Machinepads machine grotere uitslag

Snappy

Member
Hartelijk bedankt voor jullie hulp. Gekozen voor de angelwax medium compound met oranje en witte pads. De Carpro reflect voor de optimale glans icm de gloss pads. Ook een extreme cutting mf pad besteld om de plaatselijke krassen proberen te herstellen/verminderen.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Top @Snappy, van die Angelwax polijstmiddelen ga je heel gelukkig worden, dat weet ik zeker.
En met die Glosspad met Reflect ga je knalharde glans krijgen, dit is ook een topcombinatie waar ikzelf graag mee werk.
 

Snappy

Member
Top @Snappy, van die Angelwax polijstmiddelen ga je heel gelukkig worden, dat weet ik zeker.
En met die Glosspad met Reflect ga je knalharde glans krijgen, dit is ook een topcombinatie waar ikzelf graag mee werk.
Ik had nog 2 gloss pads liggen, dus waarom niet finishen met de reflect. Was nog niet bekend met reflect, maar wel met essence. Ook al zo’n gouden combinatie van carpro;)
Alleen de flashpad vergeten als de mf cutting pad niet genoeg blijkt te zijn voor de gemenere krassen.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Voor pittige correcties is die flashpad een goede keus maar je gaat met de MF extreme cutting pad ook heel wat correctie halen.
Probeer er wel op de letten dat de MF pad (door de grote afname van materiaal redelijk snel vervuilt, borsteltje en perslucht na iedere pass is ideaal.
 

Snappy

Member
Voor pittige correcties is die flashpad een goede keus maar je gaat met de MF extreme cutting pad ook heel wat correctie halen.
Probeer er wel op de letten dat de MF pad (door de grote afname van materiaal redelijk snel vervuilt, borsteltje en perslucht na iedere pass is ideaal.
Ik gebruik de mf pad enkel lokaal voor de lastige krasjes, ik ga er niet hele panelen mee slijpen. Ik hoop dat het genoeg is, de krasjes lijken niet zoveel bijzonders.F029C368-8D22-4B84-B93C-D6647B4D3DFA.jpegF029C368-8D22-4B84-B93C-D6647B4D3DFA.jpeg
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Lijkt niet inderdaad maar vergis je niet, ik plaats die echt onder de zware lakdefecten en je moet behoorlijk wat lak afnemen om deze krassen te “verwijderen” dus verlies het gezond boeren verstand niet uit het oog.
 

Snappy

Member
Lijkt niet inderdaad maar vergis je niet, ik plaats die echt onder de zware lakdefecten en je moet behoorlijk wat lak afnemen om deze krassen te “verwijderen” dus verlies het gezond boeren verstand niet uit het oog.
Ok Stefan, ik ga het voorzichtig proberen. Wat denk je, flashpad of MF heavy cutting pad met een medium compound?
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Zoals altijd is het handig om een testspot te doen maar waarschijnlijk zal je hiervoor best een cutting compound in combinatie met een flashpad of microfiber cutting pad nodig hebben. Het komt echter voor dat mensen doorslaan en gewoon een half uur polijsten op één plek om een zware kras uit te polijsten, ik denk niet dat ik uit hoef te leggen wat het resultaat hiervan is ;)
 

Snappy

Member
Ik ga hier niet in doorslaan. Deze krassen vallen op als je goed kijkt, de foto is ook een crop. Ze zijn zichtbaar, maar niet van een meter afstand. Als er de helft vermindering is vind ik het ook goed. Ik ga vandaag alles krijgen wat je gisteren zorgvuldig voor me het ingepakt, ooh en weer uitgepakt:D
Van het weekend ga ik verder en hoop tot een mooi resultaat te komen. Hartelijk dank voor je advies en hulp met de bestelling.
 

Dirk Post

Premium Member
Is grofweg de volgorde van veel correctie kracht ongeveer ,
Woolpad met heavy compound,( of is er nog een zwaardere combo?).
Heavy compound pad ( bv de Flashpad), met heavy compound,
En dan de MF heavy cutting pad met heavy compound?
Of ligt het wat anders?
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Naar mijn idee is de MF pad qua correctiekracht -zeker op een harde lak- nog iets sterker dan een foampad op een excenter
Ik zie de flashpad ook even als een foampad.
Op een Forced excenter of een Rotarymachine heeft een MF-pad niet de voorkeur.
 
Laatst bewerkt:

Dirk Post

Premium Member
Even over die Mf pads.
Nou heb ik juist de Forced DA.
Gaat de Mf pad dan eerder stuk, of bedoel je dat ze minder
goed er op tot hun recht komen?
 

Guido

Active Member
Weet niet welke machine je hebt maar dit vond ik elders: Also, avoid all microfiber pads for forced DAs. They will grab on to the paint like crazy and boss you around to no end. Rupes themselves do not recommend any sort of microfiber pads to be used on the Mille.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Weet niet welke machine je hebt maar dit vond ik elders: Also, avoid all microfiber pads for forced DAs. They will grab on to the paint like crazy and boss you around to no end. Rupes themselves do not recommend any sort of microfiber pads to be used on the Mille.

Inderdaad @Guido. Ik heb (een afdruk van) sheets van Rupes waarin in een "Tool comparisson" wordt gedaan met de verschillende pads. Daarin staat bij MF pads en onder Forced Excenters en Rotaries uitdrukkelijk "not recommended" nota bene in rode letters.
Helaas staat er niet bij vermeld wat daarvoor de argumenten zijn.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan