Als het in de verf zit en niet in de vernis… dan is het game over! Accepteren of spuiterij.
Alles-in-een producten, hier volg ik je, ik test ermee maar is niet een spontane keuze(je moet teveel spelen met druk, snelheid en pads, waardoor je evengoed in 2 of 3 stappen kan werken). Maar wat Essence betreft, heb ik goede ervaring. Eerst op de klassieke manier werken, dus compounden en polishen met bv. M105 en 205 of CG V series, rupes producten of anderen, en pas op het laatste een rondje Essence eroverheen draaien(alsof je staat te glazen, maar met net iets meer snelheid). Correctie met Essence heb ik nog nooit gedaan. Voor mij heeft het wonderlijke resultaten mogen geven. Ik had de perfecte finish al bereikt(dacht ik), inspectie met straffe lampen, ik kon niets meer vinden, tot ik de auto in het zonlicht zette… Op het eerste zicht geen enkel probleem, maar door te variëren in kijkhoeken en lichtinval kon ik op sommige plaatsen toch kleine verschillen vinden, geloof me, gewoon naar de wagen kijken ging niets doen opvallen! Ik heb toen duidelijk vastgelegd waar deze lichte afwijkende effecten zich voordeden en heb toen testen gedaan met Essence, ik slaagde er nadien niet meer in deze effecten te kunnen observeren en dus heb ik er de hele wagen mee gedaan. Ieder zijn keuze, maar ik heb alvast van Essence mijn keuze gemaakt als finale stap(als ware het een magische glaze). Ik weet wel, ze beweren dat het een All-In-One is, maar zo gebruik ik hem niet. Als het probleem in de blanke laag zit heb je een kans met Essence, zit het probleem eronder dan ben je eraan voor de moeite. Je kan natuurlijk altijd blijven doorschuren… maar met het gevaar dat je het punt bereikt dat op op is. Voor zover ik de commerciële blabla van de producenten mag geloven zou die Essence hardere fillers hebben dan een klassieke glaze, voorlopig geloof ik er nog in(tot het tegendeel bewezen is). Ik heb wel wat litertjes glaze(diverse soorten) staan, maar momenteel heeft Essence ze schaakmat gezet.
Voor de goede orde, ik probeer je niet Essence aan te praten en ik werk ook niet voor CarPro ;-) Ik heb er alleen een zeer goede ervaring mee mogen hebben. Maar als je probleem niet in de blanke laag zou zitten, dan vrees ik dat niets gaat helpen.
Tot dusver mij poging tot bijdrage.
Veel succes!