Ingebeten vogelpoep verwijderen

Donovan

Member
Hallo!

Op de motorkap van de auto van mijn vader zit al een aantal weken een ingevreten vogelpoep vlek. Er zaten ook een aantal kleine spetters in de lak. De kleine spetters heb ik weg gekregen met de oranje polijstpad van DetailPro + Meguiars ultimate compound. Met aan Dual Action Polisher. Helaas krijg ik de grote vlek niet weg met die combinatie.

Ik heb het dus uiteindelijk geprobeerd met de Flashpad van CarPro in combinatie met CarPro Compound. Maar helaas niks... Heb een super glimmend stukje nu op de motorkap, en de vogelpoep vlek valt nog meer op haha.

Is de volgende stap wetsanden? Heb dat nog nooit gedaan, en vind dat dus ook best spannend als volgende stap. Wie heeft advies?




En ja, Ik heb aangegeven bij mijn pa dat hij de poep echt sneller van zijn motorkap moet halen haha.

Alvast bedankt!
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Mijn inschatting is dat je dit niet meer weg gaat krijgen, ook niet met wetsanden.
De bijtende stoffen in de birdshit hebben de onhebbelijkheid om dóór de blanke lak te vreten en vervolgens de kleurlak aan te tasten. Vandaar dat je met polijsten wel een supergladde finish bereikt maar niet de schade oplost.
Ik had je graag een positiever verhaal geschetst @Donovan maar helaas is dit mijn ervaring met vogelpoep.

Mochten er detailers komen met een oplossing die dit probleem wel oplost dan zou dit fantastisch zijn en herzie ik gelijk mijn mening. In dat geval zou het betekenen dat een oplossing mogelijk is en daar zou ik ook mee geholpen zijn.
 

Donovan

Member
Ai... Was ik inderdaad stiekem al een beetje bang voor... Ik wacht even op de rest van de reacties.
"Gelukkig" Is het wel een leaseauto, dus gaat hij over 2 jaar weer de deur uit. Maar het blijft zonde. Aangezien de rest van de auto wel keurig wordt bijgehouden.
 

Kevin

New Member
Ai... Was ik inderdaad stiekem al een beetje bang voor... Ik wacht even op de rest van de reacties.
"Gelukkig" Is het wel een leaseauto, dus gaat hij over 2 jaar weer de deur uit. Maar het blijft zonde. Aangezien de rest van de auto wel keurig wordt bijgehouden.
Mijn advies zou zijn om het niet te schuren, als je goed kijkt zie je dat de kleur/vorm van de kleurlaag is aangetast.

Zeker omdat het een leasebak is, lekker zo houden, eventueel via een schadehersteller mee laten pakken als je ooit een keer schade eraan hebt..
 

Donovan

Member
Bedankt voor het advies! Ik ga hem zo laten dan voordat ik het alleen maar erger maak haha.
Vaak laat mijn pa kleine schades vlak voor het inleveren weghalen, dus dan is dit een mooie om op dat moment te doen inderdaad.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Ook naar mijn bescheiden mening is de clearcoat zodaning beschadigd dat het simpelweg wetsanden en polijsten niet het gewenste resultaat gaat geven. Zonde...
 

Donovan

Member
Duidelijk dankjewel! Het is ook echt heel snel gegaan, ik zag de vlek zitten, had het afgespoeld en het was al ingebrand.

Even offtopic: Ik heb ook een topic gestart een tijd geleden in de rubriek 'glas' maar niemand lijkt daar te komen? De weergave van mijn post staat op 1?
 

Nieuwste berichten

Bovenaan