Mijn tip zou zijn -als je in de gelegenheid verkeert- om niet de hele motor in één keer te willen doen. Wassen en drogen natuurlijk wel, maar verder werk ik altijd in projectjes. Ik kan zo maar een halve zaterdag kwijt zijn aan een voorwiel, voorvork spatbord en stuur. Dan staan mijn vingers onderhand wel krom en kan en wil ik niet verder.
Bij de Harley is het meest elektronische onderdeel wat je zo ongeveer tegenkomt de bougie, dus over een beetje water maak ik me niet druk. Bij andere merken ligt dat misschien wat gevoeliger. Lakdikte en kwaliteit maak ik me geen zorgen over die is ruim voldoende op de HD, ik zal weleens een meting doen met de PaintDetective. In het verleden, toen BlackPassat motoren reed met meer kunststof onderdelen, gebruikte hij een product van BelRay; MotoWash 28, werkte prima maar is inmiddels misschien al uit de handel.
Allerlei soorten kwastjes, borsteltjes, make-up pads, oude opzetstukjes van de tandenborstel etc. komen eraan te pas. Voor het aluminium van de voorvork heb ik een aparte polijstkoffer.