Herstellen slijtage stuur

Snappy

Member
iemand nog wat tips misschien waar ik dit stuur mee kan behandelen/repareren om de lichte slijtage wat op te knappen? Ik heb het eerst met een apc gereinigd en voorzichtig iets opgewreven met de melamine spons omdat het glanzend bleef
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Ik gebruik altijd Naturel Look van Poorboys om oa de kunststoffen te behandelen van het interieur.

Maar wat moet er gerepareerd worden? Is er slijtage? Want als iets versleten is , dan kan je er weinig aan repareren.
 

Snappy

Member
Ik gebruik altijd Naturel Look van Poorboys om oa de kunststoffen te behandelen van het interieur.

Maar wat moet er gerepareerd worden? Is er slijtage? Want als iets versleten is , dan kan je er weinig aan repareren.
er is iets slijtage aan de finish pigment op sommige plekken, dat moet goed te herstellen zijn als het goed is. Ik dacht dat er misschien wat detailers waren die bekend zijn met reparatiesetjes voor leder. inmiddels een compleet herstelsetje van colourlock besteld waar ik binnenkort mee aan de slag ga
 

Snappy

Member
Ik zou uitkijken met de melamine spons op leer. Dat heeft een schurende werking en veroorzaakt misschien nog wel wat extra slijtage. Maar op zich ziet de foto er niet slecht uit. Het stuur is mooi mat en eigenlijk hoort leer dat ook te zijn. Om het goed te houden moet je het voeden. Ik vind dit wel een fijn product, zou er op het stuur wel zuinigjes mee omgaan: https://www.waxworld.nl/artikel/897/gliptone-leather-conditioner-250ml.html
Ik ben heel voorzichtig geweest met het sponsje, was voor nu de enige optie om het mat te krijgen. Ik heb alles besteld om de slijtage wat te herstellen, voeding etc etc. De gliptone conditioner heb ik hier, bedankt voor je reactie.
 

Snappy

Member
@Guido
De inside cleaner heb ik toevallig net een paar dagen geleden besteld
Hoor er goede verhalen over, dus dan proberen we het graag!
 

Guido

Active Member
Ben benieuwd naar je resultaat met Colourlock. Veel goeds over gelezen maar nog niet gebruikt. Misschien kan je een update in dit topic plaatsen met een paar fotos voor/na.
Inside is top vind ik, gebruik het meestal 1:1 maar kan nog minder voor gevoelige oppervlaken of lichte vervuiling. En een alternatief voor de spons is de Carpro Innerscrub Glove. ook heel tevreden over.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Ben benieuwd naar je resultaat met Colourlock. Veel goeds over gelezen maar nog niet gebruikt. Misschien kan je een update in dit topic plaatsen met een paar fotos voor/na.
Inside is top vind ik, gebruik het meestal 1:1 maar kan nog minder voor gevoelige oppervlaken of lichte vervuiling. En een alternatief voor de spons is de Carpro Innerscrub Glove. ook heel tevreden over.
Inderdaad die Innerscrub is geweldig, niet alleen voor in de auto. Op motorkleding gaat hij ook heerlijk icm de Inside.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan