Meguiars endurance tyre gel

JRM

Active Member
Een paar weken geleden een sample van deze gel gebruikt op de banden op de Seat ibiza. Op de hoge glansgraad na, die redelijk makkelijk te verminderen was door met een doek na te wrijven, was ik toch redelijk tevreden over de gel. Vandaar dat ik besloot hier een fles van te bestellen.

Dezelfde dag besloot ik op de Hyundai ix20 deze dressing ook toe te passen. Nu, een week later, ziet het er nog goed uit. Toch blijkt nu ook bij mijn auto's dat deze gel anders reageert per type band. Met beide auto's worden door de weeks geen grote afstanden afgelegd. In dit geval hoefde dat ook niet om erachter te komen dat de gel aan de rechterzijde op de zijkant van mijn deuren is gespetterd.
Zover ik weet is dit nog niet het geval bij de Ibiza. Hier zijn de banden trouwens met meer dressing behandeld dan bij de Hyundai ix20. Je zou dan toch verwachten dat het dan eerder zou spatten.

Ik vermoed dat de gel is gaan spetteren door een nat wegdek. Een dik smeerachtig goedje. Het was eenvoudig te verwijderen. oude doek met wat PB S&W en klaar was Kees. Ik hoop dat ik nu niet elke keer met nat weer de ix20 spettervrij van gel moet maken. Een voordeel is dat je het heel snel ziet op een witte auto :rolleyes:
 

Black Widow

V.I.P. Member
Ik heb dit product in het verleden veelvuldig gebruikt. Banden af en toe goed reinigen en dressing zuinig aanbrengen. Als je alle 4 de banden hebt gehad en de applicator is verzadigd nog eens rond gaan zonder extra product op de applicator aan te brengen. Ik heb nooit last gehad van spetters.
 

JRM

Active Member
Ik zal het in de gaten houden. De enige verklaring die ik had was dat het van de band kon zijn. Het waren maar 2 spetters.
 

subarke

Active Member
Ik gebruik de gel al 7 jaar en nog geen probleem gehad kwa spetters enz idd zuinig aanbrengen en mooi zwart rubber en niet te glanzend :)
 

Cavemania

V.I.P. Member
Bevalt me op zich goed. Gebruik ook wel andere die ook goed bevallen, overigens met mijn kilometers die ik rijdt houdt geen van allen heel erg lang.
 

Koen

New Member
persoonlijk een van de betere gels.... en met de aplicator pad eenvoudig te gebruiken...
 

Nieuwste berichten

Bovenaan