Hogedrukreiniger kopen

Donovan

Member
Hallo allemaal!

Aangezien mijn 10 jaar oude B-Merk Hogedruk reiniger de geest heeft gegeven ben ik opzoek naar een nieuwe.
Nu kwam ik deze tegen op Coolblue. https://www.coolblue.nl/product/801994/eurom-force-2000-plus.html

Heeft goede recensies, en volgens een ander forum zou de Monello foamlance met Nilfisk aansluiting hier op moeten passen.
Mijn eisen zijn niet super hoog. Mijn oude reiniger produceerde een prima laagje schuim op de auto, maar het was nog wel een beetje waterig. Een iets stevigere laag zou wel prettig zijn.

Is dit een beetje een goeie combi? Of raden jullie iets anders aan?

Dankjewel alvast!
 

Mrkawa

Active Member
Dat kan ook aan de hoeveelheid shampoo liggen.

Ik heb namelijk de basic k2 omdat ik dat ding overal heen sleep, maar ondertusse heb ik schuimlage waar je u tegen zegt
 

Donovan

Member
Ik had inderdaad ook voor de K2 gekeken, ook omdat deze heel goedkoop is. Maar die is inderdaad dus ook wel aan te raden?
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Niet om de pret te bederven maar de dikke schuimlaag is natuurlijk ook de verdiensten van een goede foamlans en het gebruikte foam.
Ik verwacht evengoed wel dat je met nagenoeg iedere Karcher of Nilfisk een goed resultaat kunt bereiken.
 

Donovan

Member
Even een update: Ik heb inmiddels een Karcher k2 met een AliExpress Foam lance.
Ik gebruik Labcosmetica Neve Snow Foam. Echt een geweldig resultaat! (Ruikt ook erg lekker)

]
IMG-20190715-182532.jpg
 

Moellib

Active Member
Ik ben misschien wat te laat met mijn input: ik gebruik een Nilfisk P150. 150 bar water aan 650 liter per minuut. resultaat: scheerschuim op de wagen. nota: ik gebruik de hogedruksreiniger voor meerdere zaken buiten de auto. Ik heb voornamelijk gekeken naar de doorstroming ipv druk. een schuimkanon werkt op het venturi principe, hoe meer liters er per minuut doorstromen, des te beter de menging, des te dikker de schuimlaag. ik gebruik ongeveer 20 a 30 ml snowfoam. Indien er mensen vragen waarom ik een nilfisk heb genomen: deze heeft een messing pomp behuizing alsook messing plunjer. Karcher heeft bij bepaalde modellen alles uit kunststof gemaakt (behuizing alsook de plunjer). Na een aantal jaar wordt de plastik broos en breekt die namelijk makkelijk. Uiteraard hangt alles af van de hoeveelheid dat je de hogedruksreiniger gebruikt alsook de vervuilingsgraad van het voedingswater (ik was de auto met regenwater) en het onderhoud dat je geeft aan het toestel. Indien @Stefan zich af vraagt waarom ik geregeld zeep alsook snowfoam bestel: ik was wekelijks ongeveer 6 wagens :cool: Binnenkort is er de mercedes van mijn verloofde voor een full option package (wassen, kleien, polijsten, coating, ik heb er 6 dagen voor uit getrokken, deze moet perfect zijn) in mijn eigen garage :):cool: binnenkort een kleine preview van de garage alsook het begin en het eindresultaat :)
 

