Machinepads machine grotere uitslag

Snappy

Member
Ik wil binnenkort de dikke swirls en krasjes aanpakken. De auto die ik een aantal weken geleden heb gekocht is duidelijk niet onderhouden door een detailer of met de 2 emmers methode gewassen. Lijkt eerder gebeurd te zijn dmv een spons en een sopje:(
Nu wil ik mijn dap900 v3 gebruiken met de kleine backingplate voor de smalle stukjes, bumpers etc en de BTC machine met 15mm uitslag voor de grotere oppervlaktes. Welke pads adviseren jullie voor de machines met een wat grotere uitslag? Vanwege de toch wat zware swirls en krasjes wil ik het aanpakken met de S3 van Scholl. En finishen met finale of de Carpro essence of Reflect373B2DA7-58BB-4A85-86E0-711D10BED0D1.jpeg
 

Dirk Post

Premium Member
Elke lak is weer verschillend.
Ik zou eerst altijd beginnen met een testspot, met een wat milde combi.
Je wilt in feite zo min mogelijk van je blanke lak verwijderen.
Een groene,of oranje cutting pad, met een medium polijst middel bijvoorbeeld,
kan bij een wat medium tot zachte lak al voldoende correctie geven.
Zie je daar weinig vooruitgang mee, kun je altijd nog opschalen naar een zwaardere combi.
Zo doe ik het tenminste altijd.
 

Snappy

Member
D4303916-2D7A-4CD2-BE76-FC67F3C90DA0.jpeg @Dirk Post
Ik heb 2 orange pads van Scholl aangeschaft. Op de verpakking daarvan staat dat deze voor wax en finish zijn. Op de site word echter vermeld dat het voor medium en zware compounds is, beetje verwarrend. Nu zit ik te twijfelen om maar weer een paar andere aan te schaffen. Ik ga idd een Testspot doen met een medium compound
 
Laatst bewerkt:

Dirk Post

Premium Member
Ik heb even wat op Google gesnuffeld.
Volgens mij is het wel een medium cutting pad, dus wel de goede, die u dan heeft.
Je kunt het ook meestal wel voelen, er in knijpen, een lage cutting pad , of finishing pad knijp je heel makkelijk in, en een Pad met hogere cutting, is wat stugger, moeilijker in te knijpen
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Pas op: kleurcoderingen van polijstpads kunnen per merk verschillen. Er is geen uniform afgesproken codering in de detailingwereld.
Scholl geeft zelf aan dat je voor de S3 de Cutting en de Detailing pad kunt gebruiken.
Testspot blijft noodzakelijk.
 

Dirk Post

Premium Member
In mijn voorbeeld had ik de oranje pad ook aan een medium polish gekoppeld.
Wat de juiste pad voor de S 3 is, weet ik zo niet.
Ik heb verder geen ervaringen met Scholl pads, maar er is genoeg informatie te vinden op t net.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Ik weet dat ook niet zomaar @Dirk Post maar het staat op de Scholl verpakking waaarvan @Snappy een afbeelding plaatste.
Ik weet dat onze @RST-Smurf nogal een Scholl gebruiker is, misschien kan hij wat verlichting brengen? Iwan, kom er maar in....
 

Snappy

Member
Ok, de Opel lak blijkt harder dan gedacht. Scholl s3 met oranje pad geeft uiteraard verbetering, maar ongeveer 50%. Opgeschaald met een blauwe Scholl pad, ook deze niet overtuigend. 2 Hits, slow passes met de spiderpad komt in de buurt. Ik denk zo’n 70%. Even goed nadenken over de volgende stap, ik doe liever uiteraard niet nog eens 2 hits met de spiderpad. Uiteraard enorm veel glans/reflectie verbetering. Eerst vandaag toch maar even een wax aanbrengen en verder als we weer een volledig droge dag hebben.
Iemand advies over hoe verder
 
Laatst bewerkt:

Snappy

Member
@Dirk Post Verwarrend als er op de verpakking wat anders staat dan op de website omschrijving. Blauw van Scholl moet een hardere pad zijn, maar voelt zachter aan dan oranje
 

Dirk Post

Premium Member
Toch mooi dat het al een stuk beter is!
Persoonlijk heb ik geen ervaring met Scholl producten.
Ik heb wel de ervaring, dat als het niet echt wil met de combi van het ene merk, het met een combi van een ander merk soms wat beter gaat.Is jou techniek van polijsten wel goed? Daar haal je ook veel winst mee he.
Daar kwam ik achter op de cursus dag van Waxworld.
Ik heb meerdere merken polish en pads, en dan probeer ik gewoon wat uit.
Het is ook een beetje een kwestie , hoe ver moet/ wil je gaan .
Je geeft zelf al aan, niet nog eens weer 2 passes met de Spiderpad te willen doen.
Persoonlijk ga ik voor veilig, en laat ik het er op een gegeven moment bij, in de wetenschap dat er nog voldoende lak over moet blijven.
Ik weet ook niet hoeveel lakdikte jou auto standaard heeft, en hoeveel daar nu van af is.
Misschien dat de wat meer ervaren mensen dan ik, op het forum, je nog verder kunnen helpen, of nog goede
adviezen kunnen geven. Succes!
 

