Nieuw, nieuw, nieuw....en weer nieuw

5T-3F-4N

V.I.P. Member
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, veel veilig km's er mee! Helaas kan ik geen plaatjes zien :(.
 

NilsjeP

New Member
Hi

Weer een update de beamer is niet meer in bezit ;-(

Door verandering van baan heb ik een nieuwe leaseauto moeten zoeken, nu is het zo dat ik vast zit aan de VAG groep dus
in de overweging zaten de Tiguan Rline, A4 sline en uiteraard de bijtellings vriendelijke GTE

Aangezien de familie inmiddels is uitgebreid met een 2e zoon gekozen voor de ruimte en uiteraard het geld.

De a4 sline was mijn keuze met het hart maar na een weekje testen bleek ik ruimte te kort te hebben voor de dubbele kinderwagen deze paste niet en dus gekozen voor een passat GTE connected plus, executive plus en 18" in parelmoer zwart.


Nog maar eens kijken of het nu wel lukt met de plaatjes
 

Bijlagen

  • 38e6de56-5bf2-440d-ba87-0514af276bca.jpg
    38e6de56-5bf2-440d-ba87-0514af276bca.jpg
    192,5 KB · Weergaven: 14
  • ce6a7ea7-a87a-4c13-b065-30b5598fdf4f.jpg
    ce6a7ea7-a87a-4c13-b065-30b5598fdf4f.jpg
    182,1 KB · Weergaven: 14

Guido

Active Member
Hi Nils, dat is een mooie update! Om te beginnen zou ik de dealer zeggen dat je een detailer bent en met een Scangrip lamp de lak zal inspecteren bij aflevering op defecten en dat hij hem absoluut niet door een wasstraat mag trekken. Hopelijk helpt dat om hem netjes afgeleverd te krijgen, maar dan nog heb je grote kans dat er nog wel wat defecten in de lak zitten.
Ik heb recent een nieuwe auto behandeld, defecten vielen mee maar wel duidelijk swirls van een wasstraat (eigenaar was vergeten te zeggen wat ik hierboven schrijf). Toch een groot verschik gemaakt met een polijst beurtje om de glans verder op te halen. Ga er dus maar vanuit dat standaard stappen nodig zijn: reinigen, decontaminatie van ijzer, teer en kleien hoeft waarschijnlijk niet, dan (licht) polijsten, coaten. Ik zou voor Essence als polish gaan, optimale glans en primer voor coating (als er meer defecten in de harde BMW lak zitten moet je misschien hier en daar wat zwaarders gebruiken), een of twee lagen cQuartz UK en een laag SiC. Velgen en plastic stijlen met DLUX. Dan ben je echt optimaal beschermd. Ik ga toevallig over twee weken precies zo'n BMW op die manier behandelen. Suc6 en heel veel plezier van en veilige kilometers met je nieuwe Beamer!
 
Laatst bewerkt:

NilsjeP

New Member
Thanks, en goede tips!

Renova kent mij en zal de auto niet door de wasstraat halen ( maar je weet het nooit)

behandel plan ga ik eens doornemen en de producten op het verlanglijstje zetten
 
Laatst bewerkt:

NilsjeP

New Member
Hi Nils, dat is een mooie update! Om te beginnen zou ik de dealer zeggen dat je een detailer bent en met een Scangrip lamp de lak zal inspecteren bij aflevering op defecten en dat hij hem absoluut niet door een wasstraat mag trekken. Hopelijk helpt dat om hem netjes afgeleverd te krijgen, maar dan nog heb je grote kans dat er nog wel wat defecten in de lak zitten.
Ik heb recent een nieuwe auto behandeld, defecten vielen mee maar wel duidelijk swirls van een wasstraat (eigenaar was vergeten te zeggen wat ik hierboven schrijf). Toch een groot verschik gemaakt met een polijst beurtje om de glans verder op te halen. Ga er dus maar vanuit dat standaard stappen nodig zijn: reinigen, decontaminatie van ijzer, teer en kleien hoeft waarschijnlijk niet, dan (licht) polijsten, coaten. Ik zou voor Essence als polish gaan, optimale glans en primer voor coating (als er meer defecten in de harde BMW lak zitten moet je misschien hier en daar wat zwaarders gebruiken), een of twee lagen cQuartz UK en een laag SiC. Ramen en plastic stijlen met DLUX. Dan ben je echt optimaal beschermd. Ik ga toevallig over twee weken precies zo'n BMW op die manier behandelen. Suc6 en heel veel plezier van en veilige kilometers met je nieuwe Beamer!
Hi Guido,

Nogmaals bedankt voor de tips, en het verlanglijstje ;-)

Ik heb wel 1 vraag, waarom SiC over cQuartz heen zetten? Is dat niet wat overdone?

Thanks voor de tip over de DLUX die kende ik nog niet, staat dus op de verlanglijst

Nu maar afwachten

nils
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Eerste twee lagen CQuartz UK voor de langdurige bescherming, een laag SIC voor extra glans, diepte en slickness. wordt heel vaak toegepast en wordt eigenlijk gezien als de ultieme combinatie.
 

Guido

Active Member
Wat @Stefan zegt... Je zou één (goed) of twee (beter) lagen cQuartz kunnen doen en dan een laag SiC (best) er over heen. Dan heb je de mooiste combinatie van duurzaamheid en look & feel. Niet overdreven maar gewoon de beste combi. Ik zag trouwens dat ik hierboven had geschreven dat DLUX voor ramen en plastic is maar dat moet natuurlijk velgen en plastic zijn (heb het aangepast).
Dit filmpje geeft goede tips over SiC (ook in combi met UK):
En ook even deze doorlezen: https://www.waxworldforum.nl/threads/coating-preppen-carpro-essence-of-wipe-down-met-eraser.1599/
 

NilsjeP

New Member
Weer een update, levering stond gepland op 14 Juni, is nu verzet naar vroeg april.

Minder slapeloze nachten dus
 

Guido

Active Member
Prachtig, gefeliciteerd! Ben benieuwd, heb je hem al met een detailers oog bekeken en is hij netjes afgeleverd? En binnenkort polijsten en coaten? Heel veel plezier ermee iig en natuurlijk veel veilige kilometers.
 

NilsjeP

New Member
Het is lastig vast te leggen op foto maar de kleur is echt geweldig

Inspectie is gedaan had 1 plekje gevonden op de raamstijl achter, is ter plekke aangepakt. De auto is niet door de wasstraat gehaald maar door een bedrijf via de dealer "gedetailed"

Ik wacht nog even met coaten omdat de auto nu in een coating zou staan, ik heb hier twijfels over maar ook niet de tijd nu om te polijsten en coaten
 

Stefan

Administrator
Forumleiding
Prachtig zeg! Staat in de coating... tenzij ze daar serieuze €€€ voor hebben berekend zou ik dat inderdaad met een korreltje zout nemen. Konden ze daar nog wat meer over vertellen?
 

NilsjeP

New Member
Prachtig zeg! Staat in de coating... tenzij ze daar serieuze €€€ voor hebben berekend zou ik dat inderdaad met een korreltje zout nemen. Konden ze daar nog wat meer over vertellen?
Was het eerste wat ik zei

Ze kwamen ook met een polijstmachine aanlopen toen ik de plek op sierlijst liet zien, dus de coating zal er niet op zitten waarschijnlijk iets van een wax of iets dergelijks.

Is voor nu prima heb vanavond een wat grondigere blik geworpen en zie nog wel wat imperfecties maar is oke voor nu, zoals ik al aangaf geen tijd komende weken om tijd te maken voor een full detail.

Kwestie van bijhouden en na de zomer een goede detail

Nils
 

Nieuwste berichten

Bovenaan