IK Foam Pro 2 Handfoamer door Blackpassat

BlackPassat

V.I.P. Member
Even reageren (sinds lange tijd:oops:) op deze review. Na de Glorieuze afgang van mijn blauw/witte foamfoamer waarvan telkens de zuigerring kapot ging, ben ik toch op zoek naar een vervanger.
Ik vind het een prettig idee om voorafgaand aan de wasbeurt, de auto en dan vooral de onderste helft / dorpels voor te weken met foam. Dan is het ergste vuil alvast van de auto af.

Nu zag ik op de site van WW deze IK Foam Pro Handfoamer voorbij komen en dat lijkt mij wel een goede opvolger van mijn vorige. Nu zit ik te dubben of ik de versie mét of zonder ventiel moet kiezen @BlackPassat volgens jou is een ventiel niet echt nodig. Maar als je de versie met ventiel kiest, heb je nog keuze. Tenzij het echt niets toevoegt natuurlijk, dan kan je het verschil in prijs beter aan iets anders besteden.

Of zou een Foam King of Foam Blaster een optie kunnen zijn. De filmpjes die ik op YT tegen kom laten wel een waterige foam zien die snel van de auto loopt.

Ik kan het helemaal eens zijn met je redenering over het ventiel @SLK. Je kunt er beter mee verlegen zitten dan óm verlegen zitten, zeggen wij hier altijd. En nu je de keuze hebt Lijkt het me een slim om voor de ventielversie te kiezen. Realiseer je wel dat je met een compressor best flink wat lucht in een korte tijd toevoegt, voorzichtig aan is het devies. Zoals gezegd pompt de IK heel licht.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Is het nog gelukt een video te maken? Kan hem zo niet vinden.
Ik geloof niet dat is gedaan inderdaad, maar er is ondertussen alweer het een en ander veranderd op de foamermarkt zoals de komst van diverse accufoamers dat dit toch alweer achterhaald zou zijn…
 

SLK

V.I.P. Member
Klopt, scheelt weer pompen. En toch heb ik er niet alleen maar positieve reviews over gelezen. Wil je sprayen, moet de accu wel vol zijn. Zelfde hebben we met onze raamwisser van Kärcher, altijd als je hem wil gebruiken is de accu leeg...
Denk toch dat mijn voorkeur uit zal gaan naar de ventielversie van de IK. Op druk zetten tot aan afblazen veiligheidsventiel en sprayen maar. En eventueel bij gebrek aan compressor met de hand oppompen.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan