Muziek

Kevin

New Member
Gister voor het eerst de speakers met een goeie film mogen belasten... Maar omdat ze nogal hard gaan moest ik wel onze buurman uitnodigen om bij ons te komen om mee te kijken!

Gelukkig vond ie 't super tof en houdt ie ook van goeie muziek. Hoewel hij meer heeft met Nederlandstalig (Armand/Brood enzo, hij is een ouwe provo! Haha)

Zoals jullie misschien wel weten zit aan het begin van de film de THX/Scene opener die zo hard is als het hardste geluid in de film.
Ik heb dus voor het eerst in m'n leven de thuisinstallatie zachter moeten zetten. Overigens bedoel ik dan zachter zetten ivm te hard, niet vanwege distortion. Wow.

De film in kwestie is "Bohemian Rhapsody" de blu-ray directors cut... ik ben er nu achter dat de bios-versie toch wel wat geknipt is ten opzichte van deze versie.
20190325_083707.jpg
Ik raad iedereen echt aan deze film te gaan kijken, want het is echt een toffe film. Kijk 'm alleen wel op stereo, want dan hoor je de overgangen tussen de originele opnames (ook in de studio' s enzo) niet. Dit maakt de beleving zoveel beter. Maar als goedmakertje is alle muziek enzo gemaakt van originele muzieksporen, studioopnames en live opnames.

Heb echt zitten janken op de bank.. Mede door de muziek maar ook door het voortreffelijke acteerwerk en de dynamiek die daarmee goed overkomt.

De "foutjes" in de film zijn niet storend, maar als je het verhaal goed kent wel opvallend qua timing en duiding. De tijdlijn is misschien her en der een beetje raar voor de purist, maar voor 99% logisch en er is bewust gekozen omdat de film iets dynamischer maakt. Het is daardoor aan het einde onvoorstelbaar dat je 'slechts' 2! hele uren naar je kijkdoos heb zitten gluren.

Als je van muziek houdt, en je hebt een dikke installatie staan is dit wel echt de nieuwe benchmark qua muziekfilm. Als bonus is er ook het nagespeelde LiveAid concert (met de originele geluissporen)

Om te laten zien wat ik bedoel zonder gelijk te spoilen: (geen filmverhaal ofzo, wel beelden)


Hier hebben ze op links de filmmuziek en op rechts de originalaufname geplaatst met bijbehorende beelden.

Al met al een bijzondere ervaring en een dikke aanrader als je hart van muziek harder gaat kloppen!
 

BlackPassat

V.I.P. Member
Het is inderdaad een prachtige film @Kevin. Ik snap je enthousiasme helemaal.
Dat er hier en daar een beetje creatief met de geschiedschrijving wordt omgegaan is niet storend en komt het verhaal ten goede.
Ik las al verhalen over de snor van Freddie die op een bepaald moment in de film niet juist zou zijn omdat hij in werkelijkheid op dat moment geen snor had. Als ik het niet gelezen had dan had ik het niet geweten.
 

Kevin

New Member
Het is inderdaad een prachtige film @Kevin. Ik snap je enthousiasme helemaal.
Dat er hier en daar een beetje creatief met de geschiedschrijving wordt omgegaan is niet storend en komt het verhaal ten goede.
Ik las al verhalen over de snor van Freddie die op een bepaald moment in de film niet juist zou zijn omdat hij in werkelijkheid op dat moment geen snor had. Als ik het niet gelezen had dan had ik het niet geweten.
Dat dus, snap niet dat "men" er zo kritisch op is.. Maar dat zal de tijd wel zijn... Er word zat door profi's afgekraakt terwijl er maar 1 ding is wat belangrijk is bij een film. Dat ie vermakelijk is.. That's it!

Aanraden en aanranden is maar 1 letter verschil hè voor de criticus.. Haha

Jullie houden van muziek hè.. Check dan ook zeker nieuw radio/podcast station www.kink.nl

Voor alle alternatieve muziek, de aanrader zijn St. Paul's boutique en de KlubKink podcast! Daarnaast alle dagelijkse nieuwtjes in 5/6 Minuten in de daily
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Pino

Peto

Geroyeerd lid
Wat leuk om dit muziek topic te zien.
Mijn broer en ik worden door onze vrienden vaak "de eighties brothers" genoemd. Dit komt omdat wij allebei enorm van jaren 80 muziek houden.
Ons pap is van Van Halen, Led Zappelin, Kiss enz.
Mijn broer is 3 jaar ouder dan ik en is in 2017 met ons pap naar een live optreden van van Kiss geweest in Las Vegas.
Mijn pa is trouwens een erge audiofiel. Alles moet kloppen
Hij heeft een versterker van Devialet. Misschien jullie dat wat.
Mijn voorkeur heb ik van ons mam. Duran Duran, Human League enz.
Zij is ook erg groot fan van Bowie. Toen hij overleed heeft zij echt veel gehuild. Ooohhh germ.
@Ketoembar ben jij ook Bowie fan. Dit nummer heeft namelijk heel veel betekenis voor de Bowie fans.
Ons mam heeft hem ooit in Berlijn eens ontmoet.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan