Kelvin stelt zich voor

Kelvin

Active Member
Heb de wagen al volledig gepolierd. In 3 stappen. Het lijkt erop dat het precies onder de lak zit?
Alle swirls zijn eruit en de krassen ook.
Op het filmpje zoals je kon zien. Die hologrammen zitten over de gehele lak. Het hangt er alleen vanaf waar je kijkt.
Ben ook niet zo een fan op alles in één producten. Toch bedankt voor de reactie.
 

TECHNIC

Active Member
Als het in de verf zit en niet in de vernis… dan is het game over! Accepteren of spuiterij.

Alles-in-een producten, hier volg ik je, ik test ermee maar is niet een spontane keuze(je moet teveel spelen met druk, snelheid en pads, waardoor je evengoed in 2 of 3 stappen kan werken). Maar wat Essence betreft, heb ik goede ervaring. Eerst op de klassieke manier werken, dus compounden en polishen met bv. M105 en 205 of CG V series, rupes producten of anderen, en pas op het laatste een rondje Essence eroverheen draaien(alsof je staat te glazen, maar met net iets meer snelheid). Correctie met Essence heb ik nog nooit gedaan. Voor mij heeft het wonderlijke resultaten mogen geven. Ik had de perfecte finish al bereikt(dacht ik), inspectie met straffe lampen, ik kon niets meer vinden, tot ik de auto in het zonlicht zette… Op het eerste zicht geen enkel probleem, maar door te variëren in kijkhoeken en lichtinval kon ik op sommige plaatsen toch kleine verschillen vinden, geloof me, gewoon naar de wagen kijken ging niets doen opvallen! Ik heb toen duidelijk vastgelegd waar deze lichte afwijkende effecten zich voordeden en heb toen testen gedaan met Essence, ik slaagde er nadien niet meer in deze effecten te kunnen observeren en dus heb ik er de hele wagen mee gedaan. Ieder zijn keuze, maar ik heb alvast van Essence mijn keuze gemaakt als finale stap(als ware het een magische glaze). Ik weet wel, ze beweren dat het een All-In-One is, maar zo gebruik ik hem niet. Als het probleem in de blanke laag zit heb je een kans met Essence, zit het probleem eronder dan ben je eraan voor de moeite. Je kan natuurlijk altijd blijven doorschuren… maar met het gevaar dat je het punt bereikt dat op op is. Voor zover ik de commerciële blabla van de producenten mag geloven zou die Essence hardere fillers hebben dan een klassieke glaze, voorlopig geloof ik er nog in(tot het tegendeel bewezen is). Ik heb wel wat litertjes glaze(diverse soorten) staan, maar momenteel heeft Essence ze schaakmat gezet.

Voor de goede orde, ik probeer je niet Essence aan te praten en ik werk ook niet voor CarPro ;-) Ik heb er alleen een zeer goede ervaring mee mogen hebben. Maar als je probleem niet in de blanke laag zou zitten, dan vrees ik dat niets gaat helpen.

Tot dusver mij poging tot bijdrage.

Veel succes!
 

Kelvin

Active Member
Als het in de verf zit en niet in de vernis… dan is het game over! Accepteren of spuiterij.

Alles-in-een producten, hier volg ik je, ik test ermee maar is niet een spontane keuze(je moet teveel spelen met druk, snelheid en pads, waardoor je evengoed in 2 of 3 stappen kan werken). Maar wat Essence betreft, heb ik goede ervaring. Eerst op de klassieke manier werken, dus compounden en polishen met bv. M105 en 205 of CG V series, rupes producten of anderen, en pas op het laatste een rondje Essence eroverheen draaien(alsof je staat te glazen, maar met net iets meer snelheid). Correctie met Essence heb ik nog nooit gedaan. Voor mij heeft het wonderlijke resultaten mogen geven. Ik had de perfecte finish al bereikt(dacht ik), inspectie met straffe lampen, ik kon niets meer vinden, tot ik de auto in het zonlicht zette… Op het eerste zicht geen enkel probleem, maar door te variëren in kijkhoeken en lichtinval kon ik op sommige plaatsen toch kleine verschillen vinden, geloof me, gewoon naar de wagen kijken ging niets doen opvallen! Ik heb toen duidelijk vastgelegd waar deze lichte afwijkende effecten zich voordeden en heb toen testen gedaan met Essence, ik slaagde er nadien niet meer in deze effecten te kunnen observeren en dus heb ik er de hele wagen mee gedaan. Ieder zijn keuze, maar ik heb alvast van Essence mijn keuze gemaakt als finale stap(als ware het een magische glaze). Ik weet wel, ze beweren dat het een All-In-One is, maar zo gebruik ik hem niet. Als het probleem in de blanke laag zit heb je een kans met Essence, zit het probleem eronder dan ben je eraan voor de moeite. Je kan natuurlijk altijd blijven doorschuren… maar met het gevaar dat je het punt bereikt dat op op is. Voor zover ik de commerciële blabla van de producenten mag geloven zou die Essence hardere fillers hebben dan een klassieke glaze, voorlopig geloof ik er nog in(tot het tegendeel bewezen is). Ik heb wel wat litertjes glaze(diverse soorten) staan, maar momenteel heeft Essence ze schaakmat gezet.

Voor de goede orde, ik probeer je niet Essence aan te praten en ik werk ook niet voor CarPro ;-) Ik heb er alleen een zeer goede ervaring mee mogen hebben. Maar als je probleem niet in de blanke laag zou zitten, dan vrees ik dat niets gaat helpen.

Tot dusver mij poging tot bijdrage.

Veel succes!


Merci voor de uitleg.
Ik ga het zeker eens proberen!
Dus gwn de 3stappen en eindigen met de car pro essence.
Kan ik daarop de glaze leggen? Of beter ineens de gyeon coating?
 

ArjanD300

Premium Member
Idd zeker geen glaze na Essence !
Is ook niet nodig, maar mocht je nog niet willen coaten na Essence dan kan Carpro Reload of zoals ik nu heb een Wax ook !
 

Kelvin

Active Member
Ja heb nog geen coating gelegd vanwege dit probleem. Doe het nu gwn met wax. Ik ga voor de zomer (begin april) zeker de wagen terug prepareren. Ontvetten. Iron X. Clayen. Dan bestel ik de essence van car pro zodat ik dit kan proberen. De lak met de diamond compound. Daana een medium polish. Daana de ultra finishing polish. Dan eindigen met de car pro essence. Daarna kan ik 3 lagen Gyeon MOHS aanbrengen. Dan 1 laag Gyeon Booster. Dan zal het goed moeten zijn.
 

Woody

V.I.P. Member
Waarom 3 lagen coating?
2 lagen kan ik nog inkomen, zodat je zeker weet dat je ieder hoekje, randje en kantje hebt gehad.
I'm just curious ;)
 

Kelvin

Active Member
Dat is wat ze voorschrijven. De hardheid en de standtijd van de coating word verkregen door 3-4 lagen.
Als ik het boekje mag geloven.
 

Moellib

Active Member
welkom @Kelvin :D Mooie verzameling al :cool: nog veel leesplezier op het forum hier :D
Als ik even mag meedingen naar de oorzaak van die hologrammen: het zou door de rotary kunnen (finishen op een net iets te hoge snelheid of je drukt te hard op het toestel) of doordat je de pads niet proper genoeg houdt (ze raken verzadigd met product en deeltjes van de blanke lak, deze piepkleine deeltjes van de blanke lak kun je best beschouwen als zeer fijn zand. Ze worden dan ook keer op keer op de lak geherintroduceerd). De meguiars DA heb ik ook, maar ik vind hem niet zo fijn om mee te werken + vind ik dat hij soms wat te weinig cut levert (aanrader: een rupes mini ;))
Zandvliet is ook niet zo ver van mij btw :D Misschien in de toekomst eens een roadtripke plannen naar waxworld HQ voor een tas koffie (als het nieuwe toestel geleverd is)?
 
Laatst bewerkt:

Kelvin

Active Member
welkom @Kelvin :D Mooie verzameling al :cool: nog veel leesplezier op het forum hier :D
Als ik even mag meedingen naar de oorzaak van die hologrammen: het zou door de rotary kunnen (finishen op een net iets te hoge snelheid of je drukt te hard op het toestel) of doordat je de pads niet proper genoeg houdt (ze raken verzadigd met product en deeltjes van de blanke lak, deze piepkleine deeltjes van de blanke lak kun je best beschouwen als zeer fijn zand. Ze worden dan ook keer op keer op de lak geherintroduceerd). De meguiars DA heb ik ook, maar ik vind hem niet zo fijn om mee te werken + vind ik dat hij soms wat te weinig cut levert (aanrader: een rupes mini ;))
Zandvliet is ook niet zo ver van mij btw :D Misschien in de toekomst eens een roadtripke plannen naar waxworld HQ voor een tas koffie (als het nieuwe toestel geleverd is)?

Ter info: Ik heb dat probleem niet zelf veroorzaakt. Ik heb de wagen zo gekocht. Ik krijg het wel niet opgelost. Wss idd door de garage met een rotary gedaan. Ik vind idd dat de meguiars te weinig cut geeft. Ik vind hem ook niet aangenaam werken. Dit is mijn 2de toestel. Het eerste toestel van Meguiars was na 4 wagens al stuk. Daarom heb ik deze nu (garantie geval). Tijdens de cursus van WW. Een dap vastgenomen. (Zowat zelfde kwaliteit als de meguiars alleen 2keer zo goedkoop). De Flex voelde al 3 keren beter aan vond ik. De rupes ja dat vond ik egt super. Maar deze moet maar zijn werk leveren tot deze het begeeft.

