Gister voor het eerst de speakers met een goeie film mogen belasten... Maar omdat ze nogal hard gaan moest ik wel onze buurman uitnodigen om bij ons te komen om mee te kijken!
Gelukkig vond ie 't super tof en houdt ie ook van goeie muziek. Hoewel hij meer heeft met Nederlandstalig (Armand/Brood enzo, hij is een ouwe provo! Haha)
Zoals jullie misschien wel weten zit aan het begin van de film de THX/Scene opener die zo hard is als het hardste geluid in de film.
Ik heb dus voor het eerst in m'n leven de thuisinstallatie zachter moeten zetten. Overigens bedoel ik dan zachter zetten ivm te hard, niet vanwege distortion. Wow.
De film in kwestie is "Bohemian Rhapsody" de blu-ray directors cut... ik ben er nu achter dat de bios-versie toch wel wat geknipt is ten opzichte van deze versie.

Ik raad iedereen echt aan deze film te gaan kijken, want het is echt een toffe film. Kijk 'm alleen wel op stereo, want dan hoor je de overgangen tussen de originele opnames (ook in de studio' s enzo) niet. Dit maakt de beleving zoveel beter. Maar als goedmakertje is alle muziek enzo gemaakt van originele muzieksporen, studioopnames en live opnames.
Heb echt zitten janken op de bank.. Mede door de muziek maar ook door het voortreffelijke acteerwerk en de dynamiek die daarmee goed overkomt.
De "foutjes" in de film zijn niet storend, maar als je het verhaal goed kent wel opvallend qua timing en duiding. De tijdlijn is misschien her en der een beetje raar voor de purist, maar voor 99% logisch en er is bewust gekozen omdat de film iets dynamischer maakt. Het is daardoor aan het einde onvoorstelbaar dat je 'slechts' 2! hele uren naar je kijkdoos heb zitten gluren.
Als je van muziek houdt, en je hebt een dikke installatie staan is dit wel echt de nieuwe benchmark qua muziekfilm. Als bonus is er ook het nagespeelde LiveAid concert (met de originele geluissporen)
Om te laten zien wat ik bedoel zonder gelijk te spoilen: (geen filmverhaal ofzo, wel beelden)
Hier hebben ze op links de filmmuziek en op rechts de originalaufname geplaatst met bijbehorende beelden.
Al met al een bijzondere ervaring en een dikke aanrader als je hart van muziek harder gaat kloppen!