Hoe matte lak beschermen motorfiets

Crazyke

New Member
Hallo allemaal

Hopelijk ben ik in dit subforum op het juiste adres. Ik heb sinds enkele dagen een bmw gs adventure in matte kleur. Nu is er geen bescherming op de tank of de gedeeltes waar je met je knie tegen de tank zit. Ik ben dan ook bang dat je hierdoor snel krassen of schade gaat krijgen.

Je kan plastiek wrap kopen en zelf fitten, maar heb al gelezen dat dit niet mooi past.

Zou een coating resistenter zijn? Of hoe zou ik een matte wrap kunnen laten aanbrengen? De bedoeling is dat de kleur mat blijft.

Eventueel andere tips om met matte verf om te gaan zijn ook welkom. Heb enkel ervaring met blinkende kleuren.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Matte lak kan inderdaad prima worden beschermd door een coating zoals CarPro CQuartz UK of CQuartz Lite. Een coating biedt enige bescherming tegen krassen maar daar is natuurlijk wel een grens aan. Op matte oppervlaktes in ieder geval polijstmiddelen en producten met glansversterkers vermijden.
 

Crazyke

New Member
En zijn er specifieke producten om matte lak te reinigen en te beschermen?
Een soort quick polish of iets als h2o van carpro?
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Zeker, er zijn een aantal producten specifiek voor matte lakken, Chemical guys en Angelwax hebben daar bijvoorbeeld een aantal producten voor. Tevens zijn er een aantal producten zeer geschikt voor matte lakken, zoals CarPro Reset Shampoo en CarPro Reload (helaas niet lekker leverbaar momenteel :( )
 

Nieuwste berichten

Bovenaan