Koppelingen Big Boi

Daans

Member
Ik ben reeds een jaar in het bezit van de Big Boi, prima apparaat . Dastijs heb ik ook de uitbreidings set erbij gekocht omdat daar een korte spuitlans bij zat,ook top. Nu vroeg ik me af of er een adapter is voor de originele gele slang zodat daar ook een korte lans op kan.
tijdens koude dagen is het bijna niet te doen met de optionele zwarte(degelijke)slang, maar die heeft wel de juiste koppeling.

iemand tips?!

fijne paasdagen
 

Bijlagen

  • 87D3F0F1-DCE5-49B4-888E-0C1C079F92CF.jpeg
    87D3F0F1-DCE5-49B4-888E-0C1C079F92CF.jpeg
    94,3 KB · Weergaven: 6
  • 99CFE058-FF98-46FF-B2A0-D7C119528033.jpeg
    99CFE058-FF98-46FF-B2A0-D7C119528033.jpeg
    99,5 KB · Weergaven: 6

BlackPassat

V.I.P. Member
Maar ook als je een koppeling hebt om de originele groene slang aan de short trigger van de professional hose pack te koppelen, zul je toch ook de originele connector aan de WashR-zijde terug moeten zetten.
Het handigst zou zijn om daar ook een verloop te monteren zodat de mooie messing Qick Release koppeling kan blijven zitten als je de originele slang zou willen gebruiken.
 

Daans

Member
62CD15ED-662F-4884-9FF8-AAD9D7501CEB.jpegGelukt,
een quick 1/4” koppeling plus adapter 1/4” binnenschroefdraad M en V
 

Bijlagen

  • 87CE377B-6E7C-48FA-9863-778CE2FACCEA.jpeg
    87CE377B-6E7C-48FA-9863-778CE2FACCEA.jpeg
    47,6 KB · Weergaven: 4

BlackPassat

V.I.P. Member
Aan de washR zit de normale koppeling waar je eerst ook gewoonde gele slang op aansluit.
of begrijp ik je verkeerd?
Misschien druk ik me ongelukkig uit, dat heb ik soms.

Je zegt in je openingspost dat je de WashR hebt met de uitbreidingsset. Ik nam aan dat je de
Professional Hose Pack bedoelde.
Ik heb dezelfde configuratie.

Om de Professional Hose Pack te kunnen gebruiken heb ik de originele Quick Release koppeling (die met het zwarte kunststof) aan de WashR moeten vervangen door de bijgeleverde 22 mm messing QR-koppeling.
Die laatste is van een grotere diameter dan de originele koppeling. Ik ga er dus van uit dat het originele slangeinde van de groene originele slang dunner is dan die van de Hose Pack. Dan krijg je dus nooit een waterdichte aansluiting is mijn idee. Ik veronderstel dit want door tijdgebrek kan ik het nu even niet zelf testen.
Vandaar mijn vraag of je aan de WashR een aanpassing hebt moeten doen om ipv de dikke koppeling van de zwarte slang de originele slang te kunnen aansluiten?
 

Daans

Member
Misschien druk ik me ongelukkig uit, dat heb ik soms.

Je zegt in je openingspost dat je de WashR hebt met de uitbreidingsset. Ik nam aan dat je de
Professional Hose Pack bedoelde.
Ik heb dezelfde configuratie.

Om de Professional Hose Pack te kunnen gebruiken heb ik de originele Quick Release koppeling (die met het zwarte kunststof) aan de WashR moeten vervangen door de bijgeleverde 22 mm messing QR-koppeling.
Die laatste is van een grotere diameter dan de originele koppeling. Ik ga er dus van uit dat het originele slangeinde van de groene originele slang dunner is dan die van de Hose Pack. Dan krijg je dus nooit een waterdichte aansluiting is mijn idee. Ik veronderstel dit want door tijdgebrek kan ik het nu even niet zelf testen.
Vandaar mijn vraag of je aan de WashR een aanpassing hebt moeten doen om ipv de dikke koppeling van de zwarte slang de originele slang te kunnen aansluiten?
Ik maak morgen of zsm even een foto, dat maakt het duidelijk denk ik.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Okay @Daans nu is het me duidelijk. Als je de slang wisselt, dan wissel je dus ook de koppeling op de WashR. Dit omdat de aansluiting van de Hosepack-slang niet op de originele zwarte koppeling van de WashR past.
Ik was in de veronderstelling dat je de messing aansluiting van de Hosepack zou laten zitten en een verloop van die koppeling naar de originele slang gemaakt zou hebben. Gebruik je de dikke Hosepack-slang nu helemaal niet meer?

Voor de duidelijkheid even het verschil in dikte tussen de originele groengele slang met koppeling van Bigboi en de Hosepack-slang:
vergelijk.jpg
 

Daans

Member
Okay @Daans nu is het me duidelijk. Als je de slang wisselt, dan wissel je dus ook de koppeling op de WashR. Dit omdat de aansluiting van de Hosepack-slang niet op de originele zwarte koppeling van de WashR past.
Ik was in de veronderstelling dat je de messing aansluiting van de Hosepack zou laten zitten en een verloop van die koppeling naar de originele slang gemaakt zou hebben. Gebruik je de dikke Hosepack-slang nu helemaal niet meer?

Voor de duidelijkheid even het verschil in dikte tussen de originele groengele slang met koppeling van Bigboi en de Hosepack-slang:
Bekijk bijlage 16376
Hi,
jouw afbeelding klopt inderdaad.
de “pro” slang gebruik ik zeker nog, alleen tijdens koude dagen is deze zo stug.
Het gebruik en opruimen is dan gewoon erg lastig, vandaar dat ik opzoek was naar een oplossing.
Ik vond het al vreemd dat wanneer je van hetzelfde merk een andere slang aanschaft er meteen vanalles veranderd, die combi heb ik nooit begrepen.
En de korte lans is erghandig!

Groet.
 

Bmwke

New Member
@Daans Zou ik mogen vragen welke snelkoppeling dit is tussen de darm en het spuitstuk?
omdat de koppeling aan de washR rechthoekig is en die bovenaan de gele slang rond.
 
Laatst bewerkt:

Daans

Member
Hi, volgens mij een 1/4” quick release, ik weet niet hoe ik het anders kan uitleggen dan bovengenoemde info met foto’s Het in principe koppelingen wisselen. Evt kan ik nog wel aanvullende foto’s sturen.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan