Meguiar's Hot Shine Reflect Tire Shine

TECHNIC

Active Member
Voor zij die nieuwsgierig zijn naar het resultaat van de “Meguiar’s Hot Shine Reflect Tire Shine”, zie foto.(aanbrengen was van gisteren, foto van deze ochtend) Dit soort testjes doe ik meestal eerst op mijn oude wagen, Volvo S60(2005), alvorens ik dit op de andere wagen zet.

Het was eens een uitprobeersel en het resultaat is echt wel “blits” te noemen. Het product doet helemaal wat het zegt, nl. “Hot Shine”. Ik weet wel dat de meeste zageventen op het internet zoiets gaan afkeuren, want ze hebben liever de “natuurlijke donkere matte zwarte finish”, blabla… Persoonlijk heb ik ook iets liever de “naturel”, maar dit kan ook wel eens, why not, het is eens iets anders. Ik durf ook vermoeden dat achter enkele weken de grote bling toch zal afzwakken naar een iets meer natuurlijke uitstraling. Ik durf echter vermoeden dat dit product wel iets langer zal blijven steken dan een klassieke watergedragen dressing(ik gebruik meestal Hyperdressing). Deze is misschien wel te overwegen als een winterdressing omdat ie waarschijnlijk iets duurzamer is. Mijn persoonlijke voorkeur is momenteel nog Hyperdressing, ondanks dat ie niet zo heel lang meegaat in de winter, tijdens de zomer doet ie het wel heel goed, maar ik heb nog verschillende flesjes andere dressings om in de komende weken/maanden uit te proberen.

Ondanks ik me nu nog niet kan uitspreken hoe lang deze dressing kan houden, heb ik toch een vermoeden dat het best langer zal zijn dan watergedragen dressings. Zou ik hem aanraden als vaste keuze, waarschijnlijk niet. Maar ik zie er toch enig nut van in, bv. voor het aanbrengen bij voertuigen die niet regelmatig gewassen worden of in detail gezet worden, en bijvoorbeeld in winterse omstandigheden met strooizout of als je een graag “blits” wil uitpakken. Ieder zijn keuze of ding, ik beklaag me de aanschaf van deze spraybus niet, het is eens iets anders en best wel leuk om naar te kijken. Ga ik dit op mijn andere wagen zetten, neen!(maar ik durf hem wel op de auto van mijn vrouw zetten, want die krijgt maar 4 of 5 wasbeurten per jaar).

Wil je eens gek doen of hou je van BLING, dit is er zeker een geslaagd product voor!
MegTireShine.jpg
 

TECHNIC

Active Member
Ter info, de bruine schijn op de rechterkant van de band is geen bruine/vuile band, maar een reflectie van een bruine garagepoort
 

SLK

V.I.P. Member
Dat is een echte Wet-look. Ook niet echt mijn smaak. Oogt een beetje "goedkoop". Ik volg je in de voorkeur voor een meer naturel uitstraling. Maar wat je zegt, het is een keer wat anders.
 

TECHNIC

Active Member
Ik heb de indruk dat de bling vandaag al wat minder is, waarschijnlijk ook omdat er al wat meer stof opzit, je zou haast mogen zeggen dat het bijna naturel is. Nu nog eens afwachten en zien hoelang die dressing film op de band blijft plakken en of hij duurzaam is.
 

TECHNIC

Active Member
Even voor de lol een dubbele laag van dit spul op de bestelwagen gezet. Uit ervaring weet ik inmiddels dat de grote bling na 1 week toch al weg is en een normale matte finish geeft, zoals het mijn voorkeur heeft. Maar goed, het is ook eens leuk om gek te doen, je voelt je van slag 20 jaar jonger, want toen ik pas mijn rijbewijs had en mijn eerste afgebeulde tweedehandsje had kon je mijn trim en dashboard ook zien blinken vanaf de maan, tijden en smaken veranderen met de leeftijd waarschijnlijk hé.P1030018.JPG P1030018.JPG
 

Koen

New Member
Dit product is echt niet zo goed. Zeker niet voor laagprofiel banden, want je spuit meer op de velg dan op de band en is dan erg moeilijk dit weer te verwijderen. Meguiar heeft betere producten dan dit....
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Dit product is echt niet zo goed. Zeker niet voor laagprofiel banden, want je spuit meer op de velg dan op de band en is dan erg moeilijk dit weer te verwijderen. Meguiar heeft betere producten dan dit....
Spayen van producten vind ik toch al geen geweldig idee, je gebruikt in de regel veel meer dan noodzakelijk, en dat is alleen maar verspilling.
Is het met dit product ook mogelijk om het vanuit de sprayer op een tire applicator te doen en dan te verwerken? Dan zou dat mijn voorkeur hebben. Kan ook zijn dat je door de samenstelling wel verplicht bent om rechtstreeks op de band te werken omdat anders de hechting niet voldoende is.
 

Blue Raccoon

New Member
Heb dit weekend ook gebruikt is geewoon een heel erg goed product. Het is makkelijk aan te brengen, ruikt goed en het is naar mijn verbazing super zuinig.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan