Kilometervreter's detailoverzicht

Kilometervreter

überspammer
Ik ga hier toch maar een draadje openen over de E500 van mijn zoon, zijn eerste auto.
Zoals al eerder gezegd de E 500 in Dld opgehaald afgelopen zaterdag met een autotransporter.
Afgelopen dinsdag is de auto voor de keuring geweest en goedgekeurd, BPM laten berekenen en overgemaakt aan de belastingdienst na goedkeuring van de berekening.
De belastingdienst heeft de overmaking doorgegeven aan het RDW en die hebben een kenteken afgegeven.
Afgelopen zaterdag lag het nieuwe kentekenbewijs bij mijn zoon in de bus! Dus in 1 week tijd van naar Nederland halen t/m rijden, super snel dus!

Vandaag gaan we op het gemak beginnen met de binnenkant, het leer en de matten en ik ga de steenslag opvullen. Dat is het enige min puntje tot nu toe, er zit veel steenslag op.....Maar even kijken of de lak stift een beetje matcht met de kleur van de Benz.

Dit wordt wel een wat langere klus, auto is zeker motorisch goed onderhouden maar het in- en exterieur verdienen wel wat aandacht....
Wel heel leuk samen met mijn zoon bezig te zijn!

De eerste upgrades heeft hij al doorgevoerd, led-interieur verlichting ipv de standaard gele lampjes.
Wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt:

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Mooi resultaat op dat grijs, de glosspad gaat toch ook maar eens op mijn verlanglijstje. De eigenaar tevreden over de e-tron?
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Het schuim is nog wat zachter en de pad is voorzien van een stevige tussenlaag waardoor de trillingen van de machine worden gedempt en de druk gelijkmatig over de pad wordt verdeeld. Hierdoor kan zelfs de fijnste korrel gelijkmatig worden verwerkt.
 

Razorblatter

Active Member
Even een vraagje. Je had het over het vervangen van de binnenverlichting door led-lampjes. Dat heb ik ook gedaan en daar ben ik dik tevreden over.

Maar ik vroeg me af of je ook de stadsverlichting zonder veel poespas kunt vervangen door een led-variant?
 

Cavemania

V.I.P. Member
Heb ik gedaan maar ligt er aan of je canbus hebt of niet. Zo ja moet je daar een andere variant voor hebben mogelijk.
 

Kilometervreter

überspammer
Even een vraagje. Je had het over het vervangen van de binnenverlichting door led-lampjes. Dat heb ik ook gedaan en daar ben ik dik tevreden over.

Maar ik vroeg me af of je ook de stadsverlichting zonder veel poespas kunt vervangen door een led-variant?
Geen idee eigenlijk, ik voer ook nooit stadslicht en bij de A4 is het denk ik al led, nooit op gelet eigenlijk, als mijn dimlicht aanstaat zie ik geen ander lampje branden trouwens, bij de MB van mijn zoon weet ik het ook niet.
 

Razorblatter

Active Member
In het algemeen is het voeren van stadslicht niet nuttig maar ik ben nog altijd te eigenwijs om overdag dimlicht te voeren.
Maar bij mijn MB CLK is het wel mooi omdat ze dubbele koplampen hebben waarbij de kleine binnenste (ook voor) stadslicht dienen.
Het zou mooi zijn als die halfzachte stadslichies vervangen zou kunnen worden door kekke led-lampies.

Met een beetje mazzel komt er op de ww-bbq wel een antwoord naar boven borrelen.
 
Laatst bewerkt:

Kilometervreter

überspammer
Ik zal vanavond even kijken wat er in die van mijn zoon zit, staat nu vol in de zon....:)
Maar daar zit wel standaard xenon in.
Vlgs mij moet zoiets goed zijn, wel zeker weten wat de juiste canbus moet zijn anders krijg je foutmeldingen http://www.led-voordeel.nl/c-1447366/t10-led-met-canbus/

Dit is wel grappig, hij heeft ook uitleesapparatuur voor MB, onwijs wat er allemaal mogelijk is en wat hij aan kan passen. Hij is wel een dagje bezig geweest om het aan de praat te krijgen maar wel heel gaaf, je kan elk onderdeel zien waar het zit, wat je nodig hebt om het te vervangen, hoe te vervangen en er zit zelfs een prijslijst aan gekoppeld!
 
Laatst bewerkt:

Razorblatter

Active Member
Xenon... Ja, maar niet voor het stadslicht. :)

*grinnik
Ik heb voor welgeteld $ 2,08 twee ledlampjes via Ebay in Hongkong gekocht. canbus blablabla voor stadslicht.

Ik ben benieuwd.
Helaas zal het resultaat niet op tijd binnen zijn voor de bbq...
 
Laatst bewerkt:

Kilometervreter

überspammer
Zo, vandaag een 3-jarige A1 s-line van iemand van het Audi forum gedaan. Hij was een week of wat geleden bij mij voor Vagcom aanpassingen en was verbaasd over de glans van een Swift die bij ons op het pad stond...:)
Had zelf een half jaar geleden voor € 150,-- zijn A1 laten poetsen bij een "professioneel" poetsbedrijf :)
Toch is het lastig om netjes uit te leggen dat voor dit geld je geen auto goed kan laten poetsen en hoe het eigenlijk wel moet.
Afijn afgesproken dat we samen de A1 aan zouden pakken en dit vandaag gedaan.
Helaas niet zoveel foto's gemaakt maar het resultaat was toch wel weer fraai!
Afijn auto gewassen, gekleid ( met kleipad) en daarna gepolijst met de Flex da mezerna 300 op geel om voldoende correctie te halen.
Gefinished met reflect op groen.\Daarna eraser en de CQuartz Uk erop gezet
Best een aantal plekjes aan moeten pakken met de geliefde flashpad. Er zaten in het linkerportier rare doffe plekken die daar achtergelaten waren door een schadehersteller een maand of twee terug, zeer slordig werk....
Afijn een paar plaatjes bij de praatjes.
IMG_4569.JPG IMG_4571.JPG IMG_4572.JPG IMG_4575.JPG IMG_4576.JPG IMG_4578.JPG IMG_4579.JPG IMG_4580.JPG
 
Laatst bewerkt:

Nieuwste berichten

Bovenaan