Meguiar's All Purpose Cleaner

Gza

Member
laatst heb ik de Meguiar's all purpose cleaner besteld voornamelijk om mijn banden te ontvetten en het vuil er af te krijgen.
Nu werkt dit spul toch wel echt goed moet ik zeggen maar vraag me af wat dit doet op een velg als je er poorboys wheelsealant op het zitten....breekt dit de wheelsealant af?
Want dan wordt het wel een opletpuntje als ik mijn nieuwe velgen er straks op heb liggen!:rolleyes:

Greetz,
Patrick
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Tsja, een APC is inderdaad niet zo lief voor een wax of sealant, dus het is inderdaad verstandig om daar een beetje op te letten...
 

Gza

Member
@Stefan wat is dan een goeie manier om je banden schoon te krijgen zonder dat je je velgen raakt,of blijft dat lastig?
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Apc is wel een prima manier, het is op zich niet heel erg dat je de velg raakt maar het is inderdaad wat minder voor je wax/laag, anders even sprayen op een doekje o.i.d. om zo de band te reinigen zonder dat je halve velg wordt ingeneveld.
 

Gza

Member
APC is zo effectief dat als je het er op nevelt het vuil letterlijk van je band loopt.en i.c.m. Met een schrobborstel is de band weer bijna als nieuw!
Dan maar voorzichtiger nevelen denk ik.;)
 

Gza

Member
@IbizaSigno, ik gebruik hem gewoon puur zoals het in de sprayfles zit. Ik verdun er eigenlijk niks aan omdat het ik denk dat het zo al goed geconcentreerd is.
Ik vind het geweldig spul.
 

Moellib

Active Member
@Gza ik deel je mening. Ik heb al verscheidene flessen erdoor gejaagd. Werkt ook goed om het roet van een chroomuitlaat af te krijgen (wel met agitatie). Ook in de wielkasten gebruik ik het om teer weg te krijgen . In het interieur kan het ook lastige vlekken uit stof krijgen. Nu ben ik mijn spuitbus aan het opgebruiken om over te schakelen naar de gallon apc (ik heb veel goede gelezen en is goedkoper dan keer op keer zo een spuitbus te kopen)
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Een gallon scheelt enorm in de kosten. He hier twee flessen, een met 1:10 en met 1:4. Ideaal voor allerlei klussen.
 

Gza

Member
Een gallon scheelt enorm in de kosten. He hier twee flessen, een met 1:10 en met 1:4. Ideaal voor allerlei klussen.

Dat is het ook idd maar kende het niet echt en wou het eerst proberen.
Maar je moet wat te willen over houden toch!;)
Voor de volgende keer dan maar.
 

Kilometervreter

überspammer
Ik heb ook een fles met 1:10 en een fles 1:4, de 1:10 gebruik ik het meest, het moet wel gek vervuild zijn als de 1:4 gebruik.
 
Laatst bewerkt:

Gza

Member
Hahaha...is een goed woord voor scrabble!;)
Maar het is water wat ook in accu's gebruikt wordt.
staat zelfs zo beschreven op het vat.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Gedemineraliseerd water is uitstekend en het kost ook echt bijna niets (een paar dubbeltjes bij de supermarkt)
 

IbizaSigno

V.I.P. Member
Zelf meng ik het met kraanwater. Werkt uitstekend. Ik heb wel begrepen dat er in producten die verdund moeten worden een soort waterontharder zit. Dat begreep ik op het Dodo Juice forum. Of dit bij Meguiars het geval is durf ik niet te zeggen.
 

Cavemania

V.I.P. Member
Ideaal spul APC, heb twee gallons staan. De groene Meg's maar die vind ik persoonlijk nogal stinken. Ook een gallon van PB, die bevalt beter qua geur. Gebruiken die ook in huis, ideaal om bijvoorbeeld de keuken en tafels te reinigen.
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
APC hoort naar mijn idee in iedere detaileruitrusting, het is een relatief goedkoop product, zeker als je ziet hoeveel liter je ermee kunt aanmaken. Wat mij betreft onmisbaar...
 

Nieuwste berichten

Bovenaan