Meg's Whole Car Air ReFresher odor eliminator.

Matthijs

New Member
zECA1G.jpg

Best een lange naam....:rolleyes:

Een paar maand terug, bij aanschaf van de auto, heb ik deze aangeschaft.
Bij aanschaf stonk de auto een uur in de wind. De vorige eigenaar van de auto deed de auto weg omdat ze deze had gekregen. (erfenis van haar vader)
Maar hij was haar te groot en te duur puur voor 1 á 2 keer in de week een paar km'tr op en neer naar de supermarkt.
Haar vader was een roker en dat was te vernemen. Het hele interieur zat onder een laag nicotine. Zwart was bruin en op sommige plekken was het originele 'leder motiefje' netjes uitgevlakt door de nicotine.
Tevens had ik het idee dat er een bepaald soort gevogelte in vervoerd was. Veel veertjes en wit-achtig stof.

Ik had er eigenlijk foto's van moeten maken, maar toen had ik hier nog geen account en ook niet het besef om het eens met anderen te gaan delen.

Na het interieur eens vrij grondig aangepakt te hebben was de lucht nog niet volledig verdwenen. En het interieurfilter had ik ook nog niet binnen. Maar dacht... :"ik heb hem nu zo schoon nu wil het ruiken ook!"
Dus alle deuren en ramen dicht, alles wat kan blazen aan en open gezet en natuurlijk ook op circuleren gezet.

Het is een klein (soort van) deo busje, die omhoog spuit.
Deze heb ik op de middenarmsteun gezet.
Kachel op volgas. Knop van het deo busje aangezet. (Deze blijft klemmen en spuit de bus in 1 keer leeg)
Volgens mij was het busje met een 20 seconden leeg, en heb alles dicht gehouden en laten draaien voor een +/- 15 minuten. Daarna alles open gezet en laten luchten.

'New Car' Scent klopt opzich wel, geen onaangenaam geurtje maar in het begin nog wel "te" sterk aanwezig voor mijn gevoel.

Een halve week later pas het interieurfilter vervangen en nu naar maanden gewoon een goede schone geur. Veel mensen die instappen zeggen : dat je wel kunt ruiken dat het interieur goed bijgehouden is, ruikt als nieuw!
Als ik ze dan het verhaal vertel dan staan ze echt wel versteld.

Meguiars heeft meerdere geuren in de collectie maar niet in NL, ik denk dat deze voldoet aan de 'normale' eisen. Niet iedereen houd immers van een aparte geur in de auto.
Ik ben niet van de geurboompjes e.d. dat vind ik zo stinken, maar hier ben ik content mee...:cool::p

Er is bijvoorbeeld een 'Summer Breeze' of een 'Spring Blossom', dat is misschien leuk om om eens af te wisselen met de seizoenen van het jaar maar ik denk niet dat ik die zou gebruiken als ik ooit een auto van een ander zou doen, die sterk bevuild is. Dat is denk ik wel een 'grote' gok.

Ik ben er in ieder geval blij mee en vind het een goed product voor auto's die echt stinken. Al zou ik persoonlijk in het vervolgd eerst een doorgerookt interieurfilter wisselen i.p.v. erna.:)
 

JRM

Active Member
Wellicht het proberen waard. Ik hecht waarde aan een fris luchtje in de auto, maar heb ook een hekel aan die geurhangers.
Ik ben ook wel nieuwsgierig hoe je de reiniging hebt aangepakt van je interieur, aangezien er een flinke rookbevuiling was.
 

Matthijs

New Member

Matthijs

New Member
De Meguiar's Air Refresher New Car Scent is inderdaad een fijn product bij geurproblemen in het interieur. Het interieurfilter vervangen is inderdaad wel aan te raden.

Toch denk ik dat de geur nu met een schoon interieurfilter, die niet behandeld is met dit product, voor mij prettiger is.
I.p.v dat ik die lucht 'ernstiger of beter' zou ruiken als het door de roosters mij nog toegeblazen wordt omdat de lucht nog in het filter 'kan' zitten.
Maar ik denk dat dat misschien een persoonlijk dingetje is.;)
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Ieder zijn ding met dat interieurfilter, ik moet zeggen dat ik ook tijdenlang mijn interieurverfrisser rechtstreeks op het interieurfilter spoot, juist omdat de geur regelmatiger afgegeven leek te worden.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan