Mijn collectie product review

Mrkawa

Active Member
2017-01-12-12-17-38-710145709.jpg images.jpg Chemical-Guys-Citrus-Wash-Gloss-16-oz_178_1_lw_2975.jpg 2017-01-12-13-47-25-660891195.jpg mr._pink_3.jpg CWS_102_16-2.jpg Aangezien ik aardig wat producten heb en er maar weinig activiteit is aan het chemicalguys front dacht ik, ik maak een review topic over mijn geteste producten.

Chemical guys innerclean.
Een heerlijk product. Makkelijk, snel en effectief. Laat geen vettige restante achter of plakkerige toestanden. Laat een prettigr frisse geur achter met de nodige bescherming. Het product zelf komt in een Mooie spray fles met een strak design om het geheel af te maken.

Chemical guys washmitt
Een mitt die goed om de pols blijft hangen. Met twee kanten, volgens het label is het gele bedoeld voor het plaatwerk en het grijze voor de velgen.
Deze combi vind ik niet logisch en dus heb ik hem ook nooit gebruikt voor de velgen. Je zou dan eerder zeggen gebruik het voor de onderkant van de auto. De microfezels zijn redelijk lang en voelen zacht aan. De mitt neemt goed water op en de prijs is oke naar mijn mening. Ik denk dat de chemical guys professional mitt achteraf een betere keus was voor dit merk
Des al niet te min ben ik overgestapt naar microfiber madness incredamitt omdat deze meer op mijn doel aansluit. Nog langere fibers heeft en meer water opneemt.

Chemical guys citrus wash and gloss.
So far mijn favorite chemical guys shampoo. De fles ziet er gaaf uit e wat opvalt is dat er een dikke substantie waarvan ik denk dat het iets van wax is rond zweeft op de bodem van de fles. Dus goed schudden en je ziet dat alles zich mengt en het feest kan beginnen.
De dop eraf en meteen komt er een heerlijk frisse/ licht zoetige geur je tegemoet. Dat gaat de goeie kant op. Ik spriets 2 kneepjes in mijn foamgun die met warm water gevuld is en ik begin te foamen. Wouw dit is echt dik, het foam blijft ook mooi hangen inplaats van dat het een waterige bedoeling is. Ik neem een swipe de met schuim bedekte zij ruit en het voelt mooi "slick" aan. Het vuil laat zich goe
Kortom die hou ik erin!

Chemical guys honeydow snowfoam.
Ik had hoge verwachtingen maar ik krijg het niet voor elkaar. 2 sprietsen met koud water. 1 spriets met warm 2 sprietsen in warm water, ik krijg niet de droom foam laag waar ik op hoopte. Sterker nog de wash en gloss produceert meer. Dus ik weet niet of het aan mijn compressor licht. Toch de dun gemengd o.i.d. maar het voldoet niet aan mijn verwachting.
De geur is fijn maar het voelt niet heel slick zegmaar.

Chemical guys mr pink.
Lekkere zoete geur bubbelgum?Gave uitstraling en schuimt lekker bij opbrengen. Het valt me wel op dat de suds vrij snel oplossen. Voelt redelijk slick en reinigt goed.

Chemical guys citrus wash and wax.
Hoewel ook dit product genoeg suds geeft en lekker dik aanvoelt had ik de vintage serie en die mist die wouw factor kwa styling en vloeistof structuur die wash en gloss wel bied. Het product werkt heel fijn en ik zie veel overeenkomste met wash and gloss maar de was is "gewoon" het is wat oranje achtige vloeidstof en ja het oog wil ook wat.

Glosswork word binnekort gereviewt
To be continued
 
Laatst bewerkt:

Mrkawa

Active Member
Wax en sealants

Chemical guys hardcore paintwax
Een heerlijk simpel, maar effectief product. Geen spectaculaire geur, iets zoetig gele carnuba wax die zich makkelijk laat opbrengen en afnemen. Goeie waterafstotendheid (beeding)en geeft een mooie wetlook. Enige minpunt is dat nieuwe verpakkingen vaak een upgrade zijn. Deze nieuwe blauwe verpakking vind ik persoonlijk 3x niks
Zwarte audi behandelt met deze wax


2017-01-12-13-58-25--574380992.jpg
20160710_162501.jpg
 
Laatst bewerkt:

Mrkawa

Active Member
Chemical guys jetseal 109

De sealent van chemical guys.
Persoonlijk heb ik hem lang gebruikt door zijn goeie uv bescherming. Op met namr koplampen of als basis laag op de lak.
Het is een sheeting product hoewel.het erg simpel te gebruiken is heb ik hem nooit een jaar echt aanwezig gezien. Gooi het mits goed aangebracht ( misschien gaat het daar mis?) Op een maand of 7/8
Verpakking is mooi strak. Voorkeur is 2.laags aanrengen en goed laten drogen na afnemen.

Topcoat en de mseal ben ik momenteel aan het uit testen. Ook dit duidelijke sheeters so far bijna geurloos en om heel eerlijk te zijn, voor zover het er nog niet is kunnen ze wel een makeover gebruiken2017-01-12-13-58-41-1110166987.jpg 2017-01-12-13-58-57-1312966872.jpg 2017-01-12-13-59-08--565552807.jpg
 

Mrkawa

Active Member
101183-Chemical-Guys-Butter-Wet-Wax.gif 20161113_164345.jpg 20161113_164338.jpg Chemical guys butterwet wax.

Een heerlijk product. Het ontwerp springt meteen in het oog en applicatie gaat super eenvoudig. Wax on-off princiepe.
Heerlijk zoete (banaan?) Achtige geur.
Met een mooie wetlook. Nadeel schijnt de stand tijd te zijn maar zover ben ik niet kwa testen. Mijn motor staat grotendeels binnen buiten de zomer om..echt een show wax denk ik
 

TECHNIC

Active Member
Mijn tip voor Honeydew: gebruik minstens 3 maal zoveel als CG zegt om een echt schuimtapijt te bekomen! Anders krijg je slap zeepwater dat meteen van de wagen rolt en dan heeft het de tijd niet om voldoende los te weken. Ik heb meerdere gallons van dat spul staan. Het is best een goed product, maar voor echt zwaar plakkerig vuil kan je beter straffere producten overwegen. Voor zware vervuiling en strooizoutvlekken is hij iets te “light” als voorwas. Alles hangt af van de toestand van vervuiling als je zeep moet kiezen, vandaar dat ik vele soorten heb en afhankelijk van wat ik moet aanpakken maak ik mijn keuze of combinaties. Ik bevochtig het schuimtapijt om de paar minuten nog even lichtjes bij, zo kan ik de werking verlengen zonder dat de zeep gaat indrogen, na pakweg 7à8 minuten spoel ik alles af en begin ik aan de handwas(en daarvoor gebruik ik geen Honeydew). Voor lichte vervuiling of verse moddersporen is honeydew prima spul als voorwas, in andere gevallen zal je waarschijnlijk beter iets ander gebruiken. Enfin, dit is mijn ervaring…
 

TECHNIC

Active Member
Betreffende Citrus Wash & Gloss: Dit is inderdaad een zeer goede zeep, maar gebruik hem verstandig. Ik zou hem niet als wekelijks wasje gebruiken in de zomer. Hij kan goed reinigen, is dikker dan stroop, maar kan ook een waxlaag aan stukken bijten. Ik gebruik deze zeep bij zwaardere vervuiling of als ik een wagen sta te preppen voor het aanbrengen van een nieuwe waxlaag(alternatief dat ik gebruik is Clean Slate). Het is zeker eentje om in je collectie te houden, maar ik zou er nooit wekelijks dezelfde wagen mee wassen. Keep in mind, deze zeep is iets zuurder dan standaard neutrale zepen, kan zeer goed reinigen, maar soms iets meer dan je denkt. Als ik deze zeep of Clean Slate gebruik heb ik een specifiek plan, dus niet voor een standaard onderhoudswasje.
 

Mrkawa

Active Member
wel even een ding en ik weet het iedereen zweert overal bij maar die conedirt trap werkt echt heel goed!
iedereen adviseert en doet over vanalles en nogwat maar die conetrap is wel een 2.0 hoor!
 

morphf

Member
ik heb eerst een cone dirt trap in mijn emmer en daarop een gridguard met washboard.Zo hoef ik ook niet heel diep de emmer in om de Mitt uit te wassen
 
Laatst bewerkt:

Guido_BMW

New Member
Ik ben nu ook overtuigd van de (extra) kracht van de cyclone dirt trap en inderdaad zou ik die dan ook onder de bestaande grit guard installeren. Nu werk ik met het 3-emmer principe (wash/rinse/wheels) en heb dus ook in alle 3 momenteel de grit guards (zeker is zeker :) ). Nu neig ik ook in alle 3 deze dirt trap eronder te installeren, of doen jullie deze dirt trap alleen in de rinse-emmer? Of rinse- en wheels-emmer? Of ook alle 3??? Met 16 euro zijn ze ook niet heel goedkoop (tov grit guard voor 11 euro)! Waxworld: Zou leuk zijn als er een set-prijs zou zijn voor deze 3 (verschillende kleuren) :D.
Dus concreet: Gewoon voor alle 3 gaan? Onder het motto: "Je bent detailer of niet?!".....:p

P.S.: De butter wet wax van Chemical Guys ziet er shiny goed uit op de motor van @Mrkawa ! :cool:
 

Nieuwste berichten

Bovenaan