Hogedrukreinigers.

bs-details

New Member
Hallo allemaal.
Ik doe al wat jaartjes met een goedkoper hogedrukreinger van de lidl. Deze heeft zijn beste jaren gehad en zou ik stillaan eens gaan vervangen. Ook heb ik deze ook nooit gecombineerd met foamgun, wat ik mee de tijd nu dus wel wil gaan doen. Nu heb je al redelijk wat keuzes daarin, en daarom wil ik eens horen met wat je zoal al goed zit. Zit wat rond te kijken naar karcher k4/k5/k7. Wat zijn jullie ervaringen en tips hierin? Andere merken ofzo mogen ook natuurlijk aan bod komen.
IMG_20180223_173410_853.jpg
Grtz
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Hier gebruiken we sinds een jaar de Karcher K5, er wordt ook mee gefoamed. Dit gaat prima al heb ik altijd ruzie met de hogedrukslang. Die zit op een haspel die op zich wel praktisch is en goed functioneert, maar de slang is nogal tegendraads bij het op-en afrollen.
In de schuur staat ook nog een Karcher uit 1988, ik meen een HD720, deze heeft wel wat meer pit is inmiddels gebleken bij het ontstoppen van het riool.
De K5 kreeg dat niet gefikst maar de HD720 wél.
Voor de prijs vind ik de K5 een acceptabele machine.

Ik meen dat @Srt4 een tijdje terug een Kranzl heeft gekocht en dat hij zijn K7 wilde verkopen. Of dat doorgegaan is weet ik niet maar je kunt er allicht een PM aan wagen.
 
Laatst bewerkt:

Epsilon

Premium Member
Ik gebruik een Nilfisk C110.4 om de auto schoon te spuiten en te foamen (met de foam lance van Waxworld). En ik haal er ook 1 keer per jaar aanslag van mijn stoep mee weg. Voordelig én met een aluminium pomp. De slang is standaard 5 meter maar ik zou graag nog eens een langere kopen.
 

Tom

Premium Member
Ik heb ook een K5, reden voor mij dat vanaf K5 de pomphuizen van aluminium zijn ipv plastic. Heb ook altijd ruzie met de slang, is een plastic ding waar de kinken lastig uit te draaien zijn. Wil nog eens kijken of er een rubber exemplaar te krijgen is.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Mocht je een oplossing hebben @Tom dan houd ik me aanbevolen.