Snappy

Member
@Ketoembar dank je. De kuur slaat goed aan, geen hoge koorts en pijn meer
Als we een zonnetje hadden gehad kon ik het laten zien, ik moet alles buiten doen. Ik ga straks gelijk even een inspectie lamp aanschaffen. Ik twijfel nu ook een beetje, zo gauw als het wat weer is ga ik afbouwen. Het zijn het meeste grote swirls die overgebleven zijn. Toch heb ik hier en daar krassen die er mijns inziens uit hadden moeten zijn met deze combinatie, vandaar dat ik denk dat het om harde lak gaat, dit kun je op de afbeelding wel bekijken. Deze lijken me niet al te diep, het voelt iig gewoon glad aan. De nagel blijft er iig niet in hangen.AE32EAA0-366D-4416-99EB-FCA7A0691413.jpeg
 
Laatst bewerkt:

Snappy

Member
@Dirk Post Bedankt voor de adviezen. Ik twijfel over hetgeen aan swirls/krassen wat nu nog zichtbaar is. Het zijn voor een groot deel grotere swirls, maar ook wat krasjes die met deze combinatie er een stuk beter uit hadden moeten zien zoals te zien is op de afbeelding. Ja, de pad draait lekker en ik werk hem aardig door. Ik heb eerder een Opel Vectra voor zo’n 90% swirl en krasvrij gepolijst, en je voelt ook aan de machine of die lekker zijn werk doet
 

Snappy

Member
@Ketoembar
Deze is van de achterklep. Oranje/s3 deed hier niks op. Blauw geprobeerd, ook geen verschil. Spiderpad/s3 krijgt het helaas ook niet voor elkaar8B028229-2E1B-4007-A78C-B0F41303F3A1.jpeg
 

Snappy

Member
@Ketoembar. Ik kan de swirls zonder zonnetje niet vastleggen buiten. De krassen op de eerste foto lijken niet zoveel voor te stellen hoor. De laatste kras is iets serieuzer, maar ook hiervoor moet je nog erg goed kijken. Voor de rest heb ik grotere swirls over.
Welke polish van Scholl zou jij me op dit moment adviseren om terug te schalen? Ik zat iig te denken om te finishen met finale of de carpro essence.
 

Snappy

Member
@Ketoembar
Ik heb bij WW het nodige besteld de afgelopen 2 weken, en was me ook niet echt bewust dat WW geen Scholl in het assortiment heeft. En idd, ik zal morgen een inspectie lamp aanschaffen.
En uiteraard de polijstmiddelen, pads etc. Ik heb het hier altijd erg naar de zin gehad en veel plezier van vele carpro produkten die ik hier heb aangeschaft;)
 
Laatst bewerkt:

Snappy

Member
Waarom wil je met scholl terug schalen. Je beseft je dat ze bij waxworld geen scholl verkopen. Dus dan is het wat vreemd als ik jou hier een scholl product zou aanbevelen. Daarvoor moet je op dat andere forum zijn.
Het is ook absoluut niet nodig om met scholl af te bouwen. Scholl heeft best fijne producten maar eisen wel enige ervaring. In jouw geval zou de klus prima kunnen doen met bv.
https://www.waxworld.nl/shop/polijs...h-2500-250ml?zenid=mh1ujql0ctspa9bj10879lu3u1
Of bv.
https://www.waxworld.nl/shop/polijs...h-500ml-fine?zenid=mh1ujql0ctspa9bj10879lu3u1

Ik weet niet of je swirls weg zullen zijn maar ik vermoed dat het een stuk minder word.

In plaats van de zon, zou een inspectielamp er hulpvol zijn om je werk te beoordelen.
De redemption alvast in de winkelwagen:), kan ik niet net zo goed de medium cut van angelwax erbij doen? Of gaat jou voorkeur uit naar menzerna om bepaalde redenen? Ik heb nog 2 carpro gloss pads liggen, zijn deze glosspads geschikt voor de redemption polish of kan ik beter een andere pad gebruiken. Ik dacht zelf 2 oranje carpro pads aan te schaffen voor de medium cut, maak ik dan een goede keuze?
 

Dirk Post

Premium Member
Excuus dat ik er even tussen kom,

Angelwax heeft Resurrection, zeg maar de heavy cutting.
Dan de Regenerate, de Medium cutting.
En De Redemption als de finishing stap

Die glosspads kun je dan mooi voor de finish stap gebruiken.
En die oranje pads heb je toch ook nog, voor de medium polish.
En voor de heavy stap had je toch ook al pads.
Zou ik inderdaad een flesje Regenerate( medium) er bij bestellen.
Ik werk persoonlijk heel graag met Angelwax producten.
Suc6 Dirk.
 

Snappy

Member
@Dirk Post dankjewel
Het aanbod is zo ongelofelijk groot geworden, dat het lastig is om keuzes te maken. De glosspads heb ik toen aangeschaft voor de carpro essence. Was toen super tevreden van de essence. Ik bestel wel een paar oranje carpro pads mee, altijd handig om ruim in de pads te zittenik ga de regenerate er ook bij bestellen
 

Dirk Post

Premium Member
Er is inderdaad veel te koop.
Er zijn nu ook pads en polish in de aanbieding zag ik, bij onze favoriete Webshop.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer er van!
 

Nieuwste berichten

Bovenaan