microfiber & droogdoeken wassen

Dave

New Member
hallo mede detailers,

ik ben sinds vandaag nieuw op dit forum. ik ben wel al langer klant bij waxworld. mijn excuses als ik dit topic in de verkeerde categorie plaats.

ik zal me even kort voorstellen, mijn naam is Dave en kom uit sittard (limburg). ik doe voor de hobby wat kleien/polijsten aan de auto's van familie leden/collega's/klanten.

nou heb ik afgelopen weekend eindelijk weer eens de tijd gehad om een auto te kunnen polijsten. na afloop weer alles opgeruimd en alles wassen. nu is mijn vraag, hoe kan ik het beste de microfiber doeken wassen en de droogdoeken?

als droogdoek gebruik ik de microfiber madness dry me crazy
als naveeg doek bij het polijsten gebruik ik chemical guys microfiber elite gold

de polijst pads zet in een emmer met water en pad cleaner, iemand nog betere suggestie's of is dit prima?

hoor graag jullie mening en ervaring!

Gr, Dave
 

marlene

Premium Member
Welkom mede Limburger! :)
Microvezel doeken en washandschoenen gaan hier in de wasmachine op 40 graden met een vloeibaar wasmiddel en een flinke scheut azijn in het wasverzachterbakje. Niet samen met andere was en geen wasverzachter gebruiken! Sommigen gebruiken ook een speciaal wasmiddel voor microvezel, je vindt dat in de WW shop bij de doeken. ;)
Ik was mijn hand foampads met het handje en een afwasmiddel.
 

Srt4

Premium Member
Wat Marlene zegt + eventueel in de droger op lage temperatuur , zijn ze weer lekker zacht .
 

Nieuwste berichten

Bovenaan