Interieur Quick Detailer?

Xreasonz

Active Member
Zit met een vraag, daarom eens posten hier zo ;)

Hoe pakken jullie een interieur aan, los van leder.
Maar, plastic, carbon en stof.

Is een quick detaler geschikt voor carbon en plastic?
Zo ja is er 1 dat je me kunt aanraden, want kzie de bomen niet meer door het bos ;)

En voor stoffen zetels/matten en bekleding. Kheb vernomen dat een extractor een goede keus is.
Maar ook vernomen dat een extractor ook zijn problemen kan voor brengen.

Wou eens polsen naar jullie methodes.
Mvg Mike.
 

Woody

V.I.P. Member
Stoffen bekleding goed reinigen doe ik zelf altijd met de extractor.
Als er geen dieptereiniging gewenst is dan heel goed stofzuigen.

Ik zelf gebruik de Auto Finesse interieur detailer. Ben daar heel tevreden over. Helemaal icm de bijbehorende cleaner werkt dit uitermate lekker.

Maargoed zoveel mensen zoveel wensen. Ik vind namelijk de natural look niet fijn werken, maar er zijn genoeg mensen die dit wel weer heel fijn vinden. Dus zoek je eigen favoriete binnen detailer en blijf daar bij ;)
 

Xreasonz

Active Member
Wel, men voorkeur zou gaan naar een matte finish, geen "wetlook". Kben geen fan van shiney.
Is die van CG matt finish? Net als die van AF?

Ook, welke extractor gebruik je, kheb daar net naar die "numatic george" zitten kijken.
Maar ben er niet zeker van.
 

Black Widow

V.I.P. Member
De duurzaamheid van Natura Look is helaas erg beperkt.
Als dressing zou ik Smartdressing van Smartwax willen adviseren. Prima duurzaamheid en maakt verweerde kunststoffen ook weer wat dieper van kleur. Bovendien niet vettig.
De Numatic heb ik hier sinds enige jaren in gebruik. Ik heb er al heel wat interieurs mee gereinigd en het is een degelijk apparaat.
 

Woody

V.I.P. Member
Hier ook in het bezit van een Numatic George. Heerlijk apparaat wat zijn werk goed doet.

De AF detail spray is er eentje die een matte finish heeft.
 

ShuttersPeet

V.I.P. Member
Ik gebruik meestal de Autoglym Rubber & Vinyl care. Goed tevreden over. Ik heb ook de Natural look geprobeerd maar daar ben ik niet zo'n fan van.
 

Rallye 106

Active Member
Ik gebruik de Sonax eXtreme Interieur Reiniger.
De Bernard gaat nog weleens mee achterin en kwijlt en verhaart er dan lustig op los en met de Sonax krijg ik alles weer mooi schoon en netjes.
 

Xreasonz

Active Member
Toppie, bedankt voor jullie input ;)

Nog een klein vraagje, waar hebben jullie die Numatic aangeschaft?
 

Xreasonz

Active Member
Kheb een follow-up vraag.

Welk middel gebruiken jullie in je extractors als reinigingsmiddel.
Ik zou denken, een niet schuimend middel?
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Beetje laat, maar ik ben zelf zeer tevreden over Auto Finesse Spritz en Meguiars Quik Interior Cleaner.
 

Xreasonz

Active Member
Beter laat dan nooit :D

Elk advies is welkom.
Zoveel producten, dus de bevindingen van anderen zijn goud waard.
 

Woody

V.I.P. Member
Ik heb zelf nooit reinigingsmiddel in de extractor. Ik gebruik een losse sprayfles met APC.

Vind ik zelf makkelijker werken dan al meteen reinigingsmiddel in de extractor ;)
 

Nieuwste berichten

Bovenaan