Kevin

New Member
Ik ben misschien wat te laat met mijn input: ik gebruik een Nilfisk P150. 150 bar water aan 650 liter per minuut. resultaat: scheerschuim op de wagen. nota: ik gebruik de hogedruksreiniger voor meerdere zaken buiten de auto. Ik heb voornamelijk gekeken naar de doorstroming ipv druk. een schuimkanon werkt op het venturi principe, hoe meer liters er per minuut doorstromen, des te beter de menging, des te dikker de schuimlaag. ik gebruik ongeveer 20 a 30 ml snowfoam. Indien er mensen vragen waarom ik een nilfisk heb genomen: deze heeft een messing pomp behuizing alsook messing plunjer. Karcher heeft bij bepaalde modellen alles uit kunststof gemaakt (behuizing alsook de plunjer). Na een aantal jaar wordt de plastik broos en breekt die namelijk makkelijk. Uiteraard hangt alles af van de hoeveelheid dat je de hogedruksreiniger gebruikt alsook de vervuilingsgraad van het voedingswater (ik was de auto met regenwater) en het onderhoud dat je geeft aan het toestel. Indien @Stefan zich af vraagt waarom ik geregeld zeep alsook snowfoam bestel: ik was wekelijks ongeveer 6 wagens :cool: Binnenkort is er de mercedes van mijn verloofde voor een full option package (wassen, kleien, polijsten, coating, ik heb er 6 dagen voor uit getrokken, deze moet perfect zijn) in mijn eigen garage :):cool: binnenkort een kleine preview van de garage alsook het begin en het eindresultaat :)

Ik hoop op 650 liter per uur.. Per minuut zit je zo door je zwembad-grote-voorraad heen :p

Maar inderdaad, alles metaal is altijd beter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tom

G4BR13L

New Member
Ik gebruik al jaren een Karcher K7 en was ongeveer 4 auto’s/week. Deze wagens hebben een glascoating (CQuartz Finest Reserve). Ik gebruik de Heavy Duty Foam Lance en ik gebruik CarPro Reset als foam (1:10) en als shampoo (1:400).

De Eurom Force 2000 Plus lijkt me voor 89 euro een koopje. Alleen rekening houden dat je volgens mij de ‘orifice’ van de foam cannon gaat moeten wijzigen. De meeste foam cannons zijn naar weten MTM Hydro Foam cannon met een andere logo. Wanneer ik de specs ingeef van deze hogedrukreiniger op de MTM nozzle size calculator kom ik aan een nozzle grootte van 2,17. Standaard komen deze foam cannons met de 3.5 orifice, wat bijvoorbeeld de juiste maat is voor een Karcher K7 (600 l/u en 160 bar). Ik vrees dat je een kleinere orifice gaat moeten bestellen voor de Eurom Force 2000 Plus namelijk de 3.0:

https://www.mtmhydroparts.com/products/copy-of-replacement-orifice-foam-cannon-nozzle

Hier zie je hoe je de ‘orifice’ moet vervangen:

Wanneer je Heavy Duty Foam Lance koopt bij waxworld zit daar naar mijn weten de 3.0 orifice mee in de doos voor de minder ‘zware’ hogedrukreinigers:

https://www.waxworld.nl/shop/machines/foamgun/heavy-duty-foam-lance-nilfisk

Zie ook deze thread:
http://www.waxworldforum.nl/threads/foam-lance-en-de-meegeleverde-sproeiers.1324/

En deze thread:
http://www.waxworldforum.nl/threads...foam-en-detailpro-heavy-duty-foam-lance.1124/
 

Tim Goris

Active Member
Even een vraagje @Stefan
Hebben jullie ook voor de

Stihl RE 130 Plus​

Een koppeling voor de foamlans?
Ik zit aan deze te denken maar kan even niet 123 vinden wat voor koppeling er op zit.. er wordt wel gesproken over een antidrilsnelkoppeling maar dat zegt mij niks.. misschien zelfde als nilfisk?
 
Laatst bewerkt:

Tim Goris

Active Member
Oke, wordt dan denk gewoon een nilfik, E160.1-10 PAD X-TRA zal de klus wel klaren denk.. schijn dat die slangen ook stuk prettiger zijn als de karcher??

Bedankt voor de reactie
 

Dirk Post

Premium Member
De E 160 is een zware jongen.
Kijk wel even of jou zekeringkast op orde is, want dat ding vraagt aardig wat ampères bij t starten.
Gr Dirk
 

Nieuwste berichten

Bovenaan