Doe je graag rondritten? Ik doe er wel een paar per jaar. Heb er zelf ook 1tje gemaakt die ik enkel met vrienden rijdt. Dat is zandvliet starten en Steenbergen eindigen. Is iets voor als het weer terug beter word. Van waar ben je? Naar Waxworld wil ik zeker wel meerijden. Super toffe mensen daar:D
 

Moellib

Active Member
Ter info: Ik heb dat probleem niet zelf veroorzaakt. Ik heb de wagen zo gekocht. Ik krijg het wel niet opgelost. Wss idd door de garage met een rotary gedaan. Ik vind idd dat de meguiars te weinig cut geeft. Ik vind hem ook niet aangenaam werken. Dit is mijn 2de toestel. Het eerste toestel van Meguiars was na 4 wagens al stuk. Daarom heb ik deze nu (garantie geval). Tijdens de cursus van WW. Een dap vastgenomen. (Zowat zelfde kwaliteit als de meguiars alleen 2keer zo goedkoop). De Flex voelde al 3 keren beter aan vond ik. De rupes ja dat vond ik egt super. Maar deze moet maar zijn werk leveren tot deze het begeeft.

Doe je graag rondritten? Ik doe er wel een paar per jaar. Heb er zelf ook 1tje gemaakt die ik enkel met vrienden rijdt. Dat is zandvliet starten en Steenbergen eindigen. Is iets voor als het weer terug beter word. Van waar ben je? Naar Waxworld wil ik zeker wel meerijden. Super toffe mensen daar:D

Ik ben van Haasdonk (je weet wel, waar de file richting Antwerpen begint :confused::(). Ik rij wel graag met de wagen :D ookal valt het hier op de wegen soms dik tegen (gewoon een goeie playlist opzetten en meebrullen :cool:). Ha deal :D, eens een trip maken, koffer vullen en koffieke drinken.
Mijn meguiarstoestel is nu wat stof aan het vergaren sinds ik de rupes toestellen heb aangeschaft (21, duetto,mini en nano). de nano is echt wel een tof ding (zeer gemakkelijk om rond kleine details te corrigeren). die swirls zullen er wel eens uitgeraken hoor :D, maar voorlopig het beste wat je kan doen is ze inderdaad eens maskeren (al een glaze geprobeerd? GC glossworkz of blacklight zijn wel de moeite. De laatste heeft een lichte cut en laat een sealant achter, een soort van all in one zeg maar).
 

TECHNIC

Active Member
Die Triple is me niet bekend, maar als ik de omschrijvingen lees denk ik dat er 1 wezenlijk verschil is, namelijk de filling-technologie. CarPro kennende werken ze met glas en die Triple werkt met carnauba. Dus ik durf vermoeden dat je met die Triple staat te glazen met een zachte filler die na enkele weken al kan/gaat lossen. Bij CarPro spreken ze van semi-permanente(hardere) fillers. Een gewone glaze is leuk, maar helaas ook vaak zacht en dus ook redelijk snel weg. Ach, dit is natuurlijk mijn ervaring en ik ken die Triple niet, maar wel die Essence.
 

Kelvin

Active Member
Die Triple is me niet bekend, maar als ik de omschrijvingen lees denk ik dat er 1 wezenlijk verschil is, namelijk de filling-technologie. CarPro kennende werken ze met glas en die Triple werkt met carnauba. Dus ik durf vermoeden dat je met die Triple staat te glazen met een zachte filler die na enkele weken al kan/gaat lossen. Bij CarPro spreken ze van semi-permanente(hardere) fillers. Een gewone glaze is leuk, maar helaas ook vaak zacht en dus ook redelijk snel weg. Ach, dit is natuurlijk mijn ervaring en ik ken die Triple niet, maar wel die Essence.

Ok dat zegt genoeg. Dan moet ik deze nog gaan halen als ik dan voor de zomer aan de wagen begin.
Ben benieuwd of waxworld ooit Gyeon zal verdelen. Zijn zo een superproducten. Maar bestel liever mijn producten bij waxworld. (word je beter gesoigneerd).
 

Kelvin

Active Member
Alé eindelijk is tijd genomen voor men Avatar. Moest je afvragen waar de vlammen vandaan komen.
Hier heb ik een filmpje van :D Tis een beetje luid:p:eek:
 

Nieuwste berichten

Bovenaan