Info ivm een ander polijstmiddel

Boris

New Member
Hallo detailers,

Momenteel gebruik ik M105 - M205 en D300 - D301 van Meguiar's in combinatie met Foam - Mircofiber pads.

Echter had ik eens iets anders willen proberen dat me ongeveer hetzelfde effect op minder tijd kan bezorgen (in 1 enkele stap).

Hierdoor dacht ik aan CarPro Essence of CarPro Reflect Super Fine Polish in combinatie met de CarPro Gloss Finish Pad of Carpro MF Polishing Pad.

Wat kunnen jullie me aanraden in combinatie met welke pad voor de beste cutting en finish te bereiken (We hebben vooral zwarte wagens - Mercedes - Volkswagen)? Ik ben in het bezit van de Meguiar's MT310 Da. Liefst iets budgettair vriendelijk, wetende dat detailing een uit de hand gelopen hobby geworden is en de vrouw niet meer wilt dat ik hier teveel centen aan uitbesteedt.

Graag had ik beide gekocht, maar ik wil niet op de zetel slapen. Binnen enkele maanden kan ik haar eventueel wel overtuigen het andere product in mijn verzameling te nemen (Als haar auto blinkt is ze weer alles vergeten).

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,

Boris
 

Boris

New Member
Ne een mailtje met Waxworld en een beetje Googelen ben ik tot de conclusie gekomen dan Meguiar's M101 het product voor mij is.

Heel erg bedankt Waxworld voor de duidelijke en eerlijke info!

Nu vraag ik mij wel nog af welke pad(s) ik best gebruik in combinatie met de M101. Microfiber zou een goede combinatie zijn, maar zijn er nog andere betere alternatieven?
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Wat we inderdaad even per mail hebben besproken is dat de cutting power van de Carpro Essence of Reflect onvoldoende zou zijn om harde Duitse lakken te lijf te gaan. De keuze is gevallen op de M101, wat wij zeker een goede keuze vinden. De M101 is op de markt gezet als de M105 maar dan speciaal voor gebruik met foampads. Tevens hebben ze bij Meguiar’s een bak meer abrasives in deze compound gedaan waardoor deze echt ingezet kan worden om snel en effectief harde lakken te ontdoen van lakdefecten. Microfiber gaat dus prima maar een goede foampad doet ook al echt wonderen. In mijn optiek is de M101 overigens een zwaar onderschat polijstmiddel en dat is echt een gemiste kans voor degenen die dit polijstmiddel links hebben laten liggen.
 

Matthijs

New Member
Ik zag zojuist, in het nieuwe filmpje van AMMO, de M110.
Misschien een goed alternatief in de toekomst?
Maar volgens mij is er nog niet heel veel over bekend en moet dat product zich nog redelijk bewijzen.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
M110 en M120 zijn de nieuwe polijstmiddelen die op de SEMA zijn gelanceerd. Deze zijn dan weer ietsjes minder sterk maar geven een hele goede finish, ook op gevoelige lakken. We hopen deze snel in Nederland te mogen gaan ontvangen maar dat zal helaas nog wel even duren...
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Ik had begrepen dat Meguiar's het probleem van de harde Duitse lakken zó serieus nam dat ze een ontwikkelaar naar Europa hebben gestuurd om dit probleem op de juiste manier aan kunnen pakken.
Kun je dat verhaal bevestigen @Stefan?
Als het echt zo is vind ik wel dat ze er serieus werk van hebben gemaakt, en dan verdienen ze een dikke pluim.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Dat klopt inderdaad @BlackPassat , de M101 is speciaal voor de Europese markt ontwikkeld aangezien de lakken hier harder zijn en er meer met foam wordt gepolijst en in Amerika meer met wol. Omdat het heel omslachtig was om de ontwikkeling in Amerika te doen en te testen in Europa is de ontwikkelaar naar Europa gestuurd. M101 is in basis ontwikkeld om te gebruiken met wol op een rotary maar detailers hadden al snel ontdekt dat M101 met een microfiber cutting pad op een D.A. machine ook in staat was om heftige lakdefecten aan te pakken. Later is de M101 pas in Amerika op de markt gekomen. Vaak wordt vergeten dat Meguiar's echt een serieuze partij is in de detailingmarkt en dat leidt er soms toe dat pareltjes zoals deze compound wel eens over het hoofd worden gezien.
 

Boris

New Member
Ik sta te popelen om de 101 te testen .

Nu wil ik graag nieuwe foampads bij mijn bestelling doen.

Ik twijfel tussen DetailPro of Chemical Guys ... Kan me niet beslissen. Iemand een voorkeur?

Zowieso voeg ik de MF Cutting Pad van detailPro aan mijn bestelling toe. Is budget vriendelijker dan die van Meguiar’s. Is er een groot verschil in kwaliteit?
 

Guido1985

Active Member
Ik sta te popelen om de 101 te testen .

Nu wil ik graag nieuwe foampads bij mijn bestelling doen.

Ik twijfel tussen DetailPro of Chemical Guys ... Kan me niet beslissen. Iemand een voorkeur?

Zowieso voeg ik de MF Cutting Pad van detailPro aan mijn bestelling toe. Is budget vriendelijker dan die van Meguiar’s. Is er een groot verschil in kwaliteit?

Ik persoonlijk zweer bij meguiar's cutting pads.
Deze zijn m.i. Beter van kwaliteit.

Gr Guido
 

Boris

New Member
Kleine bestelling gedaan. Eens zien wat het geeft. :)

Overzicht :
- Soft99 Fusso Coat Wax Dark 12 Months
- Meguiar's M101 Foam Cut Compound
- DetailPro Finishing Pad
- DetailPro Medium Polishing Pad
- DetailPro Heavy Polishing Pad
- DetailPro Medium Cutting Pad
- DetailPro Heavy Cutting Pad
- CarPro 2 Face Towel 10 pack
 

Kevin

New Member
Kleine bestelling gedaan. Eens zien wat het geeft. :)

Overzicht :
- Soft99 Fusso Coat Wax Dark 12 Months
- Meguiar's M101 Foam Cut Compound
- DetailPro Finishing Pad
- DetailPro Medium Polishing Pad
- DetailPro Heavy Polishing Pad
- DetailPro Medium Cutting Pad
- DetailPro Heavy Cutting Pad
- CarPro 2 Face Towel 10 pack
Ben benieuwd naar de resultaten! Veel plezier zeg maar!
 

Boris

New Member
Ondertussen mijn bestelling ontvangen. Zeer snel geleverd en er zaten natuurlijk weer toffe cadeautjes bij!

Heel erg bedankt Waxworld!

Helaas door de vrieskou nog niets kunnen doen :(.

@Mrkawa , ik ben zeer benieuwd naar die Soft99! Veel over gelezen, gezien en gehoord!
 

Nieuwste berichten

Bovenaan