Meguiar's 2 in 1

Len

Member
hallo zijn er mensen op de forum die mequiar's 3 in 1
Gebruiken?
En welke pad gebruik je daar het best voor?
Heb een dap 900 v3
En de paint protect van mequiar's is deze ook goed?
Gebruik namelijk producten van menzerna die ik bij de poliermachine heb gekocht bij waxworld.alvast bedankt voor de reactie's
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Ik denk dat je de Menzerna 3 in 1 bedoelt? Werkt best wel goed, witte pad of een microfiber cutting pad werken prima.
 

Len

Member
Dankuwel stefan voor de reactie,maar bedoelde mequiars 2 in 1 sorry.
En is mequiars paint protection goed?
 

Razorblatter

Active Member
Kun je dan gelijk de titel aanpassen? ;)
En haha, het is trouwens Meguiar's om precies te zijn. Ik heb dat ook 's gezegd tegen Meg op hun eigen site.
 

Waxy

Member
Ik heb met beide producten geen ervaring maar ik denk dat Len Meguiars Ultimate Wash &Wax bedoelt.
http://www.waxworld.nl/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=115_121&products_id=100316

Paint Protect is wel het eea over te vinden:
http://www.meguiarsonline.com/forum...-Paint-Protect-365-review#wJg7y5PvA2Tgy0qA.97

Onderstaande is om je een idee te geven over het product en gejat van een ander forum, dus niet mijn mening/ervaring:

Allereerst is dit product niet bedoeld voor de fanatieke detailer. De fanatieke detailer kan het product uiteraard wel gebruiken, maar die is op zoek naar een product met meer glans en die brengt vaker dan eens of tweemaal per jaar een bescherming aan.
Uit ervaring met het product kan ik het volgende zeggen. Het product geeft een mooie beading en sheeting. De duur van bescherming kan in sommige gevallen sneller weg zijn, maar het is erg afhankelijk van het gebruik van de auto. Zo heb ik van de zomer wekelijks de auto gewassen en toen bleef de beading zichtbaar. In de winter ga ik regelmatig naar de wasbox om de auto eerst af te spuiten / foamen. Dit vermindert de duur van de beading enorm omdat deze shampoo's niet PH neutraal zijn. Een wax zal bij dergelijk gebruik overigens ook minder lang bescherming bieden.

Ik heb de experts in de U.S. gevraagd hoe die 365 dagen bescherming gehaald kunnen worden. Voor de duidelijkheid: Het is tot 365 dagen bescherming en men claimt niet minimaal 365 dagen. Dan zal je weer terecht komen bij een glascoating die door een professional moet worden aangebracht (met een ander kostenplaatje).

De auto moet wekelijks met de hand gewassen worden met een pH neutrale shampoo. Doe je dit niet wekelijks dan heeft vuil wel degelijk invloed om de duur van de bescherming en deze neemt af. Wasbox of wasstraat doet de duur van de bescherming ook niet goed. Uit diverse onafhankelijke test in de U.S. is gebleken dat de duur van de bescherming inderdaad tot 365 dagen mogelijk is in optimale omstandigheden ,maar wel na 52 wasbeurten. Men heeft iedere keer de auto gewassen om te testen of het product bestand is tegen 52 wasbeurten.

Mijn mening is dat dit product geweldig is voor de fanatieke detailer om over een waxlaag aan te brengen of voor de persoon die 1 of 2x per jaar bescherming aanbrengt op zijn auto, deze auto niet kleid, maar enkel voor bescherming gaat. Daarnaast is dit product erg netjes geprijsd.

Het product geeft dus alleen bescherming en voegt geen glans toe (ik heb het product ook op een zwarte auto met swirls aangebracht en deze zag er toen overigens wel beter uit, maar elke auto waarvan de lak erg slecht zal opknappen als je een product aanbrengt) en jullie als fanatiek detailer zullen denk ik een wax verkiezen boven dit product. Met dit product richten we ons dus eigenlijk op de autobezitter die niet van detailen houdt maar wel eens in de zoveel tijd makkelijk een goede goede beschermlaag wil aanbrengen voor een zeer schappelijke prijs. Overigens hoef je niet bang te zijn rubberen raamlijsten of ongelakte plastic delen te raken. Deze worden zelfs donkerder en zagen er in mijn geval beter uit dan voordat ik Paint Protect aanbracht. Ikzelf ben voorstander van de ultimate Wax vanwege de glans en ook de duurzaamheid van deze wax, maar zo heeft iedere gebruiker zijn voorkeur en zo zullen er zeker enorm veel mensen zijn voor wie Paint Protect het perfecte product is.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan