Kleien in de zon

fleurtje_snoes88

New Member
De mooie kont van mijn auto heeft (denken we) verf nevel van het herstellen van schade.
We gaan sowieso maandag de garage verwittigen van dit gebrek.

Maar ik wil toch even kijken of ik iets kan verbeteren met kleien.
Nu is het natuurlijk prachtig weer maar misschien niet voor het kleien?!?

Moet ik überhaupt wel aan kleien beginnen, de plekken zijn dof?
 

Srt4

Premium Member
Zoizo de garage erop aanspreken als eerste , zou ik zeggen .

Kleien in de zon is een slecht plan
Maar omdat het ze achterkant is kun je hem wellicht zo draaien dat die niet direct in de zon staat .
 

fleurtje_snoes88

New Member
Zoizo de garage erop aanspreken als eerste , zou ik zeggen .

Kleien in de zon is een slecht plan
Maar omdat het ze achterkant is kun je hem wellicht zo draaien dat die niet direct in de zon staat .

Oké, bedankt Srt4 voor je info.
Ik ga wachten en kijken wat de garage zegt.
Word vervolgt.....
 

Pino

Premium Member
Doffe plekken na herstel lijkt me sowieso niet goed. Inderdaad eerst eens even terug.
Kleien in de zon gaat overigens best, maar je zult merken dat je veel meer kleivloeistof nodig hebt. Zoals aangeraden werd even wat schaduw opzoeken of de kont uit de zon draaien (van de auto dan).
 

Kilometervreter

überspammer
Inderdaad eerst de garage erover aanspreken en de kont daar laten zien, als dat niet helpt of als ze er niets aan willen doen kijken of je het zelf kan verbeteren.
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Nee, doffe plekken na het spuiten is niet goed. Ik kan zo gauw even de foto's niet meer vinden, maar misschien had ik een voorbeeld voor je. Dan kon je zeggen of het zo uitziet.
Het kan te maken hebben met het verkeerd uitnevelen van een paneel. Meestal is dat het paneel naast het te spuiten paneel.
Spuiters nevelen vaak oover naar het andere paneel om een mooie overgang tussen de panelen te krijgen.
Als dit niet goed gaat krijg je een doffe bende.
Als dit het geval is dan kan je dat niet weg kleien. Vaak zelfs niet weg polijsten. Dan moet je echt gaan wetsanden maar dat is echt niet de bedoeling. Het hoort gewoon niet en je kan beter even weer terug gaan.
 

Ketoembar

V.I.P. Member
image.jpeg

Ik heb de foto gevonden.
Hier zie je dat de achterdeur mat is. Het linker achterpaneel is opnieuw gespoten en uitgeneveld naar de achterdeur.
Dit is echt niet goed en een fout van de spuiter.
 

fleurtje_snoes88

New Member
Bekijk bijlage 9555

Ik heb de foto gevonden.
Hier zie je dat de achterdeur mat is. Het linker achterpaneel is opnieuw gespoten en uitgeneveld naar de achterdeur.
Dit is echt niet goed en een fout van de spuiter.

Jaaah! Bedankt voor je uitgebreide uitleg. @koetoembar
Het is idd naast de plek waar de deuk/ krassen zatten.
Ik heb gewoon extra betaald voor de reparatie dus ga gewoon verhaal halen.
Maar dan weet ik in ieder geval zeker dat ik er niet zelf aan moet prutsen.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan