Mr fix 9H

2shiny

V.I.P. Member
Ongetwijfeld hebben jullie deze ook al zien voorbij komen.

Wat is jullie idee over deze plots verschenen extreem goedkope coating?
De youtube filmpjes door detailers lijken veelbelovend, maar het blijft youtube.

Maar ik zag dat enkele grote merken zoals Art de Shine, deze nu ook reeds in hun webshop hebben...
 

Woody

V.I.P. Member
Laat ze zich eerst maar eens bewijzen.
Wat ik er zo snel van vind is het een van de vele kopieën van de bekendere merken.
 

SLK

V.I.P. Member
Ik ken het niet, maar het ziet er wel interessant uit. Zoals Woody zegt, lijkt het een kopie van het origineel.

Op zich niet zo gek, zo werkt de markt nu eenmaal. De eerste videorecorder bijvoorbeeld was erg duur, een (paar) jaar later kocht je voor een fractie van die prijs een even goede, zo niet betere recorder.
 

2shiny

V.I.P. Member
Uiteindelijk zijn vele coatings op de markt ook kopieen van Cquartz...

Ik herinner me nog de begin periode van Aquartz-Cquartz en bodywrap van Wolfs chemicals.
Toen was ook iedereen ongelovig en vertrouwde niemand de producten, want de claims waren niet mogelijk...
 

Ketoembar

V.I.P. Member
Sinds de bandenwissel van winter naar zomer zit dit op mijn velgen*.
Gaat tot nu toe goed. Vuil hecht niet.

2C6D5055-C50E-4CD5-8240-73029706F288.jpeg

* niet gebruiken op nieuwe (en oude) auto’s. Ook moeten zwarte volkswagens vermeden worden. Verkleuring van de lak kan bij gebruik een gevolg zijn.
 

Raypelsteeltje

New Member
Heb het ook op m’n zomer kroonkurkjes gesmeerd.
Vind het niet echt topspul, maar ook zeker niet heel slecht.
Van de winter weer smeren. AFF687C7-5534-43DC-A94E-08406E52A920.jpeg

M’n auto durf ik niet aan om er voor €10 Mr fix op te smeren.
 

Mrkawa

Active Member
verkleuring op wat voor manier? carprocq verkleurt de lak natuurlijk ook wat. je kan immers zien waar het product opgebracht is.


Sinds de bandenwissel van winter naar zomer zit dit op mijn velgen*.
Gaat tot nu toe goed. Vuil hecht niet.

Bekijk bijlage 13922

* niet gebruiken op nieuwe (en oude) auto’s. Ook moeten zwarte volkswagens vermeden worden. Verkleuring van de lak kan bij gebruik een gevolg zijn.
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Hebben wij een chemicus in onze gelederen?
Zoals ik het begrijp zijn de Cquartz coatings gebaseerd op een Siliciumdioxide SiO2
Deze mr. Fix is, zoals ik het heb kunnen vinden, gebaseerd op een siliconenbasis.
Wat ik daar uit moet kunnen concluderen weet ik niet, misschien is er iemand die daar een zinnige toelichting op kan geven?
 

Mrkawa

Active Member
had hem gezien ja. maar daar word ook gezegt dat er echt wel bestand delen van coatings inzit.
er zijn ook veel circulerende filmpjes dat ik denk van geen veeg of strepen te vinden.
 
Laatst bewerkt:

Mrkawa

Active Member
oke. hoewel iedereen vanalles roept ben ik toch benieuwd hoe dit product werkte. ik zit er inmiddels al wat weken op te wachtte maar toen was het er ineens.
verpakking is simpel..basic..budget..
beschrijving aardig google translate waardig.
aplicator doekjew kunne direct de kliko in.
maar verwerking is simpel en so far op de auto daily van de vrouw doet het het toch aardig! nee het is geen carpro (die ik iedereen kan adviseren) maar opzich voor de winter iig!
op de motorkap van de peug bipper.
20181125_114553.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: SLK

SLK

V.I.P. Member
Ziet er niet slecht uit. Ik denk dat op termijn vooral de duurzaamheid het af laat weten.
 

Mrkawa

Active Member
ja dat denkik ook. de beading is net als de cquartz coating. De cure tijd is erg lang. pas na 48 uur begon dat aplicatie doekje (ik heb carpro gekocht) een beetje taai, maar zeker niet zoals bij cquartz dat hij echt hard word en dat doekje weer binne een seconde terug veert naar zn orginele vorm. dus ergens wel logisch want ja het is een fractie van de (schappelijke) prijs van cquartz
 

Kevin

New Member
ja dat denkik ook. de beading is net als de cquartz coating. De cure tijd is erg lang. pas na 48 uur begon dat aplicatie doekje (ik heb carpro gekocht) een beetje taai, maar zeker niet zoals bij cquartz dat hij echt hard word en dat doekje weer binne een seconde terug veert naar zn orginele vorm. dus ergens wel logisch want ja het is een fractie van de (schappelijke) prijs van cquartz
Met dit weer wil je eigenlijk met infrarood werken om m uit te laten harden... Of heb j m binnen staan?
 

Nieuwste berichten

Bovenaan