Hogedrukreinigers.

bs-details

New Member
Hallo allemaal.
Ik doe al wat jaartjes met een goedkoper hogedrukreinger van de lidl. Deze heeft zijn beste jaren gehad en zou ik stillaan eens gaan vervangen. Ook heb ik deze ook nooit gecombineerd met foamgun, wat ik mee de tijd nu dus wel wil gaan doen. Nu heb je al redelijk wat keuzes daarin, en daarom wil ik eens horen met wat je zoal al goed zit. Zit wat rond te kijken naar karcher k4/k5/k7. Wat zijn jullie ervaringen en tips hierin? Andere merken ofzo mogen ook natuurlijk aan bod komen.
IMG_20180223_173410_853.jpg
Grtz
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Hier gebruiken we sinds een jaar de Karcher K5, er wordt ook mee gefoamed. Dit gaat prima al heb ik altijd ruzie met de hogedrukslang. Die zit op een haspel die op zich wel praktisch is en goed functioneert, maar de slang is nogal tegendraads bij het op-en afrollen.
In de schuur staat ook nog een Karcher uit 1988, ik meen een HD720, deze heeft wel wat meer pit is inmiddels gebleken bij het ontstoppen van het riool.
De K5 kreeg dat niet gefikst maar de HD720 wél.
Voor de prijs vind ik de K5 een acceptabele machine.

Ik meen dat @Srt4 een tijdje terug een Kranzl heeft gekocht en dat hij zijn K7 wilde verkopen. Of dat doorgegaan is weet ik niet maar je kunt er allicht een PM aan wagen.
 
Laatst bewerkt:

Epsilon

Premium Member
Ik gebruik een Nilfisk C110.4 om de auto schoon te spuiten en te foamen (met de foam lance van Waxworld). En ik haal er ook 1 keer per jaar aanslag van mijn stoep mee weg. Voordelig én met een aluminium pomp. De slang is standaard 5 meter maar ik zou graag nog eens een langere kopen.
 

Tom

Premium Member
Ik heb ook een K5, reden voor mij dat vanaf K5 de pomphuizen van aluminium zijn ipv plastic. Heb ook altijd ruzie met de slang, is een plastic ding waar de kinken lastig uit te draaien zijn. Wil nog eens kijken of er een rubber exemplaar te krijgen is.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Mocht je een oplossing hebben @Tom dan houd ik me aanbevolen.
Oh ja de slang van de K5 is 7 meter geloof ik, daarmee kun je precies rond de auto komen. (mits je geen Lincoln Towncar hebt)
 
  • Leuk
Waarderingen: Tom

Tom

Premium Member
Komt voor de bakker @BlackPassat . De lengte weet ik niet precies, maar lang genoeg om achter mijn Altea te komen, uiteraard wel even omlopen voor de andere zijkant.
 

bs-details

New Member
Alvast bedankt, dan weet ik naar wat uitkijken en mijn voorkeur ging al wat meer naar de k5. Befankt.
 

Tom

Premium Member
Zit je op zee, heeft je broertje een hogedrukreiniger nodig......tuurlijk pak maar uit de schuur, maar wel voorzichtig zijn he ben er zuinig op!
Uurtje later krijg je zo'n foto opgestuurd.:mad:
40f71a42-83cb-4511-bc6f-580287892a8e.jpg

Dus de vervangende slang komt iets eerder dan gepland. Ga voor een 12 meter exemplaar, rubber met staalinleg. Volgens de beschrijving zeer soepel en sowieso beter van kwaliteit dan die plastic rommel! Zodra ik weer thuis ben zal ik eens kijken of het echt wat is.
Ik hou jullie op de hoogte, lees je mee @BlackPassat?
Hier alvast een screenshot van de gekozen slang.
IMG_6170-1.PNG
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Ik lees zeker mee @Tom Twaalf meter is nogal een lengte zeg. Ik vraag me af of dat allemaal op het haspeltje van de K5 kan?
 

Tom

Premium Member
Volgens de beschrijving wel, ik heb zelf de versie zonder haspel trouwens dus ik kan het niet voor je checken.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Dankje @Tom
Ik had inmiddels ook even gecheckt, het zou moeten kunnen las ik. Nou vind ik 12 meter wel erg lang maar als het op de haspel past dan is het minder een probleem.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tom

Srt4

Premium Member
Die slang heb ik ook , maar dan 9 meter dacht ik , is zeker een stuk beter dan die van plastic .
 
  • Leuk
Waarderingen: Tom

Mrkawa

Active Member
juist omdat ik ook veel op locatie kom om te detailen ben ik voor de K2 gegaan.
bevalt prima!
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Die slang heb ik ook , maar dan 9 meter dacht ik , is zeker een stuk beter dan die van plastic .
Is dat de slang die aan je K7 zit @Srt4 ?
Ik dacht dat jij over zou schakelen op een Kranzle en de K7 in de verkoop zou gaan. Mocht je de slang los verkopen, dan moeten wij eens even overleggen.
 
Laatst bewerkt:

Srt4

Premium Member
Is dat de slang die aan je K7 zit @Srt4 ?
Ik dacht dat jij over zou schakelen op een Kranzle en de K& in de verkoop zou gaan. Mocht je de slang los verkopen, dan moeten wij eens even overleggen.

Ja Johan dat is de slang die er standaard bij zit .( hij is trouwens 10 meter )
Einigste nadeel van deze slang is dat er lussen in komen .
Voordat je het weet zit alles in de knoop en moet je heen en weer lopen op alles uit de knoop te haalen .
Zat te denken om er een swivel op een of andere manier in te bouwen onder de handgreep .
Ja inderdaad een kranzel staat nog steeds op me verlanglijstje maar heeft echt geen haast .
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Ja maar dan heb je dus niet de slang die Tom bedoelt. Bij de K5 zit zo'n zelfde type slang maar die is 8 meter.
@Tom heeft net als ik problemen met de originele slang, die is veel te stijf en die krult ook op een irritante manier. Vandaar dat @Tom een nieuwe rubberen gewapende slang heeft gekocht. Dat is dus om de originele slang te vervangen
 

Srt4

Premium Member
Ja maar dan heb je dus niet de slang die Tom bedoelt. Bij de K5 zit zo'n zelfde type slang maar die is 8 meter.
@Tom heeft net als ik problemen met de originele slang, die is veel te stijf en die krult ook op een irritante manier. Vandaar dat @Tom een nieuwe rubberen gewapende slang heeft gekocht. Dat is dus om de originele slang te vervangen
Oké dan ben ik nieuwsgierig naar het artikelnummer . Want op de k7 zit standaard zo’n slang als op de photo hier boven , of ik moet me sterk vergissen ,
Trouwens neem hem volgende week wel even mee kan je zelf even kijken .
 

Tom

Premium Member
Zodra ik hem binnen heb zal ik even een reviewtje proberen te schrijven en krijg je alle bestel info die je nodig hebt. Mijn broer zou de slang bestellen, maar heb nog niet gehoord of die binnen is. Vanmiddag zit mijn werkweek er weer op, dan zal ik eens informeren hoe het er mee staat.

Er zijn nu snoerloze polijstmachines, misschien wordt het dan ook eens tijd voor slangloze hogedrukreinigers :confused:

Als jij die kan regelen @Stefan kom ik er een bij je kopen hoor!;)
 

Nieuwste berichten

Bovenaan