IbizaSigno's detailoverzicht

IbizaSigno

V.I.P. Member
Vandaag sinds tijden de auto's weer eens gewassen. De Ibiza gefoamed met DetailPro snowfoam en gewassen met Dodo's Sour Power. Velgen waren nagenoeg matzwart. Hiervoor Wolfs Chemicals Deironizer ingezet en diverse borstels. De banden met eenbeetje Dodo Juice Supernatural tyredressing. Interieur gezogen en Voodo Ride interior. Daarna de lak voorzien van een laagje Poorboys World QD+.
20180512_152349.jpg
Daarna onze nieuwste aanwist gewassen. De Fiesta heeft plaats gemaakt voor een groter model. Een Ford Focus wagon. Een Titanium editie met allerhande snufjes en luxe voorzieningen en een kleine motorische upgrade van de 1.0 drie cilinder die is van 125pk naar 145 pk. Ook deze gefoamed, gewassen en voorzien van een laagje QD+.
20180512_164827.jpg
Kan er voorlopig weer even tegen.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Weer een nuttige dag geweest met een prima resultaat.
Dat de nieuwe Ford Focus Wagon van 125 naar 145 pk is gegaan vind ik zeer indrukwekkend uit een 1-liter motor, maar is het nu nog steeds een driecilinder dan?
Ik vind het een net stel waar je trots op mag zijn.
Ook met deze auto heel veel veilige kilometers gewenst Nicky.
 
Laatst bewerkt:

IbizaSigno

V.I.P. Member
Weer een nuttige dag geweest met een prima resultaat.
Dat de nieuwe Ford Focus Wagon van 125 naar 145 pk is gegaan vind ik zeer indrukwekkend uit een 1-liter motor, maar is het nu nog steeds een driecilinder dan?
Ik vind het een net stel waar je trots op mag zijn.
Ook met deze auto heel veel veilige kilometers gewenst Nicky.

Dankjewel! Het is nog dezelfde 1.0 drie cilinder. Bij Ford is de ecoboost motor in diverse varianten beschikbaar. Ik geloof dat er in Fiesta Red & Black edition een 1.0 met 150 pk ligt. Het rijdt als een zonnetje en als het moet gas. Naar mijn werk rijd ik meestal niet veel harder dan 110 km/u ivm de drukte op het tijdstip dat ik er rijd. Toch gemiddeld 1 op 17.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
De efficiency van motoren is er wel enorm op vooruitgegaan zeg. Mijn eerste BMW 1602 had 100 pk uit een 1.600cc viercilinder.
Dat was in die tijd toch helemaal niet verkeerd. Ik haalde met mijn rustige rijstijl 1 op 11.
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Dat zijn heel andere getallen. De techniek van "toen" is niet meer te vergelijken met nu denk ik. Hoewel er met die techniek meer zelf te doen was, ook dat is veranderd (helaas).
 

Kilometervreter

überspammer
Het moet een hobby zijn en geen straf. Ik had mijn koekblik door drukte ook in geen maanden gewassen. Als ik dan een keer tijd had, had ik geen zin.
Uiteindelijk komt het allemaal weer goed.
Inderdaad, dat vind ik ook, het moet geen werk worden! Daarom werk ik ook alleen met de eigenaar om zo een gezellige dag te hebben en hem wat te leren. Het leuke hiervan is ook dat je heel veel verschillende mensen tegen komt die allemaal dezelfde passie hebben. Ik doe zeker geen detail als iemand zijn auto wil gaan verkopen, dan gaat het echt op werk lijken en doe ik door de weeks al :).
 

Nieuwste berichten

Bovenaan