lak uit de pads krijgen

_Maarten_

Premium Member
Ik heb gisteren een rode opel astra uit '99/'00 een detail gegeven.

Nu had deze wagen geen blanke laklaag, mijn pads die ik gebruikt heb zijn dus roze van de verkrijting van de lak.

Hoe krijg ik dat eruit zonder de pads te slopen?
En kan het kwaad als ik een volgende x een witte wagen doe, kan het dan gebeuren dat het alsnog gaat afgeven na reinigen?

IMG-20140608-WA0007.jpg
IMG-20140609-WA0001.jpg
 
Laatst bewerkt:

Black Widow

V.I.P. Member
Ibn principe kan die verkleuring geen kwaad maar ik zou ze gewoon insprayen met Dasty oid., even inmasseren en vervolgens in de wasmachine op 40°C. Centrifugeren op max 1000 rpm. doe ik altijd.
 

Kilometervreter

überspammer
Als je ze inspuit met dasty en je knokkels eroverheen haalt zijn ze alweer schoon :).
Als je de wasmachine gebruikt blijven je knokkels heel........
 

_Maarten_

Premium Member
Zal vanmiddag Dasty halen, heb geprobeerd met APC, dreft en ze zijn net gewassen in de wasmachine (doe ik normaal nooit!) maar nog steeds roze (de witte pad) De groene was wel minder geworden.
Hopelijk haalt de Dasty de rest eruit.
 

Woody

V.I.P. Member
Kan je nu al vertellen dat dat niet gaat gebeuren. Dasty is echt de grootste rommel die er is. Pas daar heel goed mee op.
Ik heb ook pads die nog lichtroze zijn omdat ik ooit een matrode heb gepolijst. Pad werkt nog net zo goed als daarvoor.
Mijn 2 centen ;)
 

FiveCX-5

V.I.P. Member
Ben ik niet helemaal mee eens @Woody, Dasty samen met afwasmiddel gaat echt goed, verwijdert vettigheid en residu resten, doe ik al jááren en de pads blijven strak en mooi, wel laten drogen met de velcro naar boven !!

(en idd met je knokkels wrijven hahahah @Kilometervreter )

p.s. alle auto`s met single-stage lakken ná 2003 hebben een clearcoat.........
 
Laatst bewerkt:

Martijn

Active Member
Hier ook Dasty, nooit problemen mee gehad.
Wel met handschoenen aan want dat spul is niet vriendelijk voor de huid.
 

Black Widow

V.I.P. Member
Het is inderdaad redelijk krachtig spul maar hier ook nooit problemen gehad met Dasty icm. pads. Voor op de auto zelf zou ik het niet snel gebruiken.
 

RST-Smurf

V.I.P. Member
Ben het wel eens met @Woody , heb dit zelf al ervaren.

Heb zelf een padwasher , maak daar m`n pad goed in schoon.en laat ze dan op een doek drogen met de Velcro naar boven.En heb pads die al jaren mee gaan.Heb ze ook nog nooit in de wasmachine gedaan.Net zoals m`n waxpads.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan