Hogedrukreinigers.

Srt4

Premium Member
Nou, dat vind ik een goed plan Johan .
Dan heb je hem iig uit 1 stuk , in plaats van eigen slang doorknippen losse swifel erop slangeklem of zo en aparte koppelingen zoeken
+ je kan hem dan met je eigen slang verlengen ,
Als je een auto aan de einde van de straat moet wassen .
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Ik heb de meneer van directhoses.net gebeld over de verzendkosten. Inmiddels had hij al een aantal meldingen uit Europa dat zijn verzendkosten te hoog zouden zijn.
Dit komt voort uit een derde partij die voor hem zijn site vanuit het Engels naar allerlei talen omzet. Die lui bestaan blijkbaar van de opslag die ze op de verzendkosten zetten. Hij was erg verbaasd, zeker toen ik aangaf dat ik uiteindelijk tóch weer op de NL site (mét de hoge verzendkosten) uitkwam ook al logde ik aan via de directhoses.net site. Lullig voor de ondernemer want hij mist omzet doordat een derde partij de verzendkosten zo hoog maakt. Hij geeft zelf aan verzendkosten te zien als een noodzakelijk kwaad en niet als verdienmodel.

De deal die we nu hebben is dat ik hem rechtstreeks kan mailen met mijn bestelling (op dit moment is dat een 15 meter slag voor @Srt4 en een 10 meter slang voor mij) De ondernemer stuurt mij een Paypall verzoek waarmee ik de bestelling betaal. Tot 30kg betalen we dan 8 pond verzendkosten. Dat vind ik redelijk.
 

Srt4

Premium Member
Dat heb je heel netjes geregeld ,
Wellicht dat er meer zijn die interesse hebben
Hier op het forum .

1 blackpassad 10 meter
2 Srt 4 15 meter
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Er zijn ook slangen met een swivel voor Nilfisk, Kranzle en alle andere gangbare merken.
Ik heb de tijd en de gelegenheid om er enige moeite in te stoppen maar ik ga er geen business van maken natuurlijk.
De Paypall optie staat overigens ook open voor "normale" klanten. Je moet er alleen even een mailtje voor sturen via de reactieknop op www.directhoses.net.

Bij het lijstje is het ook handig om even het merk van de hogedrukreiniger te vermelden

1 blackpassat 10 meter Karcher K5
2 Srt 4 15 meter Karcher K7
 

Srt4

Premium Member
Er zijn ook slangen met een swivel voor Nilfisk, Kranzle en alle andere gangbare merken.
Ik heb de tijd en de gelegenheid om er enige moeite in te stoppen maar ik ga er geen business van maken natuurlijk.
De Paypall optie staat overigens ook open voor "normale" klanten. Je moet er alleen even een mailtje voor sturen via de reactieknop op www.directhoses.net.

Bij het lijstje is het ook handig om even het merk van de hogedrukreiniger te vermelden

1 blackpassat 10 meter Karcher K5
2 Srt 4 15 meter Karcher K7
Heel scherp Johan
( ik zit in een laate vergadering omdat ik morgen niet aanwezig ben :)
 

Blue Raccoon

New Member
binnen kort een nieuwe kärcher hogedrukreiniger kopen, zijn op dit moment in aanbieding.
Iemand nog enig advies waar ik op moet letten ??
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Mooie aanwinst @Wasbeer. Ik zie wel dat er meerdere uitvoeringen zijn van de K5 want bij die van @blackpassatjunior en mij zit er een haspel op.
Veel plezier ermee in ieder geval.

Bij mij zijn vandaag de twee slangen gearriveerd die @Srt4 en ik besteld hadden in Engeland.
De slangen en de aansluitingen zien er kwalitatief goed uit. De vervanger is in diameter 1 mm dikker dan de originele slang (nu 12,5 mm terwijl het 11,5 mm was)
De nieuwe slang is 10 meter wat iets langer is dan de stijve originele slang. Hij past nog keurig op de haspel, maar met de 15 meter versie was dat niet gelukt denk ik.
Ik heb direct de montage op de Kärcher aangepakt. Dat is een eenvoudig klusje. Je hoeft slechts aan de HD zijde een clipje los te maken waarmee de originele slang loskomt.
20180430_141058.jpg
20180430_141128.jpg
Vervolgens leid je de nieuwe slang langs de geleiding en kun je hem in de aansluiting weer vastzetten met de clip. Vervolgens de slang op de haspel wikkelen en de aansluiting bij het pistool vastklikken. Easy as that.
In het kader van: beter een bewogen foto dan géén foto, ter vergelijk nog even de twee aansluitingen: links de originele en rechts de vervanger.
20180430_141316.jpg
 

Blue Raccoon

New Member
Klopt, er zit inderdaad verschil in bij mij ontbreekt: slanghaspel, opbergruimte voor toebehoren...
achter af misschien wel handig geweest, maar ja op me oude zat het ook niet had hier voor K2
 

Tom

Premium Member
Ik heb nog een andere versie, dezelfde als @BlackPassat maar dan zonder haspel. Die van @Blue Raccoon is een compact dus ook nog eens kleiner.
Maar ach, alles draait om wat er uit de lans komt en dat is prima te noemen! Nu nog even een schuimlansje bij @Stefan bestellen Blue Raccoon en het feest is compleet he.:D
 

Blue Raccoon

New Member
ik heb voor 29,95 Kärcher schuimsproeier Foam Jet FJ 10 0,6 liter bij besteld :)
Heb nog niet uitgeprobeerd maar denk dat het zelfde werkt of niet ?
 

Bijlagen

  • 62744531-130416406.jpg
    62744531-130416406.jpg
    60,4 KB · Weergaven: 0

BlackPassat

V.I.P. Member
Ik wens je succes maar ik vrees voor een teleurstelling @Blue Raccoon
Er schijnt ergens een filmpje op youtube rond te zwerven waarin het verschil tussen het Karcher schuimpistool en de foamlans van onze huisleverancier pijnlijk duidelijk wordt.
Mocht ik het vinden (of misschien weet iemand anders het te vinden?) dan zal ik het hier posten.

Edit: ik heb het bewuste filmpje van het vergelijk nog niet gevonden.
Maar lieve Jijbuiskindertjes, toch een mooi filmpje voor jullie:
Dit is ook al elders op het forum te vinden, maar in dit topic past het nu ook.
 
Laatst bewerkt:

Epsilon

Premium Member
Die ik bij m'n Nilfisk kreeg is al helemaal enkel voor het maken zeepwater geschikt :rolleyes:

20180501_162803.jpg


Voor de volledigheid ook een filmpje van deze 'foamer' tegenover een echte foamer:

 
Laatst bewerkt:

BlackPassat

V.I.P. Member
Heeft jouw Nilfisk slang geen last van knikken of andere ongemakkelijkheden @Epsilon. Je gaf al aan dat ie een beetje kort was, maar verder geen onhebbelijkheden zoals de stijfheid en het krullen van de Kärcher?
 
Laatst bewerkt:

Nieuwste berichten

Bovenaan