wasbeurt al weer kleine waskrasjes zag ontstaan. Ik was met het 3 emmer-systeem (met grid guards in elke emmer). 1 washmitt (eerst Gyeon Q²M Smoothie Wash Mitt, na 1e wasbeurt vervangen door nieuwe MM Incredimitt Wash Mitt) voor het bovenliggende gedeelte en 1 aparte washmitt (MM Incredimitt Grey Wash Mitt) voor de dorpels en de onderste 20 cm van de carrosserie. De velgen worden natuurlijk van te voren gewassen met Monello Non Ferro en BTBM of Bathe en aparte washmitt (Gorilla Wheel Glove). Het geheel wordt voor het wassen en na de velgen gedaan te hebben, gefoamed met Monello Artico Magico (1:4 tot 1:6).
Wassen doe ik met de erop afgestemde Smartwax Smart Carwash (afgestemd op de wax). Ruim 30+ ml op een 19 liter emmer. Na ieder paneel spoelen en weer met ruim nieuw waswater verder. Van boven naar beneden en niet meer terug naar boven. Drogen deed ik met de Gyeon Silk Dryer en nadat ik deze als “verdachte” zag met de trekmethode ipv deppen, heb ik deze ook vernieuwd! Zelfde effect weer na wassen en drogen. Ik heb ook de CSF Delirium Orange Drying Towel nu geprobeerd, maar lijkt mijn probleem niet op te lossen. Natuurlijk is de aangericht “schade” ook niet meer te herstellen zonder te polishen lijkt me?!
Nu na de 2e wasbeurt lijkt met daarop de volle zon erna, dat ik overal langskrassen zie die volgens mij toch door de nieuwe washmitt of de nieuwe droogdoek moet komen?
Enige verklaring voor mij zou kunnen zijn dat ik te hard wrijf met de washmitt of nog meer water moet gebruiken en niet te lang (droog) doorwrijven? In ieder geval is het erg frustrerend dat ik ondanks mijn juiste middelen en techniek toch nog waskrassen creëer?
Ik heb een 4-tal foto’s bijgevoegd waar wel moeilijk te zien is wat ik bedoel, maar deze fijne krasjes zitten overal over de lengte cq. breedte (ondanks dat dit op de foto beperkt zichtbaar is)?! Ook nog een (show)foto van toen de auto pas gepolijst was en in de wax gezet……
Wat doe ik nu fout of TE goed? Of zitten deze krasjes alleen in de wax? Opnieuw behandelen met de wax is dat een optie? Kan ik dit gewoon eroverheen opnieuw aanbrengen of dien ik deze geheel te verwijderen weer?
Groeten,
Guido