Lucht compressor

Hoi

Ik wil een luchtcompressor kopen om bijv de matjes en het tapijt schoon te blazen als ook rest water achter soiegels en dergelijke.

Wat voor kracht moet een dergelijke compressor hebben, hoe groot moet vat minimaal zijn om door te kunnen blijven blazen?

Dank vast voor de antwoorden

Eric
 

Dirk Post

Premium Member
Eric, ik heb ook een compressor voor dat soort dingen.
Ik gebruik hem ook bij het los en vast draaien wielbouten bij het wisselen naar winter wielen etc.
Ik heb destijds een gebruikte Creemers gekocht.
Tankinhoud is 50 liter, en volgens mij een 1;5 pk motor.
Meer dan voldoende voor mij!
 

Guido

Active Member
Voor het detailen is iig van belang dat hij olievrij is. Verder is het belangrijk of geluid evt een overweging is en dat icm tankinhoud. Hoe kleiner de tank des te vaker hij aanslaat. En als hij dan aanslaat maakt hij meestal vrij veel herrie. Ik heb een abac, achteraf vind ik hem te luidruchtig (gebruik hem in een garage en ook al staat hij te boek als relatief stil ik vind het toch een te*** herrie) en ondanks de 50 liter slaat hij me dan te vaak aan. Misschien als je echt een stille hebt dat hij dan wel afdoende is met 50l of zelfs kleiner maar vaak zijn prijs, grote en stilte direct aan elkaar gerelateerd en binnen beperkt budget moet je ergens concessies doen.
tot slot is de hoeveelheid lucht die hij kan verplaatsen van belang. Voor uit en opblazen is dat niet belangrijk maar als je een tornador of powertools wil gebruiken zijn de lichtere compressors vaak niet afdoende. Voor drogen gebruik ik liever Een bigboi buddy ipv mijn compressor.
Mijn advies zou dan ook zijn: koop een simpele kleine maar hele stille compressor en neem er een bigboi bij voor het drogen.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan